Hoe keert dit fonds dividend uit?
TIP
Hoe keert dit fonds dividend uit?
Betreft dit fonds
https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... F00000NO6Q
Er staat dat het een dividend uitkeert van 2,67% per maand. Hoe moet ik dat lezen? Keer het fonds dat als dividend uit, maar elke maand 1/12e? Of effectief elke maand 2,67%?
Op Medirect spreken ze elk jaar van een dividend van zo'n 5 cent, dus dat volg ik al helemaal niet meer.
Kan iemand me hier een duidelijke uitleg over geven aan deze leek a.u.b.?
Alvast bedankt!
Nenzu
Er staat dat het een dividend uitkeert van 2,67% per maand. Hoe moet ik dat lezen? Keer het fonds dat als dividend uit, maar elke maand 1/12e? Of effectief elke maand 2,67%?
Op Medirect spreken ze elk jaar van een dividend van zo'n 5 cent, dus dat volg ik al helemaal niet meer.
Alvast bedankt!
Nenzu
-
huisjetuintjefiets
- Verbannen Gebruiker

Re: Hoe keert dit fonds dividend uit?
Hier kun je zien dat ze per maand inderdaad bijna 5 cent uitgekeerd hebben (eerder 4,5 cent). En dat is inderdaad ongeveer 2,67% per jaar. 12 keer 4,5 cent (dividend per jaar), delen door 100 (want cent, dus delen door 100 om het in euro te hebben) en delen door de koers van 20: dat geeft het dividend rendement. Vermenigvuldigen met 100 om het resultaat in % te hebben.Nenzurax schreef: ↑6 juni 2023, 17:11 Betreft dit fonds
Alvast bedankt!
Nenzu
https://www.fidelity.lu/funds/factsheet ... b-dividend
Dat is weinig, maar eigenlijk is dat positief: de winst zit in de koersevolutie. Een distributiefonds wordt minder belast dan een accumulerend fonds, de dividenden niet meegerekend. En als de dividenden laag zijn, is de fiscaliteit ook laag. Er zijn zelfs distributiefondsen die een dividend uitkeren van 0. Die zijn de interessantste. Ze worden niet belast als accumulerende fondsen. En op dividenden van 0 betaal je geen roerende voorheffing.
Ik zal maar doen zoals velen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is 2,67% op JAARBASIS
Dus bij een investering van 100 euro, krijg jij 2,67% dividend BRUTO. Dat is maandelijks €0,22.
Let wel op dat er nog eens roerende voorheffing vanaf gaat.
Pover rendement. Maar als de focus van dat fonds vooral op groei ligt, kan het zeker interessant zijn. Dat is dat dividend maar bijzaak.
Dus bij een investering van 100 euro, krijg jij 2,67% dividend BRUTO. Dat is maandelijks €0,22.
Let wel op dat er nog eens roerende voorheffing vanaf gaat.
Pover rendement. Maar als de focus van dat fonds vooral op groei ligt, kan het zeker interessant zijn. Dat is dat dividend maar bijzaak.
Thx iedereen!
Hey
Opvolgingsvraag
LU0731782826
Keert 2,67% dividend uit op basis van huidige cijfers, maar dan elke maand 1/12 er van.
Stel dat ik 20000 euro stort in het fonds
20000 / 100 = 200
200 maal 4,67 = 937 dividend
937 - 30% RV = 653,8 per jaar, maar dit fonds keert mij dan 54,48 euro uit per maand?
Klopt mijn redenering? Ik ga er in dit voorbeeld van uit dat het dividend stabiel blijft natuurlijk...
Opvolgingsvraag
LU0731782826
Keert 2,67% dividend uit op basis van huidige cijfers, maar dan elke maand 1/12 er van.
Stel dat ik 20000 euro stort in het fonds
20000 / 100 = 200
200 maal 4,67 = 937 dividend
937 - 30% RV = 653,8 per jaar, maar dit fonds keert mij dan 54,48 euro uit per maand?
Klopt mijn redenering? Ik ga er in dit voorbeeld van uit dat het dividend stabiel blijft natuurlijk...
Vanwaar komt de 4,67%?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarom kijk je naar deze fondsen.
Het zijn dure fondsen waar je 1,5 a 2% per jaar aankomsten betaald aan de banken.
Daarboven geef je nog 1,5% aan de staat?
Met zulke uitgaven zal.het moeilijk zijn om een goed resultaat neer te zetten.
Er zijn fondsen waar je 1/10 aan de ba ken geeft en geen Belgische RV moet betalen; noch op de dividenden nog op de meerwaarde. Belgie is daar redelijk uniek in. Direct 3% extra opbrengst.
Het zijn dure fondsen waar je 1,5 a 2% per jaar aankomsten betaald aan de banken.
Daarboven geef je nog 1,5% aan de staat?
Met zulke uitgaven zal.het moeilijk zijn om een goed resultaat neer te zetten.
Er zijn fondsen waar je 1/10 aan de ba ken geeft en geen Belgische RV moet betalen; noch op de dividenden nog op de meerwaarde. Belgie is daar redelijk uniek in. Direct 3% extra opbrengst.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Dan kan je al beter een termijnrekening nemen.
-
langetermijnbelegger
- Newbie

- Contacteer:
Dividend yield of dividend rendement is doorgaans per jaar uitgedrukt. Helaas pindakaas.
Als je echt een dividend ETF wilt zou ik eerder één van deze 4 dividend ETF's kiezen. Lopende kosten allemaal tussen de 0.29% en 0.46% en doorgaans een hoger dividendrendement.
Als je echt een dividend ETF wilt zou ik eerder één van deze 4 dividend ETF's kiezen. Lopende kosten allemaal tussen de 0.29% en 0.46% en doorgaans een hoger dividendrendement.