Hypotheek met dividenden uit BVBA
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Hypotheek met dividenden uit BVBA
Klopt maar een standaard woonkrediet op 10j is niet haalbaar omdat ik mijn loon dan minstens moet verdubbelen wat mij in totaliteit een berg geld kost.
Vandaar de vergelijking tussen een ‘woonkrediet op maat 10j’ en standaard woonkrediet op 20j.
Ik heb de papieren niet hier bij mij, morgen geef ik een update.
Zonet navraag gedaan bij mijn accountant, hij kende het systeem ook niet. Er moeten toch nog andere banken zijn die dit aanbieden zodat ik wat kan vergelijken?
Vandaar de vergelijking tussen een ‘woonkrediet op maat 10j’ en standaard woonkrediet op 20j.
Ik heb de papieren niet hier bij mij, morgen geef ik een update.
Zonet navraag gedaan bij mijn accountant, hij kende het systeem ook niet. Er moeten toch nog andere banken zijn die dit aanbieden zodat ik wat kan vergelijken?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@wiks23 geen addertjes onder het gras. Je weet inderdaad voor de komende vijf jaar wat er vrijkomt uit de liquidatiereserve.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik dacht zelfde te doen voor renovatie met bulletkrediet uit BV twv liquidatiereserve. Maar als je zelfde kan krijgen van bank, dan kan je uw liquidatiereserve nog op termijnrekening wat laten opleveren en is netto interest mogelijks nog voordeliger?
-
- Full Member
- Contacteer:
Kijk anders eens naar een bullet dat gedekt wordt door je IPT/groepsverzekering/VAPZ.
Je liquidatiereserve uitkeren en dan opnieuw in de vennootschap steken (en interest aanrekenen) is nog altijd de goedkoopste manier om cash uit de vennootschap te halen.
Wat 'voordelig' lijkt omdat je minder aan de bank moet kan qua opportuniteitskost minder gunstig blijken.