Holdings
TIP
Re: Holdings
Zo lang geleden is het niet . De “expert” was Willem De Meulenaer van Dierickx Leys, op 5 mei in De Tijd.
“De Meulenaer gelooft dat bij Berkshire een sterk team klaarstaat dat doordesemd is van dezelfde beleggingsfilosofie. Toch zou het verdwijnen van Buffett wel degelijk een ‘psychologische schok’ veroorzaken. ‘Ik denk dat het aandeel die dag makkelijk 10 procent kan verliezen.’
Ik twijfel daar toch aan. We zullen het zien. Hopelijk blijft hij nog vele jaren op post.
Re: Holdings
Charlie Munger, de zakenvennoot van Warren Buffett, is zelfs 99. Hij was jaren de strateeg van Berkshire. Sommige mensen blijven lucide tot hun laatste ademstoot, terwijl andere ... Het eventuele overlijden van Warren Buffett is niet het enige persoonsgebonden risico.Barryke schreef: ↑3 juni 2023, 16:57Zo lang geleden is het niet . De “expert” was Willem De Meulenaer van Dierickx Leys, op 5 mei in De Tijd.
“De Meulenaer gelooft dat bij Berkshire een sterk team klaarstaat dat doordesemd is van dezelfde beleggingsfilosofie. Toch zou het verdwijnen van Buffett wel degelijk een ‘psychologische schok’ veroorzaken. ‘Ik denk dat het aandeel die dag makkelijk 10 procent kan verliezen.’
Ik twijfel daar toch aan. We zullen het zien. Hopelijk blijft hij nog vele jaren op post.
Re: Holdings
Bestaat er voor Groothertogdom Luxemburg een website om inzage te hebben aankopen van Luxemburgse aandelen door managers/vennootschappen?
Iets in de aard van FSMA => Transacties leidinggevenden.
In de Trends van 2017 staat dat Holdicam 4% van Brederode in bezit had en nu, 5 jaar later heeft het een belang van 58,2% verworven volgens Marketscreener.
Graag wil ik dit beter kunnen opvolgen.
Iets in de aard van FSMA => Transacties leidinggevenden.
In de Trends van 2017 staat dat Holdicam 4% van Brederode in bezit had en nu, 5 jaar later heeft het een belang van 58,2% verworven volgens Marketscreener.
Graag wil ik dit beter kunnen opvolgen.
Re: Holdings
@Georg
Brederode is een investeringsmaatschappij die een ruim gediversifieerde portefeuille van genoteerde en niet genoteerde (private equity) deelnemingen beheert. De spilfiguur achter Brederode is de weinig communicatieve - getuige de beknopte jaarverslagen - Pierre van Der Mersch. Via de niet-beursgenoteerde holding Holdicam controleert van Der Mersch Brederode.
Bron: DierickxLeys
Brederode is een investeringsmaatschappij die een ruim gediversifieerde portefeuille van genoteerde en niet genoteerde (private equity) deelnemingen beheert. De spilfiguur achter Brederode is de weinig communicatieve - getuige de beknopte jaarverslagen - Pierre van Der Mersch. Via de niet-beursgenoteerde holding Holdicam controleert van Der Mersch Brederode.
Bron: DierickxLeys
Re: Holdings
Van het dividend van HAL gaat geen buitenlandse bronheffing? Aangenaam wel.
En de helft in aandelen, dat was niet te kiezen. Wanneer ontvangen we die?
En de helft in aandelen, dat was niet te kiezen. Wanneer ontvangen we die?
Re: Holdings
Dat wist ik niet. Bedankt voor de info!
-
- Newbie
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25 dec 2020
- Contacteer:
Re: Holdings
Rekent Bolero dan vervolgens nog een kost per recuperatie van ontvangen divenden aan?
In de tarieven zie ik:
Recuperatie in het kader van dubbel belastingsverdrag (pas vanaf een te recupereren bedrag van € 150) ==> € 100
Re: Holdings
Ja, maar niet voor alle landen. Is dat niet alleen voor Zwitserland?
Re: Holdings
Terug even naar HAL. Weet iemand wanneer het stuk in aandelen wordt uitgekeerd..?
Re: Holdings
Stond vandaag op mijn rekening. Kan gisteren ook al zijn.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Holdings
Ze zitten daar niet voor niets natuurlijk.
Zou ook wel iets met geheimhouding te maken kunnen hebben.
Voor Belgen ligt AvH meer voor de hand, maar leuk dat ook HAL hier op de radar blijft staan.
Re: Holdings
Ik keek net nog eens naar Porsche Automobil Holding SE, één van mijn meer recente investeringen.
De investeringscase blijft er goed uit zien IMHO:
- Controlerend belang in VW en Porsche, waarbij met name VW laag gewaardeerd wordt en hard werkt aan een (mogelijke) herwaardering;
- Nog relatief bescheiden, maar groeiende investeringen in veelbelovende tech bedrijven;
- Stevig dividend;
- Sterke onderwaardering, in de buurt van de 50% van de NAV.
De investeringscase blijft er goed uit zien IMHO:
- Controlerend belang in VW en Porsche, waarbij met name VW laag gewaardeerd wordt en hard werkt aan een (mogelijke) herwaardering;
- Nog relatief bescheiden, maar groeiende investeringen in veelbelovende tech bedrijven;
- Stevig dividend;
- Sterke onderwaardering, in de buurt van de 50% van de NAV.
Re: Holdings
Bedankt om die nog eens onder de aandacht te brengen.dreamy schreef: ↑21 juni 2023, 11:43 Ik keek net nog eens naar Porsche Automobil Holding SE, één van mijn meer recente investeringen.
De investeringscase blijft er goed uit zien IMHO:
- Controlerend belang in VW en Porsche, waarbij met name VW laag gewaardeerd wordt en hard werkt aan een (mogelijke) herwaardering;
- Nog relatief bescheiden, maar groeiende investeringen in veelbelovende tech bedrijven;
- Stevig dividend;
- Sterke onderwaardering, in de buurt van de 50% van de NAV.
Ik sta er zelf neutraal/licht positief tegenover, maar niet positief genoeg om erin te gaan. De korting is altijd al hoog geweest, dus dat is geen trigger. En er is ook geen aanleiding om dat senstaioneel te zien veranderen.
VW is laag gewaardeerd en werkt aan herwaardering. Ja, net zoals alle autobedrijven. We zullen zien wie over een paar jaar bij de winnaars hoort en wie niet. Ik geef VW niet meer (maar ook niet minder) kans dan anderen.
Verder is het wel erg 'mono'. Buiten de pure autospelers VW en Porsche hebben ze vrijwel niets. Da's een nadeel voor mij.
Re: Holdings
Vandaag in De Tijd gezien dat Renault en VW het op de beurs een stuk slechter doen dan BMW, Mercedes en Stellantis, dus die eerste twee lijken wel degelijk een groter herstelpotentieel te hebben.Kempen123 schreef: ↑21 juni 2023, 12:06 VW is laag gewaardeerd en werkt aan herwaardering. Ja, net zoals alle autobedrijven. We zullen zien wie over een paar jaar bij de winnaars hoort en wie niet. Ik geef VW niet meer (maar ook niet minder) kans dan anderen.
Verder is het wel erg 'mono'. Buiten de pure autospelers VW en Porsche hebben ze vrijwel niets. Da's een nadeel voor mij.
Als holding zit Porsche Automobil Holding ergens tussen Exor en Stellantis in. Ze zitten nu inderdaad nog dichter bij Stellantis, maar net als Exor hebben ze de intentie om de andere belangen de komende jaren gestaag uit te bouwen.