Kun je geld herstorten op een spaarrekening voor een hogere getrouwheidspremie?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Kun je geld herstorten op een spaarrekening voor een hogere getrouwheidspremie?
Concrete situatie: Santander verhoogt nu maandag zijn getrouwheidspremie (op Vision Plus) van 1,10% tot 1,50%. Ik had in het begin van de maand mei een bedrag op die rekening gestort. Door de hoge sprong is het mathematisch het interessantst om het geld even terug naar een andere rekening te storten en dan maandag terug te storten om die hogere getrouwheidspremie voor de volgende 12 maand vast te klikken.
Kan dit zomaar? Kan ik gewoon even naar een andere Santander rekening storten en volgende week terug? of moet ik naar een andere bank storten?
Kan dit zomaar? Kan ik gewoon even naar een andere Santander rekening storten en volgende week terug? of moet ik naar een andere bank storten?
Re: Kun je geld herstorten op een spaarrekening voor een hogere getrouwheidspremie?
Je kan in de santander app tot 6 rekeningen gratis openen in enkele klikken.
Nieuwe rekening openen en bedrag daar op storten na 5 juni.
Je kan dit per rekening tot 3x per kalenderjaar doen met een minimumbedrag van 500€ zonder de getrouwheidspremie te verliezen.
Rekening moet wel op dezelfde titularis staan of indien gezamenlijke tenminste op 1 titularis.
Ik weet het zelf ook pas sinds vandaag, zit in dezelfde situatie.
Dus maandag of dinsdag zet ik het bedrag over.
Nieuwe rekening openen en bedrag daar op storten na 5 juni.
Je kan dit per rekening tot 3x per kalenderjaar doen met een minimumbedrag van 500€ zonder de getrouwheidspremie te verliezen.
Rekening moet wel op dezelfde titularis staan of indien gezamenlijke tenminste op 1 titularis.
Ik weet het zelf ook pas sinds vandaag, zit in dezelfde situatie.
Dus maandag of dinsdag zet ik het bedrag over.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Kun je geld herstorten op een spaarrekening voor een hogere getrouwheidspremie?
Je kunt binnen Santander blijven. Ideaal zou zijn om maar een andere spaarrekening te storten bij Santander en dan terug, met een dag verschil. Dan verlies je geen getrouwheidspremie. Je kunt ook naar je zichtrekening storten en terug, maar dan verlies je wel de maand getrouwheidspremie die je al had opgebouwd.
Bij Santander kan je een tweede Vision Plus rekening openen. Dat is hier op het forum al meer dan één keer gemeld!
Je moet dus alleen maar naar je andere Vision Plus rekening overschrijven. Je hoeft bij Santander het bedrag dan niet de volgende dag terug over te schrijven. Door je overschrijving naar je andere Vision Plus rekening begint voor het overgeschreven bedrag al meteen vanaf deze overschrijving de hogere getrouwheidsrente (1,50 %) te lopen (dus op je andere Vision Plus rekening).
Zie ook de posts van Gregsar37 (vraag) en triumph_st (antwoord) hierover eerder op de dag in een ander topic:
santanderbank-t26757-435.html
Ik betwijfel of men geen getrouwheidsrente verliest !Yaris schreef: ↑2 juni 2023, 21:04 Je kunt binnen Santander blijven. Ideaal zou zijn om maar een andere spaarrekening te storten bij Santander en dan terug, met een dag verschil. Dan verlies je geen getrouwheidspremie. Je kunt ook naar je zichtrekening storten en terug, maar dan verlies je wel de maand getrouwheidspremie die je al had opgebouwd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat staat er ? (zie onderlijnd)kaohsiung schreef: ↑3 juni 2023, 12:07Ik betwijfel of men geen getrouwheidsrente verliest !Yaris schreef: ↑2 juni 2023, 21:04 Je kunt binnen Santander blijven. Ideaal zou zijn om maar een andere spaarrekening te storten bij Santander en dan terug, met een dag verschil. Dan verlies je geen getrouwheidspremie. Je kunt ook naar je zichtrekening storten en terug, maar dan verlies je wel de maand getrouwheidspremie die je al had opgebouwd.
Spaarrekening bij dezelfde bank
Uitzondering: Het is wel mogelijk om je getrouwheidspremie te behouden als je je geld overhevelt naar een spaarrekening bij dezelfde bank.
Sinds 1 januari 2014 is de getrouwheidspremie meeneembaar tussen spaarrekeningen van dezelfde financiële instelling, waarvan jij de rekeninghouder bent.
Concreet betekent dat je de oude getrouwheidspremie krijgt tot op het moment dat je je spaarkapitaal overhevelt. Daarna is de premie van de nieuwe rekening van toepassing.
Opgelet: in totaal moet je kapitaal wel twaalf opeenvolgende maanden op die twee rekeningen staan om de getrouwheidspremie te krijgen.
Op die manier kan je tot drie keer per jaar geld overschrijven naar een ander spaarboekje bij dezelfde bank.
Die regeling geldt enkel voor overschrijvingen van minstens 500 euro
https://businessam.be/kan-je-je-spaarge ... overhevelt.
Uitzondering: Het is wel mogelijk om je getrouwheidspremie te behouden als je je geld overhevelt naar een spaarrekening bij dezelfde bank.
Sinds 1 januari 2014 is de getrouwheidspremie meeneembaar tussen spaarrekeningen van dezelfde financiële instelling, waarvan jij de rekeninghouder bent.
Concreet betekent dat je de oude getrouwheidspremie krijgt tot op het moment dat je je spaarkapitaal overhevelt. Daarna is de premie van de nieuwe rekening van toepassing.
Opgelet: in totaal moet je kapitaal wel twaalf opeenvolgende maanden op die twee rekeningen staan om de getrouwheidspremie te krijgen.
Op die manier kan je tot drie keer per jaar geld overschrijven naar een ander spaarboekje bij dezelfde bank.
Die regeling geldt enkel voor overschrijvingen van minstens 500 euro
https://businessam.be/kan-je-je-spaarge ... overhevelt.
Ja maar ik bedoel dit : "Je kunt binnen Santander blijven. Ideaal zou zijn om maar een andere spaarrekening te storten bij Santander en dan terug, met een dag verschil. Dan verlies je geen getrouwheidspremie."
Je opent bij Santander twee rekeningen van hetzelfde type en doet een overschrijving tussen die twee rekeningen. Een transactie volstaat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je aan de voorwaarden voldoet, dat blijft de getrouwheidsperiode behouden.
EarthNvstr1 schreef: ↑13 maart 2023, 19:00 * uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- overdracht naar andere gereglementeerde spaarrekening van dezelfde (mede)titularis bij zelfde bank(merk)
- bedrag van de overdracht minimaal 500 EUR
- maximaal 3 keer per kalenderjaar per vertrekkende rekening
- getrouwheidspremie berekening pro rata temporis
- bij overschrijving heen-en-weer: let op de valutadatums! (weer een dag later dan heen)
Ik lees hier af en toe van mensen die - om van de hogere intrestvoeten te kunnen genieten en om geen getrouwheidspremie te verliezen - hun saldo overschrijven naar een andere spaarrekening van dezelfde bank en dan de dag erna terugstorten naar de oorspronkelijke rekening.
Maar waarom zou je dat heen en weer storten doen? Het is toch veel makkelijker om een 2de rekening te openen die een kopie is van de eerste, en dan gewoon het geld 1 keer door te storten?
Volgens mij kan je op die manier zelfs niet 3 keer per jaar, maar 6 keer per jaar een doorstorting doen?
Klopt mijn idee? Of zie ik iets over het hoofd?
En kan je dit bij IEDERE bank zo doen?
Maar waarom zou je dat heen en weer storten doen? Het is toch veel makkelijker om een 2de rekening te openen die een kopie is van de eerste, en dan gewoon het geld 1 keer door te storten?
Volgens mij kan je op die manier zelfs niet 3 keer per jaar, maar 6 keer per jaar een doorstorting doen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dit kan inderdaad niet bij elke bank! Bij Medirect bijvoorbeeld kan je als klant één gereglementeerde spaarrekening van elk type openen. Je kan dus geen twee fidelity-spaarrekeningen hebben daar.Tomasson schreef: ↑14 juni 2023, 10:28 Ik lees hier af en toe van mensen die - om van de hogere intrestvoeten te kunnen genieten en om geen getrouwheidspremie te verliezen - hun saldo overschrijven naar een andere spaarrekening van dezelfde bank en dan de dag erna terugstorten naar de oorspronkelijke rekening.
En moet daar dan een dag tussen zitten?Yaris schreef: ↑2 juni 2023, 21:04 Je kunt binnen Santander blijven. Ideaal zou zijn om maar een andere spaarrekening te storten bij Santander en dan terug, met een dag verschil. Dan verlies je geen getrouwheidspremie. Je kunt ook naar je zichtrekening storten en terug, maar dan verlies je wel de maand getrouwheidspremie die je al had opgebouwd.
Ik heb bij Keytrade geld van de High Fidelity naar de gewone spaarrekening verschoven en terug, maar als ik nu simulaties uitvoer wat betreft de getrouwheidspremie, blijft de oude rentevoet (0,7%) staan.
De Keytraders zijn blijkbaar allemaal in conge.
Oei, wat eerder vertelt klopt niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In het algemeen (dus niet enkel voor Keytrade):Rob1992 schreef: ↑28 juni 2023, 09:42En moet daar dan een dag tussen zitten?Yaris schreef: ↑2 juni 2023, 21:04 Je kunt binnen Santander blijven. Ideaal zou zijn om maar een andere spaarrekening te storten bij Santander en dan terug, met een dag verschil. Dan verlies je geen getrouwheidspremie. Je kunt ook naar je zichtrekening storten en terug, maar dan verlies je wel de maand getrouwheidspremie die je al had opgebouwd.
Ik heb bij Keytrade geld van de High Fidelity naar de gewone spaarrekening verschoven en terug, maar als ik nu simulaties uitvoer wat betreft de getrouwheidspremie, blijft de oude rentevoet (0,7%) staan.
- je kan best kijken naar de valutadatum en de "weer" overschrijving minstens 1 dag later doen dan de valutadatum van de "heen" overschrijving
- simulaties kan enige tijd duren eer de laatste transacties daarin verwerkt zijn