Nu al geld parkeren op getrouwheids?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nu al geld parkeren op getrouwheids?
DAg iedereen,
Nu dat de banken misschien nog een paar keer hun interest gaan verhogen, is het dan wel een slim idee om nu al het spaargeld te parkeren op een getrouwheidsrekening, en dus zo die verhogingen in de komende 12 maanden mis te lopen?
Is het niet verstandiger om voor de komende maanden het nog even op een spaarrekening met hoge basisrente te zetten (bv Santander Vision, NIBC spaarrekening, of Medirect Dynamic), en pas binnen 6 tot 12 maanden door te sluizen naar getrouwheidsrekening ? (Santander Vision Plus, NIBC getrouwheids, of Medirect Fidelity) ?
thx!
Nu dat de banken misschien nog een paar keer hun interest gaan verhogen, is het dan wel een slim idee om nu al het spaargeld te parkeren op een getrouwheidsrekening, en dus zo die verhogingen in de komende 12 maanden mis te lopen?
Is het niet verstandiger om voor de komende maanden het nog even op een spaarrekening met hoge basisrente te zetten (bv Santander Vision, NIBC spaarrekening, of Medirect Dynamic), en pas binnen 6 tot 12 maanden door te sluizen naar getrouwheidsrekening ? (Santander Vision Plus, NIBC getrouwheids, of Medirect Fidelity) ?
thx!
Re: Nu al geld parkeren op getrouwheids?
Als je je geld pas binnen 12 maanden doorsluist naar een getrouwheidsrekening kun je het er beter nu al op zetten en de toestand binnen 12 maanden opnieuw evalueren. Ikzelf heb mijn geld op een rekening staan met een hoge basisrente. Dan heb ik totale vrijheid om ermee te doen wat ik wil en wanneer ik wil, zonder te veel getrouwheidspremie te verliezen. Vrijheid is een waardevol goed, meer waard dan een hoge getrouwheidspremie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je 2 (gereglementeerde) spaarrekeningen bij dezelfde bank opent (bv Santander) dan kan je per spaarrekening 3x per kalenderjaar overboeken van de ene naar de andere spaarrekening binnen dezelfde bank met behoud van getrouwheidspremie. Zo start meteen de hogere getrouwheidspremie na je storting terwijl de vorige getrouwheidspremie behouden blijft. Je getrouwheidspremie loopt dan gewoon door met voor elke periode een aparte rente.
Hierover zijn de afgelopen week al meerdere berichten gepost in een ander topic.
Hierover zijn de afgelopen week al meerdere berichten gepost in een ander topic.
Zet een deel vast op een getrouwheidsrekening en hou een deel vrij om binnen een paar maanden vast te zetten op een getrouwheidsrekening bij een andere bank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voorlopig ga ik niet teveel switchen, want er komen waarschijnlijk nog verhogingen aan.
Alleen de bedragen waarvoor de getrouwheid al verworven is, zal ik misschien al versluizen. Maar de laatste jaren gaat dat bij mij over kleinere bedragen zodat ik niet veel rente kan verliezen.
Alleen de bedragen waarvoor de getrouwheid al verworven is, zal ik misschien al versluizen. Maar de laatste jaren gaat dat bij mij over kleinere bedragen zodat ik niet veel rente kan verliezen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
LIFO?Nefertari schreef: ↑8 juni 2023, 20:21 Voorlopig ga ik niet teveel switchen, want er komen waarschijnlijk nog verhogingen aan.