GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Ik vind Ascencio ook wel mooi gewaardeerd momenteel. Er zit wederom een dividendverhoging aan te komen als ik het jaarverslag mag geloven
Ik heb ook dit ook al gedacht, maar wellicht zijn beleggers lang te optimistisch gebleven, denkend dat het allemaal wel zou meevallen voor de vastgoedsector, o.a. door de rente-indekking van de GVV's, maar ook de verwachting dat de rente snel weer naar beneden zou komen.
Toch blijft het vreemd dat b.v. de vraag naar studentenkamers hoge toppen scheert, terwijl het aandeel Xior het tegendeel doet. Ik ga ervan uit dat er vroeg laat weer een tegenbeweging op gang komt, maar dit kan nog wel een tijdje duren.
En het is nog extra opvallend aangezien vastgoed normaal als inflatiebestendig wordt beschouwd. Juist in tijden van hoge inflatie zou je verwachten dat vastgoed een veilige haven is.dreamy schreef: ↑30 mei 2023, 10:24Ik heb ook dit ook al gedacht, maar wellicht zijn beleggers lang te optimistisch gebleven, denkend dat het allemaal wel zou meevallen voor de vastgoedsector, o.a. door de rente-indekking van de GVV's, maar ook de verwachting dat de rente snel weer naar beneden zou komen.
Toch blijft het vreemd dat b.v. de vraag naar studentenkamers hoge toppen scheert, terwijl het aandeel Xior het tegendeel doet. Ik ga ervan uit dat er vroeg laat weer een tegenbeweging op gang komt, maar dit kan nog wel een tijdje duren.
Is er iemand nog wel eens actief in de vastgoedcertificaten uitgegeven door KBC ?
Cofinimmo is al veel van zijn pluimen verloren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb intussen, samen met mijn zoontje, bijna 500 stuks Cofinimmo. Laatste maanden flink bijgekocht. Op lange termijn zie ik dit als een koopmoment. Op korte termijn is het wel effe zweten.
Klopt. Ik vind de koers beweging van Cofinimmo ook vreemd. Is nu onder de waarde van het keuzedividend (ik heb cash gekozen). Nog eens wat lager dan in 2008. Ik kan verkeerd zijn maar ik denk dat kantoorvastgoed toen zwaardere problemen had dan zorgvastgoed nu.
Het lijkt alsof insiders meer weten. Misschien nog iets met de rusthuizen van Orpea?
Ik wacht nu toch even af om nog bij te kopen, als is het aan deze koers wel verleidelijk
Ik heb zelf ook heel wat GVV's in portefeuille. Voorlopig niets meer bijgekocht, en ik wacht af tot de ECB stopt met het verhogen van de rente.
Dat is begrijpelijk maar het is dan ook erg waarschijnlijk dat je de bodem zal gemist hebben.
Is Aedifica volgens jullie interessant aan de huidige koers (+/- 63 euro)?
Het sentiment rond het aandeel & de sector is wel héél negatief momenteel. Misschien een mooie koopkans voor de (middel)lange termijn?
Het sentiment rond het aandeel & de sector is wel héél negatief momenteel. Misschien een mooie koopkans voor de (middel)lange termijn?
De beurs overdrijft vaak verder en langer dan men verwacht, maar vroeg of laat komt er weer een tegenbeweging op gang en zullen die onderwaarderingen weer gaan teruglopen.
Zoniet, dan kunnen die GVV's zichzelf beter gaan liquideren...
Met een yield van 5% is AED eindelijk interessant geworden ja. Lijkt me mooi instapmoment om dividenden te scheppen en later ook van koersgroei te genieten.
Zouden jullie Aedifica boven cofinimmo prefereren of omgekeerd?
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Cofinnimo is misschien meer gediversifieerd?
Ik heb ze allebei en heb voor beiden een nieuw kooporder klaarstaan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior