Afbetaling hypothecaire lening en aankoop nieuwe woning
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Afbetaling hypothecaire lening en aankoop nieuwe woning
Dat zijn registratierechten op de hypotheekovereenkomst.
Niet te verwarren met die voor de aankoop.
Niet te verwarren met die voor de aankoop.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wij zijn gisteren naar een immotheker geweest en die raadde een crescendo regeling aan, 5/5/5 met variabele rentevoet. Momenteel aan een interestvoet van 3.50%. Dit zou ervoor zorgen dat de maandlasten de eerste 5 jaar lager liggen.
Lijkt dit een interessante keuze?
Lijkt dit een interessante keuze?
-
- Full Member
- Contacteer:
Er valt in mijn ogen wat voor te zeggen. Maar... de rente voorspellen kan niemand.
Tarief van 3.5% niet zoveel voordeliger dan sommige tarieven die je hier op spaargids voor 20j vast ziet.
Wat is het verschil met 20j vast?
Waarom crescendo? Is de afbetaling anders te hoog? Dit is een indicatie dat je misschien beter iets goedkopers zoekt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hij zei dat de rente wellicht eerder gaat dalen over 5 jaar, maar idem, geen glazen bol natuurlijk. Ik vond het nogal gevaarlijke uitspraken om te doen gezien de tijdsgeest waar we nu inzitten. Ik vroeg mij af of ik bij mijn huidige kredietverstrekker (KBC) geen voordelig(er) tarief zou kunnen krijgen gezien mijn huidig krediet (en alle toeters en bellen indertijd erbij genomen) en m'n huidig liquide. Daar (kon?) wou hij niet echt op reageren.CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑13 juni 2023, 10:15Er valt in mijn ogen wat voor te zeggen. Maar... de rente voorspellen kan niemand.
Tarief van 3.5% niet zoveel voordeliger dan sommige tarieven die je hier op spaargids voor 20j vast ziet.
Wat is het verschil met 20j vast?
Waarom crescendo? Is de afbetaling anders te hoog? Dit is een indicatie dat je misschien beter iets goedkopers zoekt.
We waren gestrand op +/-2150 euro/maand (40%) (huidig en nieuw krediet) met een gezamenlijk inkomen van 5500 euro. Met een crescendo regeling zou het op een +/-1750 euro/maand (30%) voor de eerste 5 jaar uitkomen.