AG top rendement
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
AG top rendement
Aangezien ik niet graag risico neem, maar toch graag zou pensioensparen ben ik bij AG uitgekomen.
AG top rendement tak 21
Via spaargids slechts 0,5% instapkosten en geen beheerskosten gedurende volledige looptijd contract.
Momenteel staat de intrestvoet op 1,5%, kan wijzigen natuurlijk. Winstdeelname mogelijk, herbeleggen winst tak 23 ook mogelijk maar hoeft niet voor mij...
30% belastingvoordeel - 0,5% instapkosten - 8% eindbelasting is toch jaarlijk minstens 21,5% rente op €990?
Volgens mij kan ik die €990 niet meer laten opbrengen zonder risico? (Zolang regering fiscaal voordeel niet wijzigt natuurlijk)
Zie ik het juist of niet?
AG top rendement tak 21
Via spaargids slechts 0,5% instapkosten en geen beheerskosten gedurende volledige looptijd contract.
Momenteel staat de intrestvoet op 1,5%, kan wijzigen natuurlijk. Winstdeelname mogelijk, herbeleggen winst tak 23 ook mogelijk maar hoeft niet voor mij...
30% belastingvoordeel - 0,5% instapkosten - 8% eindbelasting is toch jaarlijk minstens 21,5% rente op €990?
Volgens mij kan ik die €990 niet meer laten opbrengen zonder risico? (Zolang regering fiscaal voordeel niet wijzigt natuurlijk)
Zie ik het juist of niet?
Re: AG top rendement
Tak dit tak dat en hoeveel blijft er plakken .....en die investeren uw centen in wat ja juist aandelen,
maar de winst is voor hun niet voor jou.
Of een Psp spaarfonds echt het grote risico is, neem bijv. Arpe is 0% instap.
Als je bij uittreden geen paar maanden kan wachten bij een dip op de beurs is er iets anders mis in uw dagelijks centen beheer.
Nog een heel groot verschil tak wordt sowieso uitbetaald.
Bij een psp spaarfonds kun je zelf beslissen als op Pensioen om uit te laten betalen of een deel op te vragen.
Dus veel flexibeler naar gelang centen nodig of niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik begrijp jou volledig Burgundy.
Langs de andere kant is ruim 20% op die €990 ook al niet slecht voor gewone spaarder.
Of ik op mijn 65 nog lang kan wachten? Wie weet dat... kan dan al versleten zijn of versleten en rot eventueel.
Nee, waarschijnlijk brengt tak23 meer op, maar dan ook die beheerskosten die kunnen oplopen en eindtaks ook op fictief rendement van 4,75% enz...
Als er dan juist slechte jaren zijn en ik dan niet veel zin heb om nog lang te wachten wel ambetant.
Men moet wat geluk hebben. Met tak21 voor dat "kleine" jaarlijkse bedrag wel mooie opbrengst vind ik bij AG top rendement. Ok mischien slechts kleine winstdeelname en zei pakken de winst, maar ze nemen ook het risico.
Langs de andere kant is ruim 20% op die €990 ook al niet slecht voor gewone spaarder.
Of ik op mijn 65 nog lang kan wachten? Wie weet dat... kan dan al versleten zijn of versleten en rot eventueel.
Nee, waarschijnlijk brengt tak23 meer op, maar dan ook die beheerskosten die kunnen oplopen en eindtaks ook op fictief rendement van 4,75% enz...
Als er dan juist slechte jaren zijn en ik dan niet veel zin heb om nog lang te wachten wel ambetant.
Men moet wat geluk hebben. Met tak21 voor dat "kleine" jaarlijkse bedrag wel mooie opbrengst vind ik bij AG top rendement. Ok mischien slechts kleine winstdeelname en zei pakken de winst, maar ze nemen ook het risico.
Dit zijn allemaal eenamalig %, niet jaarlijks; Jr moet ze eerder delen door het aantal jaren.30% belastingvoordeel - 0,5% instapkosten - 8% eindbelasting is toch jaarlijk minstens 21,5% rente op €990?
Ook het eindpercentage is op het eind bedrag.
Wat zijn de jaarlijkse kosten?
Het priips kid document geeft de opbrengst voor verschillende scenario's. Kan je hier de url posten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Geen jaarlijkse kosten, enkel instapkosten 0,5% telkens.
Priips doc weet ik niet waar te vinden?
Productfiche wel.
Momenteel op stortingen 1,5% bruto interestvoet gedurende de hele looptijd, kan wijzigen. Is dat dan jaarlijks over volledige som of ook eenmalig op €990?
Je hebt wel gelijk, inderdaad. Die 21,5% is telkens maar 1 keer op €990 te tellen. Als ik op spaarrekening jaarlijks €990 stort en dat nog 27 jaar lang, is er afhankelijk van de rentevoet misschien meer winst mogelijk.
Om te beleggen momenteel te weinig kennis/geld.
Priips doc weet ik niet waar te vinden?
Productfiche wel.
Momenteel op stortingen 1,5% bruto interestvoet gedurende de hele looptijd, kan wijzigen. Is dat dan jaarlijks over volledige som of ook eenmalig op €990?
Je hebt wel gelijk, inderdaad. Die 21,5% is telkens maar 1 keer op €990 te tellen. Als ik op spaarrekening jaarlijks €990 stort en dat nog 27 jaar lang, is er afhankelijk van de rentevoet misschien meer winst mogelijk.
Om te beleggen momenteel te weinig kennis/geld.
Ja om te starten met Arpe bij Argenta aan % is er echt veel kennis nodig.
Laat Tak dan nog een heel complexe belegging zijn.
Maar ja het Fortis plastronneke moest eens ongelukkig zijn.
Ze zijn blijkbaar weer voor hun eigen bonus daar aan het zorgen.
En ja ik ken personen die bij Fortis op gestapt zijn omdat men de verkoop praktijken aan de man moest brengen.
Ok je hebt dus iets tegen Fortis. Dat mag.
Niet iedereen is van alles op de hoogte.
Voor een spaarverzekering is dat van AG toch niet zo slecht?
Arpe tak 23 dan zoveel beter?
Niet iedereen is van alles op de hoogte.
Voor een spaarverzekering is dat van AG toch niet zo slecht?
Arpe tak 23 dan zoveel beter?
Ik ben 37 en lees toch gemengde berichten over pensioensparen.
Vanaf 50 interessanter?
Ik ga maar eens proberen om wat te leren over beleggen.
Maar is niet zo evident, alle begin is moeilijk zeker...
Best via beleggingsfonds beginnen? Argenta, keytrade, medirect?
Vanaf 50 interessanter?
oei oei oei, als ik al die vragen lees, zal je toch nog wat moeten bijlezen.Gregsar37 schreef: ↑7 juni 2023, 06:57 Ik ben 37 en lees toch gemengde berichten over pensioensparen.
Vanaf 50 interessanter?
Pensioensparen kan je doen met een vaste intrest (=tak21) of via een fonds (belegging)
Hoe vroeger je start met pensioensparen hoe beter (intrest op intrest)
Echter start je sowieso best voor 55, want op jouw 60ste wordt de anticipatieve heffing afgehouden (die 8% waar over gesproken wordt)
Arpe van Argenta is inderdaad een topper, aangezien je belegt aan 0% instap en dit fonds een mooi rendement kan voorleggen.
Testaankoop Invest geeft hen zelfs een 100/100.
De meeste andere pensioenspaarfondsen rekenen 2 of 3 % aan instapkosten aan.
Voor tak21 loopt dat soms zelfs op tot 6-7%
Uiteraard kan je ook beleggen via gewone fondsen, maar dit heeft niks met fiscaliteit te maken, meestal kan je daar zonder kosten uitstappen. Bij een pensioenspaarfonds is dat anders, als je voor 60 uitstapt, dan betaal je 33% boete.
meer info https://financien.belgium.be/nl/particu ... ioensparen
Bedankt voor de info