Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Specifiek nee dit bestaat niet ,woutercrxdfr schreef: ↑7 juni 2023, 15:46 bestaat er geen accumulerende ETF die in (Amerikaanse) dividend aristocrats belegt?
om op die manier de 15% bronbelating en de 30% RV te omzeilen.
Of zeg ik nu iets doms?
-
- Verbannen Gebruiker
Deze is global. 43% in US.woutercrxdfr schreef: ↑7 juni 2023, 15:46 bestaat er geen accumulerende ETF die in (Amerikaanse) dividend aristocrats belegt?
Of zeg ik nu iets doms?
Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield UCITS ETF Acc
-
- Full Member
- Contacteer:
Niet helemaal hetzelfde maar misschien de moeite om te bekijken:woutercrxdfr schreef: ↑7 juni 2023, 15:46 bestaat er geen accumulerende ETF die in (Amerikaanse) dividend aristocrats belegt?
https://www.justetf.com/en/etf-profile. ... 00BP3QZ601
Ongeveer 300 verschillende aandelen. Als je zelf niet op zoek bent naar dividenden maakt het in mijn ogen weinig uit of de onderliggende bedrijven veel 'uitkeren'. Dan ben je beter af met een hoge return on equity en stable earnings growth.The iShares Edge MSCI World Quality Factor UCITS ETF (Acc) seeks to track the MSCI World Sector Neutral Quality index. The MSCI World Sector Neutral Quality index tracks stocks with a high quality factor from 23 developed countries worldwide. The constituents are selected by three main equally weighted indicators of whether a company is demonstrating high quality characteristics: high return on equity, low leverage and stable earnings growth.
-
- Newbie
- Contacteer:
Thanks. Maar als je dat langs de MSCI World legt is er op zich niet veel verschil (die doet het nog iets beter denk ik).
Misschien het gewoon maar bij IWDA houden
Misschien het gewoon maar bij IWDA houden
Ik ben laatste dagen een beetje aan het kijken naar interessante dividend aandelen:
Momenteel ben ik gestuikt op volgende:
- NN group (0,70 EUR Dividendbedrag per kwartaal)
- Agaes (3,00 EUR)
- Brederode (1,22 EUR)
- Companie de bois sauvage (1,40 EUR Dividendbedrag per kwartaal)
- Ascencio 3,95EUR
- QRF 0,96 EUR
- ... vul gerust aan
Voor welke zouden jullie kiezen en waarom?
- Agaes (3,00 EUR)
- Brederode (1,22 EUR)
- Ascencio 3,95EUR
- QRF 0,96 EUR
- ... vul gerust aan
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar NN betaalt een interim- en een slotdividend, evenals Ageas overigens.
Als het om dividendaandelen gaat, dan zijn Ageas en NN zeker niet slecht, want ze betalen een mooi en (over het algemeen) stijgend dividend dat de komende tijd ook nog ruim gedekt lijkt te gaan zijn.
Ik was gestart vanuit Google hun dividend tool, blijkbaar toch niet zo correct.
NN Group
06-06-2023 slotdividend 2022 € 1,79 keuze 29-06-2023
15-08-2022 interim-dividend 2022 € 1,00 keuze 07-09-2022
2,79 euro
NN Group
06-06-2023 slotdividend 2022 € 1,79 keuze 29-06-2023
15-08-2022 interim-dividend 2022 € 1,00 keuze 07-09-2022
2,79 euro
Hey Ward,ward schreef: ↑10 juni 2023, 18:55 Ik ben laatste dagen een beetje aan het kijken naar interessante dividend aandelen:
- Agaes (3,00 EUR)
- Brederode (1,22 EUR)
- Ascencio 3,95EUR
- QRF 0,96 EUR
- ... vul gerust aan
Brederode en Compagnie de bois sauvage zijn niet bepaald aandelen die je kiest voor hun dividend. Deze moeten het vooral hebben van hun groei in waarde.
Zelf heb ik ARCC, ORCC en ABR in m'n portfolio. Ze betalen een zeer hoog dividend maar vertonen geen dividendgroei en geen groei in koers. Dat zorgt wel voor een relatief betrouwbaar hoog dividend dat je dan kan investeren in andere aandelen.
Ik heb ook NN, Ageas en Ascencio op het oog. Verder kijk ik naar Verizon, Realty Income, Federal Realty.
Als je alles samen wil (dividendgroei én waardecreatie) dan kun je kijken naar bedrijven als Johnson&Johnson, Procter&Gamble, ...
D'ieteren.Eén van de beste (om niet te zeggen de beste) Belgische dividendgroeiers .ward schreef: ↑10 juni 2023, 18:55 Ik ben laatste dagen een beetje aan het kijken naar interessante dividend aandelen:
- Agaes (3,00 EUR)
- Brederode (1,22 EUR)
- Ascencio 3,95EUR
- QRF 0,96 EUR
- ... vul gerust aan
Bedankt voor alle input!
Ik blijf toch nog stevig kijken naar Ageas, opzich op de 6 maanden grafiek geen topper maar LT hopelijk met opwaarts potentieel.
Ik blijf toch nog stevig kijken naar Ageas, opzich op de 6 maanden grafiek geen topper maar LT hopelijk met opwaarts potentieel.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hopelijk, graag....
Ik leg ze graag ook op elkaar: AGEAS vs NN Group
https://www.google.com/finance/quote/NN ... =EBR%3AAGS
Op 5 jaar lopen die koersen +- gelijk. Misschien niet verkeerd om van beide aan te kopen...
Ik leg ze graag ook op elkaar: AGEAS vs NN Group
https://www.google.com/finance/quote/NN ... =EBR%3AAGS
Op 5 jaar lopen die koersen +- gelijk. Misschien niet verkeerd om van beide aan te kopen...
Vraagje: indien je bij het keuzedividend van NN Group kiest voor aandelen, klopt het dan dat je hierop geen (Nederlandse) bronheffing van 15% betaalt, maar enkel de Belgische voorheffing van 30%?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kiest u als Belgische inwoner bij een Nederlands bedrijf dat een keuzedividend voorstelt voor een dividend in aandelen, dan bent u in principe alleen de Belgische Roerende voorheffing verschuldigd.