depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: depositorekening federale overheid
Spaarders betalen ook de te lage hypotheekrentes van de voorbije jaren, die vast bijven voor de volgende 15-20 jaar.
De uitspraak 'lenen brengt op door inflatie, want de schulden smelten daardoor weg als onder de zon' is wraakroepend.
Vandaar mijn pleidooi: indexeer de hypotheekafbetalingen van het verleden.
Dat is een nuloperatie voor de ontlener, vermits betaald door geïndexeerde lonen (of geïndexeerde huuropbrengst).
Dan hebben de banken wel ruimte om de spaarrentes te verhogen. Zie ook wat de topvrouw van DKV vertelde in De Markt van zaterdag 27/5.
De overheid zal dat echter nooit beslissen, omdat ze er zelf op rekenen dat hun schulden wegsmelten door de inflatie.
Nu ja, de overheid zijn wij zelf inderdaad en dus is gaan stemmen wel belangrijk!
De uitspraak 'lenen brengt op door inflatie, want de schulden smelten daardoor weg als onder de zon' is wraakroepend.
Dat is een nuloperatie voor de ontlener, vermits betaald door geïndexeerde lonen (of geïndexeerde huuropbrengst).
Dan hebben de banken wel ruimte om de spaarrentes te verhogen. Zie ook wat de topvrouw van DKV vertelde in De Markt van zaterdag 27/5.
De overheid zal dat echter nooit beslissen, omdat ze er zelf op rekenen dat hun schulden wegsmelten door de inflatie.
Nu ja, de overheid zijn wij zelf inderdaad en dus is gaan stemmen wel belangrijk!
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 28 mei 2023, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch altijd gemakkelijk om op die grootverdieners met een bedrijfswagen te vitten.
Rij is door de "sociale" woonwijken. Die auto's kan ik ook niet betalen. Die met een bedrijfswagen werken tenminste. Dan gaan ze hier ook nog zeggen dat ze de prijs van de fossiele brandstoffen moeten verhogen. Weeral de werkende mens straffen die vervoer nodig heeft en de thuiszittende profiteur belonen. En dan maar klagen dat niemand nog wil werken. Deze week weer geen uitzendkrachten beschikbaar. Profiteren ze allemaal? Nee maar controleren is beter dan vertrouwen. Ach ja.
Sorry om of topic te gaan. Ook ik heb ingetekend en heb me weer in de luren laten leggen. Net zoals bij het pensioensparen waarvan Di Ripo een voorschotje wou. Of het prosumententarief en nadien de digitale meter. Hopelijk leer ik het een keer.
Rij is door de "sociale" woonwijken. Die auto's kan ik ook niet betalen. Die met een bedrijfswagen werken tenminste. Dan gaan ze hier ook nog zeggen dat ze de prijs van de fossiele brandstoffen moeten verhogen. Weeral de werkende mens straffen die vervoer nodig heeft en de thuiszittende profiteur belonen. En dan maar klagen dat niemand nog wil werken. Deze week weer geen uitzendkrachten beschikbaar. Profiteren ze allemaal? Nee maar controleren is beter dan vertrouwen. Ach ja.
Sorry om of topic te gaan. Ook ik heb ingetekend en heb me weer in de luren laten leggen. Net zoals bij het pensioensparen waarvan Di Ripo een voorschotje wou. Of het prosumententarief en nadien de digitale meter. Hopelijk leer ik het een keer.
De "ontleners" betalen de rente. Procenten zijn niet alleen zaligmakend: de bouw/renovatie kost een veelvoud van enkele jaren geleden (5 à 15j); enorme stijging van bouwgrondprijzen voor een paar are bouwgrond. Probeer eens een deftig kot te vinden voor 350-400.000€; (16 miljoen Frankskes ). Veel geluk.spaarfreakje schreef: ↑28 mei 2023, 10:06 Spaarders betalen ook de te lage hypotheekrentes van de voorbije jaren, die vast bijven voor de volgende 15-20 jaar.
De overheid zal dat echter nooit beslissen, omdat ze er zelf op rekenen dan hun schulden wegsmelten door de inflatie.
Het enige dat smelt zijn de spaartegoeden van Jan en Mieke; Belgiek is terug lid van de Club Medlanden.
Klopt. Ik heb in 2000 mijn woning laten bouwen op een stuk grond van 600m2. Totale kostprijs all-in 200.000 euro.
Gisteren is mijn dochter gaan kijken naar een gelijkaardige woning hier 500 meter vanaf in een gelijkaardige buurt, ongeveer (iets kleiner) dezelfde oppervlakte, vier jaar ouder dan het mijne. Vraagprijs 419.000 euro. Uiteraard verwachten ze dat je boven de vraagprijs biedt. Als iemand meer biedt dan jij nemen ze contact op en krijg je de kans erover te gaan. Schone truken.
Gisteren is mijn dochter gaan kijken naar een gelijkaardige woning hier 500 meter vanaf in een gelijkaardige buurt, ongeveer (iets kleiner) dezelfde oppervlakte, vier jaar ouder dan het mijne. Vraagprijs 419.000 euro. Uiteraard verwachten ze dat je boven de vraagprijs biedt. Als iemand meer biedt dan jij nemen ze contact op en krijg je de kans erover te gaan. Schone truken.
-
- VIP member
- Contacteer:
1) In sommige culturen is een auto (vooral Duitse merken) een groter statussymbool dan een woning... Begrijpen wie begrijpen kan...dave1976 schreef: ↑28 mei 2023, 10:24 Toch altijd gemakkelijk om op die grootverdieners met een bedrijfswagen te vitten.
2) Neen. Want elke keer denkt ge : Nu gaan ze de lasten op arbeid toch echt verlagen en erger kan het niet! Totdat ze het weer eens flikken :-) Been there done that
Dan kan je zelf een gevoeilige meerwaarde verwachten. Leuk toch.Trivium schreef: ↑28 mei 2023, 11:15 Klopt. Ik heb in 2000 mijn woning laten bouwen op een stuk grond van 600m2. Totale kostprijs all-in 200.000 euro.
Of ga jij het anders doen en verkopen aan een jong koppel, met een gevoelige vermindering?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- VincentVega
- Sr. Member
- Contacteer:
De overheid heeft altijd geld nodig, zie naar onze jaarlijkse begrotingstekorten en onze schuldenberg.Sammy2 schreef: ↑28 mei 2023, 09:02De overheid heeft geen geld. Het is ons belastinggeld dat misbruikt wordt. Wij betalen de intrest op de depo rek;; rechtstreeks of onrechtstreeks.vortex schreef: ↑28 mei 2023, 08:24
Heb je Van Brempt het sociaal klimaatplan van Europa al horen uitleggen? Komt er op neer dat fossiel duurder gemaakt zal worden maar dat de lage inkomens gecompenseerd worden. Met andere woorden de grootverdieners die binnenkort een e-auto van hun werkgever krijgen en doorgaans in beter geïsoleerde huizen met zonnepanelen wonen gaan meer moeten betalen voor fossiel dat ze nog amper verbruiken terwijl de rest gewoon voort kan doen want toch gecompenseerd en niet kapitaal krachtig genoeg om eigen of huur woning energie zuinig te maken.
De overheid weet zogezegd niet wat ze met het geld op de e-depo moet doen, wel dat ze het gebruiken om wind en zonneparken aan te leggen en dat ze met de opbrengst de investering afbetalen. Zal heel wat goedkoper uitkomen dan de privaat sector te subsidiëren. Op het eind van de rit heeft de overheid eigen CO2 neutrale energie productie in handen en kan ze eventueel zelf de prijs zetten. Door de rente op de e-depo steeds boven de spaarrente te houden zal het geld daar ook een permanent karakter hebben.
Het geld dat de overheid niet via e-Depo krijgt, moet ze ophalen op de financiële markten, vaak aan dezelfde of zelfs hogere intresten. Met e-Depo komt de betaalde intrest tenminste bij Belgische gezinnen terecht, op de financiële markten hoogstwaarschijnlijk bij een buitenlandse financiële instelling.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De overheid is als een drugsverslaafde; altijd meer, meer, meer. De tering naar de nering kent de overheid niet. Bestaande putten vullen door andere en diepere putten te graven... krankzinnig en/of crimineel?VincentVega schreef: ↑28 mei 2023, 13:52De overheid heeft altijd geld nodig, zie naar onze jaarlijkse begrotingstekorten en onze schuldenberg.
Het geld dat de overheid niet via e-Depo krijgt, moet ze ophalen op de financiële markten, vaak aan dezelfde of zelfs hogere intresten. Met e-Depo komt de betaalde intrest tenminste bij Belgische gezinnen terecht, op de financiële markten hoogstwaarschijnlijk bij een buitenlandse financiële instelling.
Voorlopig ben ik niet van plan te verkopen.B7H4long schreef: ↑28 mei 2023, 12:41Dan kan je zelf een gevoeilige meerwaarde verwachten. Leuk toch.Trivium schreef: ↑28 mei 2023, 11:15 Klopt. Ik heb in 2000 mijn woning laten bouwen op een stuk grond van 600m2. Totale kostprijs all-in 200.000 euro.
Of ga jij het anders doen en verkopen aan een jong koppel, met een gevoelige vermindering?
Het pand kort voor uw dood aan een jong koppel verkopen voor 223.000 euro lijkt me de beste optie. In uw laatste hemd zitten geen zakken.
Dan heb je het toch niet goed geregeld
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.