Hernieuwde interesse in kernenergie: SMR's
TIP
Re: Hernieuwde interesse in kernenergie: SMR's
Jazeker, ik sta helemaal onder stroom.

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Spaarplan schreef: ↑2 juni 2023, 12:16Klopt Yaris, verwacht zeker geen gratis stroom uit wind en zon als je die energie MOET kopen (dezelfde gasten zitten daar aan de knoppen)... maar je kan je energie nu zelf gratis uit de lucht plukken. Dus klagers en zagers krijgen bij mij geen gehoor meer (alleen huurders die geen kant uit kunnen nog wel maar ook daar begin ik mijn geduld te verliezen).
De "pauzeknop" mag voor mij ontploffen...

Mooie foto over hoe technologie en natuur perfect samengaan. Onder koeltorens die enkel onschuldige, witte waterdamp uitstoten bloeit een mooi gouden veld van koolzaad of canola. Prachtig!
Wind, water, kern, zonne-energie, we hebben in ieder geval één ding nodig en dat is KOPER.
Ook al steeg het edelmetaal goud gisteren met een half procent tot bijna over de 2000 dollar per troy ounce, het is zeker niet het enige metaal dat de laatste tijd in de kijker staat. Koper is al jaren een goede indicator voor de economie. De stijgende rente had dan ook zijn effect op de prijs van het metaal. Op een jaar tijd daalde het met 16% in waarde. Nu we hier en daar het woord recessie horen vallen, doen grootbanken als Citi en Goldman Sachs toch wel heel opmerkelijke uitspraken. Volgens analisten van Citi zou het metaal tot 50% kunnen stijgen in waarde tegen 2025. De grootste drijfveer van het metaal: de elektrificatie van het wagenpark. Bij Goldman Sachs noemen ze de geleider zelfs de nieuwe olie. Wie op beide metalen wil gokken is bij een goudmijn als Barrick Gold aan het juiste adres. Het mijnbedrijf haalt 20% van zijn winsten uit koper, de rest uit goud. Het wil tevens zijn koperproductie de komende jaren uitbreiden.
Analisten van Goldman Sachs bestempelen koper zelfs als het nieuwe olie. Zij verwachten dat de vraag met wel 900% kan toenemen tegen 2030. In een somberder scenario, waarbij de energietransitie langzamer verloopt, denkt de zakenbank nog steeds een een groei van 600%.
Via de WisdomTree Copper ETF (COPAP) krijgen beleggers blootstelling aan de koersbewegingen van koper. Deze ETF volgt de koersontwikkeling van de Bloomberg Copper Subindex plus een collateral return.
Met de Global X Copper Miners ETF (4COP) belegt u in één klap in 39 bedrijven die actief zijn in de koperproductie. Deze ETF kent een TER van 0,65% en de grootste posities zijn Teck Resourcers, First Quantum en Boliden AB. Maar ook grotere bekend namen als Freeport Mcmoran, BHP Group en Glencore maken onderdeel uit van deze ETF. Het doel van deze tracker is het volgen van de Solactive Global Copper Miners Total Return Index.
Ook al steeg het edelmetaal goud gisteren met een half procent tot bijna over de 2000 dollar per troy ounce, het is zeker niet het enige metaal dat de laatste tijd in de kijker staat. Koper is al jaren een goede indicator voor de economie. De stijgende rente had dan ook zijn effect op de prijs van het metaal. Op een jaar tijd daalde het met 16% in waarde. Nu we hier en daar het woord recessie horen vallen, doen grootbanken als Citi en Goldman Sachs toch wel heel opmerkelijke uitspraken. Volgens analisten van Citi zou het metaal tot 50% kunnen stijgen in waarde tegen 2025. De grootste drijfveer van het metaal: de elektrificatie van het wagenpark. Bij Goldman Sachs noemen ze de geleider zelfs de nieuwe olie. Wie op beide metalen wil gokken is bij een goudmijn als Barrick Gold aan het juiste adres. Het mijnbedrijf haalt 20% van zijn winsten uit koper, de rest uit goud. Het wil tevens zijn koperproductie de komende jaren uitbreiden.
Analisten van Goldman Sachs bestempelen koper zelfs als het nieuwe olie. Zij verwachten dat de vraag met wel 900% kan toenemen tegen 2030. In een somberder scenario, waarbij de energietransitie langzamer verloopt, denkt de zakenbank nog steeds een een groei van 600%.
Via de WisdomTree Copper ETF (COPAP) krijgen beleggers blootstelling aan de koersbewegingen van koper. Deze ETF volgt de koersontwikkeling van de Bloomberg Copper Subindex plus een collateral return.
Met de Global X Copper Miners ETF (4COP) belegt u in één klap in 39 bedrijven die actief zijn in de koperproductie. Deze ETF kent een TER van 0,65% en de grootste posities zijn Teck Resourcers, First Quantum en Boliden AB. Maar ook grotere bekend namen als Freeport Mcmoran, BHP Group en Glencore maken onderdeel uit van deze ETF. Het doel van deze tracker is het volgen van de Solactive Global Copper Miners Total Return Index.
Klopt, koper is zeer interessant
Ik vind het wel net iets TE cyclisch, maar lijkt me zeker geen slechte investering, zeker gezien koper goedkoop is voor het moment.
Ik vind het wel net iets TE cyclisch, maar lijkt me zeker geen slechte investering, zeker gezien koper goedkoop is voor het moment.
-
- Newbie
- Contacteer:
zijn er specifieke risico's aan dit soort ETF?
wat is een collateral return juist?
Lijkt me wel interessant voor een kleine positie.
Was echt weer moeilijk te vinden.
Of het te snappen is ?
Onderpandrendement is het rendement op effecten die de belegger als onderpand stort om de futurespositie vast te stellen . Onderpandrendement = Risicovrij renterendementTotaalrendement = koersrendement + rolrendement + onderpandrendement.
Dat zijn Etf's die je moet kopen en jaren niet meer naar moet omkijken.woutercrxdfr schreef: ↑8 juni 2023, 11:49zijn er specifieke risico's aan dit soort ETF?
wat is een collateral return juist?
Lijkt me wel interessant voor een kleine positie.
Idem voor :
AI etf : WisdomTree Artificial Intelligence UCITS ETF USD Acc
Halfgeleiders etf : VanEck Semiconductor UCITS ETF (SMH)
Batterij etf : Global X Lithium & Battery Tech ETF
Kernenergie etf : VanEck Vectors Uranium + Nuclear Energy ETF
Het is al ver gekomen, de "Ark Autonomous Technology & Robotics ETF" begint al Nvidia en Tesla te verkopen om Cameco te kopen
Vraag me niet wat Cameco te maken heeft met die thematische ETF, maar iets blijkbaar
Maar zegt veel over hoe koopwaardig uranium is...

Vraag me niet wat Cameco te maken heeft met die thematische ETF, maar iets blijkbaar

Maar zegt veel over hoe koopwaardig uranium is...
Onze VanEck Vectors Uranium + Nuclear Energy ETF heeft het de laatste maand ook zeker niet slecht gedaan.
24% van de uranium in de EU komt uit Niger (wat instaat voor 4% van de totale wereldproductie)
Maar het is vooral kijken naar wat Rusland doet, de uranium prijs stijgt vanwege aanleveringsproblemen uit Rusland (dat 50% van het wereldwijde uranium verwerkt)
Overmorgen resultaten van Cameco, het wordt interessant...
Maar het is vooral kijken naar wat Rusland doet, de uranium prijs stijgt vanwege aanleveringsproblemen uit Rusland (dat 50% van het wereldwijde uranium verwerkt)
Overmorgen resultaten van Cameco, het wordt interessant...
Daarnet gevonden, voor wie een heel lange uitleg en discussie wil over investeren in Uranium
https://www.youtube.com/watch?v=YaA-zfljbDk&t=880s

https://www.youtube.com/watch?v=YaA-zfljbDk&t=880s
Vandaag voor de zoveelste keer weer eens een artikel gelezen met als onderwerp : Geld verliezen met themafondsen is een zekerheidje.
Alhoewel ik me nog steeds afvraag wat je fout kan doen met bv een waterfonds ?
Betreft uranium voor wat het waard is.
In Niger is de Wagnergroep de boel aan het leegroven.
Rusland : Vicevoorzitter Russisch parlement: “Als Rusland de oorlog niet wint, zal het niet lang meer bestaan”
Alhoewel ik me nog steeds afvraag wat je fout kan doen met bv een waterfonds ?
Betreft uranium voor wat het waard is.
In Niger is de Wagnergroep de boel aan het leegroven.
Rusland : Vicevoorzitter Russisch parlement: “Als Rusland de oorlog niet wint, zal het niet lang meer bestaan”
https://tradingeconomics.com/commodity/uranium
Onze favoriete commodity doet het zoals verwacht zeer goed, maar misschien tijd om te waarschuwen dat de gemakkelijke winsten waarschijnlijk wel weg zijn.
Uranium is nog steeds een goede investering voor de lange termijn, maar we mogen er niet vanuit gaan dat de koers elk jaar zal verdubbelen of verdrievoudigen zoals eerder.
Stilletjes aan komen we in woeliger water
Maar voor wie geduld heeft, is het nog sowieso ok..
Onze favoriete commodity doet het zoals verwacht zeer goed, maar misschien tijd om te waarschuwen dat de gemakkelijke winsten waarschijnlijk wel weg zijn.
Uranium is nog steeds een goede investering voor de lange termijn, maar we mogen er niet vanuit gaan dat de koers elk jaar zal verdubbelen of verdrievoudigen zoals eerder.
Stilletjes aan komen we in woeliger water
Maar voor wie geduld heeft, is het nog sowieso ok..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: