De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik vind het sowieso geen goed idee om te veel influencers te gebruiken. (en zeker niet van zo'n type's)
Maar los daarvan: dit is een rimpel, binnen 3 maand spreekt niemand hier nog van, ik zie niet hoe dit veel invloed heeft op resultaten
Maar los daarvan: dit is een rimpel, binnen 3 maand spreekt niemand hier nog van, ik zie niet hoe dit veel invloed heeft op resultaten
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Niet enkel Budweiser heeft zichzelf in de voet geschoten. Ook Target wou op de woke-trein springen en ziet de consument afhaken.
#GoWokeGoBroke
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Full Member
- Contacteer:
Bud Light is een generiek pilsbier. Dertien in een dozijn. Hun verlies is winst voor de anderen:
Krijg ze maar terug, je klanten.Rival brewers, meanwhile, are gaining market share at Bud Light’s expense.
Coors Light and Miller Light each saw a more than 20% sales increase in the week ended April 29 compared to a year ago, according to Bump Williams and Nielsen data.
Bijna niemand hier in de USA dronk nog Bud Light en andere rommel, er is nu zoveel craft beer op de markt .
Dit was de ideale gelegenheid om ermee te stoppen om dit in de bar te verkopen. En veel klanten willen dit door die woke toestanden het ook niet meer drinken.
Het zal moeilijk worden om de verkoop terug op te trekken denk ik.
Dit was de ideale gelegenheid om ermee te stoppen om dit in de bar te verkopen. En veel klanten willen dit door die woke toestanden het ook niet meer drinken.
Het zal moeilijk worden om de verkoop terug op te trekken denk ik.
Dat is marktwaarde, niet invloed op resultaten..
Bovendien is dit niet persee toe te schrijven hieraan
Als de CEO een scheet laat in een vergadering, dan verliezen ze ook 1 miljard marktwaarde, maar who cares...
-
- Full Member
- Contacteer:
Wie zijn die wokers eigenlijk ? Kan je er een gezicht op kleven ... en hoe komt het dat zo'n minderheid zo'n invloed kan uitoefenen ?
Ik heb persoonlijk begrip en sympathie voor alles wat "queer" is, een gaypride zien passeren vind ik machtig maar het is niet nodig dat er overal te lande regenboogzebrapaden geschilderd worden, het is niet nodig dat transgenders in Gent extra vakantiedagen krijgen, je zal uit mijn mond niet de woorden "hen/die of wat dan ook" horen omdat Jan zich vandaag Jana voelt en morgen dan weer niet, ik vind het niet kunnen dat transgendermannen de podiumplaatsen gaan innemen op sportactiviteiten, ... iedereen mag zijn leven leiden zoals hij/zij/het (
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
On-topic : Amerika is nu niet bepaald het land waar je progressieve ideeën moet verkopen aan een vooral (oer)conservatief publiek.
Ze verliezen marktwaarde omdat ze verkoop verliezen. En dit zal resulteren in lagere winst. Beleggers kijken altijd vooruit.
-
- Full Member
- Contacteer:
Omdat het tot 'engagement' leidt op media en social media.Abatoetnie schreef: ↑31 mei 2023, 14:46 Wie zijn die wokers eigenlijk ? Kan je er een gezicht op kleven ... en hoe komt het dat zo'n minderheid zo'n invloed kan uitoefenen?
Het feit dat je dit hier post en dat ik hierop reageer. Dat is een dikke win voor DPG. Zo ontstaan er nieuwe berichten op het forum en gaan anderen hierop reageren. Vaker de website bezoeken. Meer advertenties te zien krijgen en het merk 'spaargids.be' in de DPG's portefeuille gaat in waarde toenemen.
De hele (social) media draait op dit mechanisme. Waarheid, logica, schaal, rechtvaardigheid. Het doet er allemaal niet toe.
Je krijgt berichtgeving voorgeschoteld die emoties opwekken en waardoor je naar meer berichtgeving snakt. "Engagement"
De winnende zet is het spelletje niet meespelen. Zet de zender uit wanneer ze proberen om je op te naaien. Het leven is net zo goed zonder discussies over de hoeveelheid schmink op zwarte piet. Wellicht zelfs beter.
Het bericht verspreiden, je afkeur kenbaar maken.. allemaal goed voor zij die de discussies opstoken. Wij hebben daar niets aan.
Als de kijk-, luister- en leescijfers voor dit circus crashen dan stopt het gewoon. Op naar de volgende ongezonde relatie tussen media en publiek. De documentaire the Social Dilemma legt het mooi uit. Tekenend hoe op het einde de bonzen van (social) media één voor één verklaren dat hun kinderen er niet op mogen.
Dat is het net, binnen 3 maanden praat niemand er nog van, dus als je vooruit kijkt, is dit geen reden voor een koersdaling.
Ofwel overschatten jullie het lange termijn effect, ofwel onderschat ik het lange termijn effect van 1 random influencer die een nogal opvallend karakter heeft en waar m.i. geen verstandig mens naar kijkt...
Maar de koersdaling is m.i. gewoon niet vanwege dit
De blikjes/flesjes die nu niet verkocht worden gedurende 3 maand, worden later niet goedgemaakt. Het is niet dat wie nu geen Bud Light koopt gedurende 3 maanden, er tijdens de 3 maanden nadien dubbel zoveel zal kopen als gewoonlijk. Sterker nog, het is nog maar de vraag of die consumenten die nu een andere merk kopen nog wel terug overstappen na 3 maand. Dat is allesbehalve een zekerheid. De markt kan idd wat overreageren, maar voor een commodity als pilsbier is imago (bijna) alles.
Heb target destijds in 2017 aan 50 $ gekocht en terug verkocht in 2019 aan 125 $CarpeNoctem schreef: ↑31 mei 2023, 12:17
Niet enkel Budweiser heeft zichzelf in de voet geschoten. Ook Target wou op de woke-trein springen en ziet de consument afhaken.
#GoWokeGoBroke
Omdat het overgewaardeerd was .
Is dus niet onlogisch dat het daalt .
De fair value is 134 $
Is dus zelfs niet eens goedkoop vandaag .
Toch zullen we die richting blijven uitgaan.
Ik werk ook in een Amerikaans bedrijf en als ik zie hoe daar diversiteit gepromoot wordt.
Ik werk ook in een Amerikaans bedrijf en als ik zie hoe daar diversiteit gepromoot wordt.
Uiteraard zullen ze die richting blijven uitgaan, tot de boel in hun gezicht ontploft wanneer de meerderheid het beu is om die zooi manu militari door de strot geramd te krijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als blijkt dat het slecht is voor de verkoopcijfers zal het wel overwaaien.