Beginnende belegger ETF
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Beginnende belegger ETF
Ik ben aan het VERkopen op degiro
Profit time! Straks terug F&G op heavy fear of valt het mee?
Wat ik mij nog afvraag.
Kan je bij ETF zoals IWDA ook charts bekijken en adhv RSI index bepalen of (ganse) markt oversold is bv?
Of kan dat enkel bij afzonderlijke aandelen en alleen handig bij korte termijn(trading) ?
Kan je bij ETF zoals IWDA ook charts bekijken en adhv RSI index bepalen of (ganse) markt oversold is bv?
Of kan dat enkel bij afzonderlijke aandelen en alleen handig bij korte termijn(trading) ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verkoop wel XMLC (een sector ETF in watertechnologie).
Moet verkocht geraken met dit weer, denk ik dan
Op dit moment 188 van de 372 verkocht (doorlopende order).
Far more money has been lost by investors in preparing for corrections, or anticipating corrections, than has been lost in the corrections themselves.
Hoe langer je beleggingshorizon hoe minder belang de aankoopkoers heeft.Ook met horizon van 30 jaar wil ik toch liefst niet te hoog kopen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan heb je zelf al heel veel geld verloren. Zeer bizar om zelf niet te doen wat je anderen aanraadt te doen.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 13 juni 2023, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb voldoende liquiditeit om in te spelen op opportuniteiten maar heb het grootste deel van mijn kapitaal op de beurs belegd. Ik kan dus zowel profiteren van een stijgende markt als van een dalende markt.
Ja, maar het is voor mij nu echt het begin van beleggen.Yaris schreef: ↑13 juni 2023, 17:06Far more money has been lost by investors in preparing for corrections, or anticipating corrections, than has been lost in the corrections themselves.
Hoe langer je beleggingshorizon hoe minder belang de aankoopkoers heeft.Ook met horizon van 30 jaar wil ik toch liefst niet te hoog kopen.
Met nieuws van de centrale banken en al die andere zaken, kan ik nog even wachten. Op die paar weken komt het ook niet aan.
IWDA 10% up sinds maart, dan moet er wel eens correctie volgen binnenkort denk ik?
Successpaarfreakje schreef: ↑13 juni 2023, 17:02 Verkoop wel XMLC (een sector ETF in watertechnologie).
Had je die al lang?
-
- Verbannen Gebruiker
Volgens Yaris: ja.
Volgens Yaris: neen.
Je kunt zelf kiezen of je de wijze raad van Yaris volgt, of die van Yaris.
Wie echt het antwoord op die vraag weet, zit al lang niet meer op dit forum. Dobbert nu in de Caraïben op zijn luxejacht van 300 meter
ETF's kunnen geen correctie hebben, volgens mij...
Enkel de onderliggende aandelen, en ETF's die gaan automatisch mee.
Aangezien IWDA ondertussen voor een heel groot deel tech is (ik laat het exacte percentage open voor discussie, aangezien dat vast afhankelijk is van je definitie van tech; volgens IB meer dan 25%, tegen de 30% ondertussen volgens mij, en volgens morningstar 20% dacht ik, wat een duidelijke onderschatting is) moet je een andere vraag stellen:
de vraag is: gaat tech een correctie ondergaan?
Ik weet het niet, ik twijfel.
Enerzijds kan het antwoord niet anders dan ja zijn, anderzijds is het waar dat ze superieure innovatiedrift hebben. (en businessmodellen, volgens sommigen, maar dat vind ik overdreven)
Maar, als je erover nadenkt: mocht chatGPT niet uitgevonden zijn, stond IWDA nu op +2% ofzo ipv +10%
Ik denk dat je minstens heel voorzichtig moet omgaan met IWDA aankopen momenteel, en ZEKER niet IWDA alleen in je portefeuille kan hebben (wat trouwens verschrikkelijke spreiding zou zijn)
Enkel de onderliggende aandelen, en ETF's die gaan automatisch mee.
Aangezien IWDA ondertussen voor een heel groot deel tech is (ik laat het exacte percentage open voor discussie, aangezien dat vast afhankelijk is van je definitie van tech; volgens IB meer dan 25%, tegen de 30% ondertussen volgens mij, en volgens morningstar 20% dacht ik, wat een duidelijke onderschatting is) moet je een andere vraag stellen:
de vraag is: gaat tech een correctie ondergaan?
Ik weet het niet, ik twijfel.
Enerzijds kan het antwoord niet anders dan ja zijn, anderzijds is het waar dat ze superieure innovatiedrift hebben. (en businessmodellen, volgens sommigen, maar dat vind ik overdreven)
Maar, als je erover nadenkt: mocht chatGPT niet uitgevonden zijn, stond IWDA nu op +2% ofzo ipv +10%
Ik denk dat je minstens heel voorzichtig moet omgaan met IWDA aankopen momenteel, en ZEKER niet IWDA alleen in je portefeuille kan hebben (wat trouwens verschrikkelijke spreiding zou zijn)
Laatst gewijzigd door Aerolla op 13 juni 2023, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ook, maar dan bij Bolero.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 13 juni 2023, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Fear and greed schommelt meestal heen-en-terug tussen (extreem) fear en (extreem) greed.
Dat geeft echter gewoon het (korte termijn) "sentiment" weer op basis van een aantal parameters. Zie https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed#fng-faq
Het zegt veel minder over het onder- of overgewaardeerd zijn van aandelen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 13 juni 2023, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: