Klasse justitie in ons land
Klasse justitie in ons land
Reuzegom.
Onze toekomstige leiders moeten blijkbaar beschermd worden.
Een kleine garnaal mag en moet gebrand merkt worden.
Elite, rechtse moeten beschermd worden blijkbaar.
Reageren op regeringsmaatregelen moet aan de schandpaal.
Als het over friends gaat, de grote doofpot operatie.
Onze toekomstige leiders moeten blijkbaar beschermd worden.
Een kleine garnaal mag en moet gebrand merkt worden.
Elite, rechtse moeten beschermd worden blijkbaar.
Reageren op regeringsmaatregelen moet aan de schandpaal.
Als het over friends gaat, de grote doofpot operatie.
Re: Klasse justitie in ons land
Ik vind met die straffen echt niks verkeerd...
Gevangenisstraffen moeten de maatschappij beschermen, die dienen niet om wraak te nemen.
Stel dat je een zeer voorzichtige chauffeur bent, op een dag ben je wat verstrooid en rij je een kindje omver dat dood is.
Volgens de redenering die mensen nu maken, moet je dan 50 jaar de gevangenis in, terwijl je toch echt geen gevaar bent voor de maatschappij?
Ongelukken gebeuren nu eenmaal, en zelden gewild, dat is ook het geval hier: niemand wou hem dood, mochten ze het vooraf geweten hebben, deden ze het niet.
Er wordt de vergelijking gemaakt met corona-boete's:
Ik vond de boete's tijdens corona belachelijk, absoluut, maar het verschil was wel; dat waren mensen die bewust regels overtraden, niet per ongeluk...
Mochten dit arme jongens geweest zijn, waren de straffen hetzelfde geweest, en was er minder media-aandacht, en was iedereen akkoord geweest.
Het is geen klassejustitie, maar de maatschappij die die mensen anders beoordeeld omdat ze tot een andere klasse behoren.
De enige die hier fout zijn, zijn Sammy Medhi en Acid enzovoort, die mogen een zware straf krijgen, die halen de rechtspraak onderuit.
Gevangenisstraffen moeten de maatschappij beschermen, die dienen niet om wraak te nemen.
Stel dat je een zeer voorzichtige chauffeur bent, op een dag ben je wat verstrooid en rij je een kindje omver dat dood is.
Volgens de redenering die mensen nu maken, moet je dan 50 jaar de gevangenis in, terwijl je toch echt geen gevaar bent voor de maatschappij?
Ongelukken gebeuren nu eenmaal, en zelden gewild, dat is ook het geval hier: niemand wou hem dood, mochten ze het vooraf geweten hebben, deden ze het niet.
Ik vond de boete's tijdens corona belachelijk, absoluut, maar het verschil was wel; dat waren mensen die bewust regels overtraden, niet per ongeluk...
Mochten dit arme jongens geweest zijn, waren de straffen hetzelfde geweest, en was er minder media-aandacht, en was iedereen akkoord geweest.
Het is geen klassejustitie, maar de maatschappij die die mensen anders beoordeeld omdat ze tot een andere klasse behoren.
De enige die hier fout zijn, zijn Sammy Medhi en Acid enzovoort, die mogen een zware straf krijgen, die halen de rechtspraak onderuit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"De enige die hier fout zijn, zijn Sammy Medhi en Acid enzovoort, die mogen een zware straf krijgen, die halen de rechtspraak onderuit."
Klopt en vooral de Sammy, die reeds verkiezingskoorts heeft.
Scheiding der machten enz
Den Acid mag wel niet de namen van onschuldigen vermelden en ook niet van de ouders van dedaders.
Ik zie den Acid en Anuna( de Wever ) ooit al Minister worden.
Anuna minister van onderwijs : eerste voorstel op donderdag nooit meer school, om te beginnen, en nadien komen er nog wel wat dagen bij langzamerhand
Zou het verschil maken die laten bijstaan door een bende dure advocaten of door een huis-tuin- en keuken advocaat die ook al duur genoeg is.
( amai ik verschiet dat je dit topic goedgekeurd hebt gekregen door de leiding van paargids, zolang het maar geen kritiek is op PDG-media misschien )
Klopt en vooral de Sammy, die reeds verkiezingskoorts heeft.
Scheiding der machten enz
Den Acid mag wel niet de namen van onschuldigen vermelden en ook niet van de ouders van dedaders.
Ik zie den Acid en Anuna( de Wever ) ooit al Minister worden.
Anuna minister van onderwijs : eerste voorstel op donderdag nooit meer school, om te beginnen, en nadien komen er nog wel wat dagen bij langzamerhand
Zou het verschil maken die laten bijstaan door een bende dure advocaten of door een huis-tuin- en keuken advocaat die ook al duur genoeg is.
( amai ik verschiet dat je dit topic goedgekeurd hebt gekregen door de leiding van paargids, zolang het maar geen kritiek is op PDG-media misschien )
Sammy vergeet dat het de politiek is die de wetten maakt en de rechters de mogelijkheden geeft. Dus als hij iemand met de vinger wil wijzen moet hij vooral kijken naar zijn eigen clubje en naar zijn voorgangers die allerlei lichte strafjes mogelijk maken.
Het is allemaal erg voor die jongen en zijn familie maar hij had het jaar erop hetzelfde gedaan met anderen. We moeten er nu ook geen heilige van maken.
Hij had ook altijd nee kunnen zeggen, niemand heeft hem gedwongen om aan die doop mee te doen. Ik vind dat er nogal licht wordt gegaan over het feit dat het hier om een meerderjarige gaat die zijn eigen grenzen blijkbaar niet kon aangeven. Als er morgen iemand zegt dat ik 1 liter vissaus moet drinken om bij zijn clubke te horen, is het dan die persoon zijn fout als ik daar ziek van word of sterf? Je kiest toch nog altijd zelf of je daar al dan niet aan mee doet.
Hij had ook altijd nee kunnen zeggen, niemand heeft hem gedwongen om aan die doop mee te doen. Ik vind dat er nogal licht wordt gegaan over het feit dat het hier om een meerderjarige gaat die zijn eigen grenzen blijkbaar niet kon aangeven. Als er morgen iemand zegt dat ik 1 liter vissaus moet drinken om bij zijn clubke te horen, is het dan die persoon zijn fout als ik daar ziek van word of sterf? Je kiest toch nog altijd zelf of je daar al dan niet aan mee doet.
Volkomen akkoord. Hij was daar uit vrije wil en werd niet gedwongen om daar te zijn. Verleden week was er een student quinten te gast in Terzake die allerlei betogingen organizeerde , hij bleek het arrest niet eens gelezen te hebben en ging gigantisch af .
Aerolla schreef: ↑6 juni 2023, 08:01 Ik vind met die straffen echt niks verkeerd...
Gevangenisstraffen moeten de maatschappij beschermen, die dienen niet om wraak te nemen. Een gevangenisstraf lijkt me idd nutteloos, maar de straffen zijn te licht.
Volgens de redenering die mensen nu maken, moet je dan 50 jaar de gevangenis in, terwijl je toch echt geen gevaar bent voor de maatschappij? Rare vergelijking.
Ongelukken gebeuren nu eenmaal, en zelden gewild, dat is ook het geval hier: niemand wou hem dood, mochten ze het vooraf geweten hebben, deden ze het niet. Ik zou dat geen ongeluk durven noemen.
Ik vond de boete's tijdens corona belachelijk, absoluut, maar het verschil was wel; dat waren mensen die bewust regels overtraden, niet per ongeluk... Die corona-regels waren even belachelijk als 'zware dopen' toelaten.
Mochten dit arme jongens geweest zijn, waren de straffen hetzelfde geweest, en was er minder media-aandacht, en was iedereen akkoord geweest. Ik vrees van niet. Draai de rollen om en de uitkomst is 100% zeker anders.
De enige die hier fout zijn, zijn Sammy Medhi en Acid enzovoort, die mogen een zware straf krijgen, die halen de rechtspraak onderuit. De Belgische rechtspraak onderuit halen? Wat stelt die rechtspraak anno 2023 nog voor?
Bwa, die mensen hebben een media-proces gehad + een boete + hun namen(inclusief familie en hun handelszaken) worden overal gepubliceerd/aangevallen door een stelletje debielen
Kan je ze nog harder straffen?
Maar goed, jij denkt blijkbaar dat ze hem hebben vermoord met voorbedachte rade, wat ik zeer hard betwijfel, en volgens mij beweerde niemand dat ook in de rechtzaal, maar het openbaar ministerie was misschien omgekocht
Dat zijn ongelukken, die het gevolg zijn van opgroeien en een leerproces...
Die dopen zijn nu eenmaal deel van het opgroeien, niet iedereen groeit op die manier op, maar er zijn mensen die roken in hun puberteit, exact hetzelfde...
Je moet stommiteiten doen om er uit te kunnen leren
Kan je ze nog harder straffen?
Maar goed, jij denkt blijkbaar dat ze hem hebben vermoord met voorbedachte rade, wat ik zeer hard betwijfel, en volgens mij beweerde niemand dat ook in de rechtzaal, maar het openbaar ministerie was misschien omgekocht
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Die dopen zijn nu eenmaal deel van het opgroeien, niet iedereen groeit op die manier op, maar er zijn mensen die roken in hun puberteit, exact hetzelfde...
Je moet stommiteiten doen om er uit te kunnen leren
-
- Full Member
- Contacteer:
Een medestudent die dood is door een "stommiteit" is een nogal vreemde omschrijving
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
De maatschappelijke gevolgen voor de reuzegommers zullen nul komma nul zijn, mooi "postje" verzekerd al dan niet met de lange arm van mama of papa ... en zelfs voor de politiek zijn ze nog niet afgeschreven, kijk maar naar ons Driesje ... misschien moeten er een paar eens opkomen bij de volgende verkiezingen en er expliciet bijzeggen dat ze reuzegommer waren, het zou me niet verbazen als er een paar verkozen geraken.
Aerolla schreef: ↑6 juni 2023, 12:11 Bwa, die mensen hebben een media-proces gehad + een boete + hun namen(inclusief familie en hun handelszaken) worden overal gepubliceerd/aangevallen door een stelletje debielen Die straf is er niet gekomen door de rechtspraak, wat wel zo had moeten zijn natuurlijk.
Kan je ze nog harder straffen? Je moet ze de juiste straf geven. Een straf die elke Belg zou moeten krijgen. Niet meer, niet minder.
Maar goed, jij denkt blijkbaar dat ze hem hebben vermoord met voorbedachte rade, wat ik zeer hard betwijfel, en volgens mij beweerde niemand dat ook in de rechtzaal, maar het openbaar ministerie was misschien omgekochtEr ligt nog ruimte tss een moord met voorbedachte rade en de aanklachten die voorgelegd werden.
Die dopen zijn nu eenmaal deel van het opgroeien, niet iedereen groeit op die manier op, maar er zijn mensen die roken in hun puberteit, exact hetzelfde... De meest kromme vergelijking ooit op Spaargids. Proficiat met uw horror!
Je moet stommiteiten doen om er uit te kunnen leren Tuurlijk er is MAAR iemand gestorven. En natuurlijk gaan die jonge heren hus lesje geleerd hebben. NOT ! En daar durf ik mijn hand nu al voor in het vuur te steken.
Ik weet niet of je dat weet, maar dopen eindigen 99,99999% van de keren zonder doden...
En er gebeuren vaak nog veel ergere dingen
Maar heel soms...
En als je dan de pech hebt dat je net aanwezig was bij die 0,00001% doop, dan eindig je voor de rechtzaal en eisen sommige mensen zware straffen
Net zoals met het vliegtuig vliegen, over de bok springen in de turnzaal, op een muurtje naast het kanaal zitten, etc....
Als we alles moeten verbieden en bestraffen wat mogelijk een dode tot gevolg heeft...
We gaan mooi thuis blijven (maar zelfs dan gaan we moeten oppassen)
DIt doet me zo hard denken aan onze corona-discussie's: ik blijf de hele dag thuis omdat ik niet buiten wil gaan, dus iedereen moet thuis blijven.
En er gebeuren vaak nog veel ergere dingen
Maar heel soms...
En als je dan de pech hebt dat je net aanwezig was bij die 0,00001% doop, dan eindig je voor de rechtzaal en eisen sommige mensen zware straffen
Net zoals met het vliegtuig vliegen, over de bok springen in de turnzaal, op een muurtje naast het kanaal zitten, etc....
Als we alles moeten verbieden en bestraffen wat mogelijk een dode tot gevolg heeft...
We gaan mooi thuis blijven (maar zelfs dan gaan we moeten oppassen)
DIt doet me zo hard denken aan onze corona-discussie's: ik blijf de hele dag thuis omdat ik niet buiten wil gaan, dus iedereen moet thuis blijven.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat er klasse justitie is in ons land. Klassenjustitie daarentegen...
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Een doop zou een plezierig event moeten zijn voor zowel de studenten als de schachten. Nu is het een feest van viezigheid en ranzigheid.
Niet altijd, het hangt sterk af van vereniging tot vereniging...
For the record: ik ben zelf niet gedoopt (maar dat betekent nog niet dat ik tegen dopen moet zijn
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)