Klasse justitie in ons land
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Klasse justitie in ons land
Ik ben zelf gedoopt en heb er geen slechte herinneringen aan.
De strafste proef was dat een schacht in een grote bak moest staan en dat zatte ouderejaars tegen zijn benen pisten.
Het was ook wel de stoerste schacht die ze daarvoor uitkozen dus hij heeft er zeker geen trauma van overgehouden.
Ik was meer een watje en kreeg dan ook een lichtere opdracht.
Wat ik me ook nog herinner is 2 vrouwelijke schachten die moddercatch moesten doen, terwijl intussen de schachtentemmers "cellulite, cellulite" scandeerden.![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
De strafste proef was dat een schacht in een grote bak moest staan en dat zatte ouderejaars tegen zijn benen pisten.
Het was ook wel de stoerste schacht die ze daarvoor uitkozen dus hij heeft er zeker geen trauma van overgehouden.
Ik was meer een watje en kreeg dan ook een lichtere opdracht.
Wat ik me ook nog herinner is 2 vrouwelijke schachten die moddercatch moesten doen, terwijl intussen de schachtentemmers "cellulite, cellulite" scandeerden.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik ben ook gedoopt toen ik 3 maand oud was en heb daar geen negatieve herinneringen aan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Die doop heb ik ook gehad. Ik zou me laten ontdopen maar de moeite is me er teveel aan.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ontdopen waarom ? Ik heb er geen last van.
Hier heb je wel een punt. Mijn dochter wilde ook bij de studentenclub en diende daarvoor gedoopt te worden. Toen ze de avond van de doop te horen kreeg dat de meisjes topless op het podium moesten dansen heeft ze vriendelijk bedankt en hen medegedeeld dat ze hun clubje konden steken waar de zon niet schijnt.NS2SN schreef: ↑6 juni 2023, 09:09 Het is allemaal erg voor die jongen en zijn familie maar hij had het jaar erop hetzelfde gedaan met anderen. We moeten er nu ook geen heilige van maken.
Hij had ook altijd nee kunnen zeggen, niemand heeft hem gedwongen om aan die doop mee te doen. Ik vind dat er nogal licht wordt gegaan over het feit dat het hier om een meerderjarige gaat die zijn eigen grenzen blijkbaar niet kon aangeven. Als er morgen iemand zegt dat ik 1 liter vissaus moet drinken om bij zijn clubke te horen, is het dan die persoon zijn fout als ik daar ziek van word of sterf? Je kiest toch nog altijd zelf of je daar al dan niet aan mee doet.
Je hebt altijd een keuze.
Uw dochter kende haar opdracht vooraf, Trivium
Het slachtoffer waar we nu over schrijven kende die niet. Hij is er aan begonnen met instemming. Maar op een bepaald punt kon hij niet meer rationeel denken/handelen. De gommers bleven maar gaan, met de gekende afloop.
Hij is trouwens niet het eerste slachtoffer in België. Onbegrijpelijk dat mensen over een accident spreken, dat de kans klein was dat het zo ging lopen. Klein? Er mag verdorie 0% kans zijn dat zoiets fout loopt.
Het slachtoffer waar we nu over schrijven kende die niet. Hij is er aan begonnen met instemming. Maar op een bepaald punt kon hij niet meer rationeel denken/handelen. De gommers bleven maar gaan, met de gekende afloop.
Hij is trouwens niet het eerste slachtoffer in België. Onbegrijpelijk dat mensen over een accident spreken, dat de kans klein was dat het zo ging lopen. Klein? Er mag verdorie 0% kans zijn dat zoiets fout loopt.
Waarom kon hij niet meer rationeel denken en handelen?
Hij is inderdaad niet het eerste slachtoffer en zal mogelijks niet het laatste zijn al mogen we hopen van wel. De enige manier om hieraan paal en perk te stellen is om dergelijke dopen te verbieden. Laat ze ludieke spelletjes doen maar stop met sloten alcohol te zuipen.
Ik was er niet bij dus weet ik niet hoe het verlopen is maar waarschijnlijk heeft hij ook sloten gezopen. Je kunt altijd stop zeggen maar mensen willen altijd maar de populaire spelen en meedoen met de groepsdruk ipv aan zichzelf te denken. Raar volkje die mensen.
Hij is inderdaad niet het eerste slachtoffer en zal mogelijks niet het laatste zijn al mogen we hopen van wel. De enige manier om hieraan paal en perk te stellen is om dergelijke dopen te verbieden. Laat ze ludieke spelletjes doen maar stop met sloten alcohol te zuipen.
Ik was er niet bij dus weet ik niet hoe het verlopen is maar waarschijnlijk heeft hij ook sloten gezopen. Je kunt altijd stop zeggen maar mensen willen altijd maar de populaire spelen en meedoen met de groepsdruk ipv aan zichzelf te denken. Raar volkje die mensen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Sanda_Dia
Dit hoeft niet de absolute waarheid te zijn. Tenzij iemand het omerta doorbreekt weten we het nooit.
Wie ooit zulk een doop heeft meegemaakt, weet dat je als schacht niet altijd meer de mogelijkheid hebt het ritueel te stoppen.
Wie heel het proces gevolgd heeft, kan toch niet over een accident spreken. Tenzij uit de hand lopen als accident gecatalogeerd moet worden.
Dit hoeft niet de absolute waarheid te zijn. Tenzij iemand het omerta doorbreekt weten we het nooit.
Wie ooit zulk een doop heeft meegemaakt, weet dat je als schacht niet altijd meer de mogelijkheid hebt het ritueel te stoppen.
Wie heel het proces gevolgd heeft, kan toch niet over een accident spreken. Tenzij uit de hand lopen als accident gecatalogeerd moet worden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Intussen wordt de naam, toenaam, leeftijd en foto verspreid via de kranten van de "mysterieuze" vrouw die de verbouwingsplannen boycot van het Antwerps voetbalstadium ... is de ethische code van de journalistiek daar dan niet van toepassing ? Als er één of andere voetbalgek, en zo lopen er genoeg rond, het in zijn hoofd steekt om uit "clubliefde" deze dame op te zoeken, enzovoorts ...
Het pijnlijkste is dat alle media dan nog de verkeerde persoon viseren. Ze moeten bij ene Francis zijn.
En waarom bouwt de heer Gheysens niet gewoon op een stuk grond dat niet van hem is? Of wil hij na het bouwen zo snel mogelijk cashen? Dan begrijp ik hem al beter.
![Lips Sealed :-X](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/lipsrsealed.gif)
En waarom bouwt de heer Gheysens niet gewoon op een stuk grond dat niet van hem is? Of wil hij na het bouwen zo snel mogelijk cashen? Dan begrijp ik hem al beter.
Nu is het begrip klassenjustitie een hot topic maar in feite bestaat het al tientallen jaren.
Mensen met geld kunnen hun proces afkopen,denk maar aan bijvb bouwovertredingen e.d terwijl diegene die geen geld hebben veroordeeld worden en het wel op hun strafblad verschijnt.
Bij een gemediatiseerd proces staat iedereen op zijn achterste poten terwijl er elke dag in achterkamertjes vanalles bedisseld wordt.
Mensen met geld kunnen hun proces afkopen,denk maar aan bijvb bouwovertredingen e.d terwijl diegene die geen geld hebben veroordeeld worden en het wel op hun strafblad verschijnt.
Bij een gemediatiseerd proces staat iedereen op zijn achterste poten terwijl er elke dag in achterkamertjes vanalles bedisseld wordt.
Laatst gewijzigd door Trivium op 7 juni 2023, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Een bouwmisdrijf afkopen of nauwelijks gestraft worden in de zaak Dia, lijkt me ook weer niet te vergelijken. Maar je blijft lekker proberen. Doe maar. ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ik ben niet voor het afkopen van een proces ... dat is inderdaad (ook) klassenjustitie.Trivium schreef: ↑7 juni 2023, 13:41 Nu is het begrip klassenjustitie een hot topic maar in feite bestaat het al tientallen jaren.
Bij een gemediariseerd proces staat iedereen op zijn achterste poten terwijl er elke dag in achterkamertjes vanalles bedisseld wordt.
Het rechtvaardigt echter niet een andere misdaad. De vergelijking gaat ook helemaal niet op: er is een dode gevallen bij die "doop" indien je het nog niet zou weten. Een jongeman is gestorven aan een combinatie van onderkoeling (zijn lichaamstemperatuur bedroeg amper 27° nadat hij lange tijd verplicht buiten in een put in ijskoud water had doorgebracht) en hij had een extreem hoog zoutgehalte (door het verplicht opdrinken van vissaus die gelijkstaat aan 4 liter zeewater).
En de "schaapjes" van slachtoffers daders zijn helemaal geen schapen en tonen weinig of geen schuldgevoel (ongeacht wat hun dure advocaten beweren). Ze hebben alle sporen proberen uit te wissen, zowel fysiek op de site zelf (nog voor de politie arriveerde) als digitaal (filmpjes, berichten ... deleten). En ze hanteren een "omerta" om zo aan een zware individuele bestraffing te ontkomen. Niet echt daden die getuigen van schuldbesef of medewerking aan het onderzoek ...
Het is ook geen vergelijking maar recent werden tegen een vrijend koppel zwaardere straffen gevorderd wegens seks in het openbaar (op het perron van een station). Dat weegt blijkbaar bij het gerecht zwaarder door naar bestraffing toe dan een mensenleven ...
De dood van Sanda Dia is volgens mij geen "ongeluk" (ook geen opzettelijke moord of doodslag ) maar ergens iets tussenin: onopzettelijke doodslag of toch minstens dood door schuld. Toch zeker voor diegenen van de Reuzegommers die actief hebben deelgenomen aan het dopingsritueel van Sanda Dia.
Nu inmiddels 31 jaar geleden ben ik als preses veroordeeld omdat er een meisje 1 jenever voor haar inmiddels beschonken vriendin gekocht had en ze buiten slecht geworden was, alwaar de politie haar meegenomen had. Die 2 hadden dus al een hele kroegentocht achter de rug en die ene jenever was er duidelijk teveel aan. Na ondervraging is daar zelfs een rechtszaak van gekomen waar ik als preses en aanstichter van drankmisbruik door de rechter zonder enig mogelijkheid tot wederwoord (had geen advokaat) gewoon met de grond gelijk werd gemaakt. Ik heb me nog nooit zo klein gevoeld. 31 jaar geleden bedroeg de boete 8.000 Bef (€ 200, wat toen echt een serieus hoog bedrag was, een startersloon zat rond de € 700) + een vermelding op mijn strafblad! Als ik dan mijn straf vergelijk met wat die Gommers moeten betalen
?
Als toemaatje had ik na mijn legerdienst eindelijk een job gevonden (in een periode van heel grote werkloosheid) en mijn toenmalige baas vroeg me geregeld naar mijn blanco strafblad dat ik uiteraard niet meer had ... na bijna een jaar dienst en toen hij zag dat ik voor de firma genoeg opleverde heeft hij er gelukkig niet langer naar gevraagd en is het dus goed afgelopen, maar evengoed was ik daardoor ook meteen mijn werk kwijt
.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Als toemaatje had ik na mijn legerdienst eindelijk een job gevonden (in een periode van heel grote werkloosheid) en mijn toenmalige baas vroeg me geregeld naar mijn blanco strafblad dat ik uiteraard niet meer had ... na bijna een jaar dienst en toen hij zag dat ik voor de firma genoeg opleverde heeft hij er gelukkig niet langer naar gevraagd en is het dus goed afgelopen, maar evengoed was ik daardoor ook meteen mijn werk kwijt
![Undecided :-\](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/undecided.gif)