De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Voor zij die nog een een reeks key concepten willen herbezoeken:
Rational reminder podcast 252
Prof. Burton Malkiel: 50 Years of A Random Walk Down Wall Street
Rational reminder podcast 252
Prof. Burton Malkiel: 50 Years of A Random Walk Down Wall Street
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Erg interessant interview met Prof. Malkiel. Dank u wel voor de link!
Staat de champagne al koud,BH7, voor de nieuwe all-time high van IWDA volgende week?
Ik ben bekeerd trouwens. Alle holdings verkocht en volledig passief (beetje getuned, niet de standaardverdeling- en niet voor obligaties). Misschien verander ik ooit wel weer van gedacht
Ik heb nog nooit zo weinig cash gehad als nu en dat voelt echt geweldig. Bij de meeste banken staat mijn spaarrekening op 0. Mijn noodfonds zit hier in: https://www.ishares.com/ch/professional ... tf-de-fund - edit: haha, bij de PRIIP staat dat in het “favourable” scenario je na 1 jaar een verlies hebt van 2.4%.
Deze tracker geeft nu 2.45% netto (3.5 bruto) zonder dat je het een jaar moet laten staan. Bij Keytrade krijg ik 2% op de spaarrekening denk ik, maar dan moet het een jaar blijven staan. Jammer van de roerende voorheffing maar voor kortlopend papier zijn de kosten bij Bolero te hoog, zeker bij verkoop voor vervaldag. Jammer ook dat het niet accumuleert zoals een spaarboekje.
Ik ben bekeerd trouwens. Alle holdings verkocht en volledig passief (beetje getuned, niet de standaardverdeling- en niet voor obligaties). Misschien verander ik ooit wel weer van gedacht