Tijd: top 10 termijnrekeningen geven gemiddeld 2,1% netto. Klopt dit?
TIP
Tijd: top 10 termijnrekeningen geven gemiddeld 2,1% netto. Klopt dit?
Artikel van Tijd van 2 weken terug: https://www.tijd.be/ondernemen/banken/b ... 68809.html
Daarin schrijven ze (zie groen kader): "Met een gemiddelde nettorente van 2,1 procent leveren de tien hoogst renderende termijnrekeningen in ons land meer op dan de top tien van de spaarboekjes"
Klopt dit wel dus dat de top 10 termijnrekeningen gemiddeld 2,1% netto geven?
Als ik hier op spaargids kijk (https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... e=#results) naar termijnrekeningen op 1J geeft alleen die van Deutsche meer dan 2% netto, dus mijn vraag wat is die top 10 die gemiddeld netto 2,1% netto zou geven waar dus de Tijd naar verwijst?
Daarin schrijven ze (zie groen kader): "Met een gemiddelde nettorente van 2,1 procent leveren de tien hoogst renderende termijnrekeningen in ons land meer op dan de top tien van de spaarboekjes"
Als ik hier op spaargids kijk (https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... e=#results) naar termijnrekeningen op 1J geeft alleen die van Deutsche meer dan 2% netto, dus mijn vraag wat is die top 10 die gemiddeld netto 2,1% netto zou geven waar dus de Tijd naar verwijst?
Re: Tijd: top 10 termijnrekeningen geven gemiddeld 2,1% netto. Klopt dit?
Tja, die rente op termijnrekeningen is in ons land tegenwoordig geheime informatie, je moet al klant zijn en het schoon gaan vragen om te weten wat de rente is. Ter vergelijking: kijk eens op Raisin.nl wat ze daar ter beschikking hebben aan deposito's op 1 jaar. Let wel enkel kijken, niet toegankelijk voor de Belgskes 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom geeft spaargids die top 10 niet weer? Is dat net niet de bedoeling van bovenstaande link met hun ranking van termijnrekeningen? Is dat wat ik niet goed begreep.vortex schreef: ↑5 juni 2023, 17:52 Tja, die rente op termijnrekeningen is in ons land tegenwoordig geheime informatie, je moet al klant zijn en het schoon gaan vragen om te weten wat de rente is. Ter vergelijking: kijk eens op Raisin.nl wat ze daar ter beschikking hebben aan deposito's op 1 jaar. Let wel enkel kijken, niet toegankelijk voor de Belgskes![]()
Weet jij soms (of iemand anders hier) wat die top 10 is?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Potvolkoffie, je hebt gelijk. Wat is me dat?
De volledige EU, Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein kunnen genieten van die rentes behalve la Belziek?EU (uitgezonderd België), Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein

Link
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik zie er 14 boven de 2,1%.Nikki01 schreef: ↑5 juni 2023, 17:28 Artikel van Tijd van 2 weken terug: https://www.tijd.be/ondernemen/banken/b ... 68809.html
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wel omdat die info bij onze Belgische banken tegenwoordig niet meer publiek is, zoals gezegd moet je het schoon gaan vragen en krijg je wellicht een "à la tête du client" rente voorstel.
Tja, wat moet je daar van denken, aan de ene kant krijg je hier belachelijk lage intresten en langs de andere kant worden alternatieven verborgen gehouden, gekortwiekt, te zwaar belast of onmogelijk gemaakt. Moet zijn dat ze onze spaarcentjes toch echt wel nodig hebben en liefst nog zo goed als gratis ook. Maar niet getreurd, de politiek is er mee bezig...CarpeNoctem schreef: ↑5 juni 2023, 18:13
Potvolkoffie, je hebt gelijk. Wat is me dat?De volledige EU, Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein kunnen genieten van die rentes behalve la Belziek?EU (uitgezonderd België), Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein![]()

Ik zie er maar 1 die netto meer dan 2.1% op 1 jaar op brengt en daar moet je minimum €100.000 op zetten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Net nog 3,05 gekregen op 3 maand bij BNP. Inderdaad na beleefd vragen...
voor welke bedrag mag ik vragen?
ze gaven me afgelopen vrijdag op kantoor ("speciaal" tarief volgens hen

3m 2.87
4m 2.97
5m 3.06
6m 3.16
9m 3.24
11m 3.30
voor een bedrag > 100k en verlenging van huidige termijn
weet iemand de huidige voeten bij Belfius?
Ik kreeg 2.71 voor 6 maanden voor schijf kleiner dan 100k. 6 maanden was 2.88
Wel voor BVBA. Geen idee of dat verschil maakt
Wel voor BVBA. Geen idee of dat verschil maakt
Moet je bij BNP naar het kantoor gaan om de geldende rentevoeten op termijnrekeningen te krijgen, of krijg je deze aan de telefoon ook?
ING: 3,25% - 100K - 12 maanden
-
- Hero Member
- Contacteer:
Aan de telefoon ga je ni veel info krijgen. Ik heb verschillende banken geprobeerd. Enkel Belfius gaf ze telefonisch door. En het was gene vette. Mogelijks beter tarief op kantoor bij Belfius.