Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
Misschien een dom vraagje maar wil graag zekerheid hebben: als je bv. 130.000 op een Vision Max rekening plaatst: krijg je dan 2,5% over het volledige bedrag of is het 1,55% tot 124.999 en 2,5% op de resterende 5.001?Vincent2018 schreef: ↑2 juni 2023, 13:52 Beste spaarder,
Goed nieuws! Binnenkort verhogen we de rentes op onze spaarrekeningen Vision, Vision Plus en Vision Max. Onze nieuwe tarieven worden toegepast vanaf 5 juni 2023.
Dit zijn onze nieuwe voorwaarden vanaf 5 juni 2023:
Vision Basisinterest Getrouwheidspremie
Huidige tarieven 1,00% 0,25%
Nieuwe tarieven 1,15% 0,35%
Vision Plus Basisinterest Getrouwheidspremie
Huidige tarieven 0,65% 1,10%
Nieuwe tarieven 0,75% 1,50%
Vision Max Basisinterest Getrouwheidspremie
Tot en met 124.999,99 euro
Huidige tarieven 0,05% 1,20%
Nieuwe tarieven 0,05% 1,50%
Van 125.000,00 tot 200.000 euro
Huidige tarieven 0,80% 1,20%
Nieuwe tarieven 1,00% 1,50%
vanaf 200.000,01 euro
Huidige tarieven 0,05% 1,20%
Nieuwe tarieven 0,05% 1,50%
Wat is de impact op mijn spaargeld?
De nieuwe basistarieven worden automatisch toegepast vanaf 5 juni 2023.
De nieuwe getrouwheidspremies worden toegepast op nieuwe stortingen en op lopende getrouwheidsperiodes die vernieuwd worden vanaf 5 juni 2023.
Met warme groeten,
Het Santander Consumer Bank team.
Bijkomende info van Spaargids (+) of (?):
"Condities geldig bij inlage van min. €125.000 en max. €200.000. Bij een hoger of lager bedrag op rekening bedraagt de basisrente slechts 0,05% en de getrouwheidspremie 1,50%."
"Condities geldig bij inlage van min. €125.000 en max. €200.000. Bij een hoger of lager bedrag op rekening bedraagt de basisrente slechts 0,05% en de getrouwheidspremie 1,50%."
Ik ga er niet omheen kunnen. Ik ga een spaarrekening moeten openen bij Santander
Ze zijn de enige die met regelmaat de rente's optrekken en al jaren voorloper zijn.
Ze zijn de enige die met regelmaat de rente's optrekken en al jaren voorloper zijn.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dat wordt weer overboekingen doen
Ik heb daar 2 vision+ rekeningen op mijn naam. Als ik het geld gewoon onderling wissel van rekening, dan verlies ik normaal gezien mijn getrouwheidspremie niet en dan telt de 2,25% meteen denk ik?
Tot 3x per jaar mogelijk en minimum €500?
Kan iemand dit bevestigen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Klopt. En je kan per rekening 3x per jaar switchen. In uw geval dus 6x.Gregsar37 schreef: ↑2 juni 2023, 16:46 Ik heb daar 2 vision+ rekeningen op mijn naam. Als ik het geld gewoon onderling wissel van rekening, dan verlies ik normaal gezien mijn getrouwheidspremie niet en dan telt de 2,25% meteen denk ik?
Triumph, bedankt voor de info!triumph_st schreef: ↑2 juni 2023, 17:33Klopt. En je kan per rekening 3x per jaar switchen. In uw geval dus 6x.Gregsar37 schreef: ↑2 juni 2023, 16:46 Ik heb daar 2 vision+ rekeningen op mijn naam. Als ik het geld gewoon onderling wissel van rekening, dan verlies ik normaal gezien mijn getrouwheidspremie niet en dan telt de 2,25% meteen denk ik?
Ik was zelf al de bedenking aan het maken of ik dan 3x van de ene en 3x van de andere mag overzetten of "slechts" 3x in totaal.
3x onderling wisselen(6 overschrijvingen, 3 per rekening) mag dus, zeer goed om weten, vriendelijk bedankt en fijn weekend!
In plaats van te zeveren over een verhoging van de minimum rente naar bijvoorbeeld 1% (veel verder durven ze toch niet gaan…) zou Vooruit en consoorten de Belgen beter aanraden om een rekening bij Santander of Medirect te openen !
+10 en een kus van de Juf! NIBC mag ook wel. Ook zijn er velen die "sparen" via een "staatsbon" op TIEN, cijfers 10, jaar... en vinden dat super.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit is al even van de pot gerukt als wat je zelf aanklaagt n.m.i.
Oké, ik ben nu Santander serieus aan het overwegen. Vandaag al begonnen met rekening te openen bij NIBC. Ik heb maar een vraag - hoeveel vertrouwen hebben jullie in de Spaanse depositogarantie?
Ik weet niet of ik hier juist over nadenk, maar die Europese depositogaranties zijn natuurlijk gegarandeerd door de respectievelijk nationale regeringen.
De regering van Nederland vertrouw ik wel, vanwaar mijn keuze vanochtend om te beginnen bij NIBC.
De Duitse regering vertrouw ik ook wel.
De Belgische nationale regering vertrouw ik wat minder.
Spanje ben ik helemaal niet zeker van. En Santander lijkt me een beetje "too big to fail", en dat geeft me niet echt heel veel vertrouwen, want het zijn precies zo'n banken die door arrogantie in de problemen geraken tijdens een financiële crisis.
Echt veel ken ik niet, behalve natuurlijk al dat gedoe met de PIGS landen (Portugal, Italië, Griekenland, en Spanje) tijdens de voorbije financiële crisis.
Als iemand hier meer over weet, zou ik het enorm appreciëren. Ik heb echt nul gevoel voor Banco Santander en Spanje.
Iets anders dat ik niet volledig begrijp - waarom per se een hogere rente voor bedragen tussen 125.000 en 200.000 bij Vision Max. Ik zie zo'n getrapte rentevoet nergens aan. Weet iemand de denkwijze en strategie achter dit?
Ik weet niet of ik hier juist over nadenk, maar die Europese depositogaranties zijn natuurlijk gegarandeerd door de respectievelijk nationale regeringen.
De regering van Nederland vertrouw ik wel, vanwaar mijn keuze vanochtend om te beginnen bij NIBC.
Spanje ben ik helemaal niet zeker van. En Santander lijkt me een beetje "too big to fail", en dat geeft me niet echt heel veel vertrouwen, want het zijn precies zo'n banken die door arrogantie in de problemen geraken tijdens een financiële crisis.
Echt veel ken ik niet, behalve natuurlijk al dat gedoe met de PIGS landen (Portugal, Italië, Griekenland, en Spanje) tijdens de voorbije financiële crisis.
Als iemand hier meer over weet, zou ik het enorm appreciëren. Ik heb echt nul gevoel voor Banco Santander en Spanje.
Iets anders dat ik niet volledig begrijp - waarom per se een hogere rente voor bedragen tussen 125.000 en 200.000 bij Vision Max. Ik zie zo'n getrapte rentevoet nergens aan. Weet iemand de denkwijze en strategie achter dit?
Triumph, bedankt voor de info!
Ik was zelf al de bedenking aan het maken of ik dan 3x van de ene en 3x van de andere mag overzetten of "slechts" 3x in totaal.
3x onderling wisselen(6 overschrijvingen, 3 per rekening) mag dus, zeer goed om weten, vriendelijk bedankt en fijn weekend!
Dat vraag ik me ook al even af...Spaarbeertje42 schreef: ↑2 juni 2023, 22:42 Oké, ik ben nu Santander serieus aan het overwegen. Vandaag al begonnen met rekening te openen bij NIBC. Ik heb maar een vraag - hoeveel vertrouwen hebben jullie in de Spaanse depositogarantie?
Net nu ik wilde starten met aanmaken van nieuwe spaarrekeningen bij Santander verhoogt mijn bank Keytrade de rente ook aanzienlijk. Nu kan ik de bedragen beter gelijk verdelen over de 2 banken, toch?
Wel een vraag. Ik heb mijn geld op 11 december op de high fidelity gestort. Kan ik net als bij Santander een overboeking doen tussen de spaarrekeningen en mijn opgebouwde getrouwheidspremie behouden en de nieuwe hogere getrouwheidspremie starten?
Wel een vraag. Ik heb mijn geld op 11 december op de high fidelity gestort. Kan ik net als bij Santander een overboeking doen tussen de spaarrekeningen en mijn opgebouwde getrouwheidspremie behouden en de nieuwe hogere getrouwheidspremie starten?