Onderhoud vintage horloge
Re: Onderhoud vintage horloge
Zelfs in het scenario dat een mechanisch horloge elke 6 jaar een servicebeurt nodig heeft, blijft het ding zijn waarde behouden. Na 100 jaar werkt het horloge nog steeds, terwijl die Garmin na 5 jaar een hopeloos voorbijgestreeft stukje technologie is en ergens op een vuilnisbelt ligt.
Moeten jullie nou alles als een belegging zien, met behoud van waarde en waardevermeerdering? Kunnen jullie niet iets gewoon voor het plezier hebben?
Ik bezit geen enkel sierraad , diamant , ring ….Ik hecht daar nu eenmaal geen waarde aan.
Bij mij is het plezier van iets te hebben waarvan de afschrijvingskost onbetaalbaar is, sowieso nul. Daarom rijd ik bvb met een auto van 10 jaar oud. De afschrijvingskost is nul, en daarmee het plezier bijna oneindig.
Ik ga met mijn Rolex geen halve marathon lopen. Die Rolex heeft ook geen gps of hartslagfucntie ...sintorama schreef: ↑1 juni 2023, 12:17Zelfs in het scenario dat een mechanisch horloge elke 6 jaar een servicebeurt nodig heeft, blijft het ding zijn waarde behouden. Na 100 jaar werkt het horloge nog steeds, terwijl die Garmin na 5 jaar een hopeloos voorbijgestreeft stukje technologie is en ergens op een vuilnisbelt ligt.
@sintorama: wijlen mijn vader was ook zo. De kleren die hij droeg moesten versleten zijn. Wanneer mijn moeder bijvoorbeeld een nieuwe trui voor hem kocht was hij slecht gezind.
TAG Heuer (onderdeel van LVMH) heeft de oplossing voor jou: https://www.tagheuer.com/be/en/smartwat ... B0259.html
(De aandeelhouder dankt u).
Heel goede tip, sintorama. Nu nog wachten tot mijn huidige sportwatch zijn geest geeft.
Tuurlijk kan ik dat. Anders was ik nooit getrouwd.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Tot op heden blijkt mijn huwelijk een goede belegging. Ik moet de winsten alleen nog zien te verzilveren ...
Heb jij er last van Yaris dat mensen een vintage horloge willen en veel betalen voor aankoop en onderhoud? Kun je er niet van slapen? Moet jij het onderhoud betalen? Waarom moeten mensen toch altijd hun eigen inzichten projecteren op een ander en zelfs proberen op te dringen?
Inderdaad. Mijn 2 auto's hebben ook al een leeftijd met 2 cijfertjes en km standen met 6 cijfers. Kleding draag ik tot er gaten in zitten. Zalig is dat, niet meedoen aan de rat-race van uiterlijk vertoon.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En ik vind het zalig in om een mooi vintage horloge te hebben, een paar mooie mechanische horloges te hebben, met een fijne sportwagen te rijden.
Daar heb ik elke dag plezier van, en dat is onbetaalbaar.
Er wordt ook gespaard hier, maar alles oppotten ? Nee, dank u.
Nu ik erover denk, ik had beter nog een mechanisch horloge gekocht ipv aandelen Colruyt... Ik zou er meer plezier aan gehad hebben, en het was waardevaster geweest.
Daar heb ik elke dag plezier van, en dat is onbetaalbaar.
Er wordt ook gespaard hier, maar alles oppotten ? Nee, dank u.
Nu ik erover denk, ik had beter nog een mechanisch horloge gekocht ipv aandelen Colruyt... Ik zou er meer plezier aan gehad hebben, en het was waardevaster geweest.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mooi gezegd.
Het heeft nog altijd een functie (of zelfs meerdere), maar in een tijd dat iedereen een smartphone heeft, is dat inderdaad niet meer zo nuttig.