Renting wagen overnemen
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Renting wagen overnemen
Dag allen ,
Ik werk als werknemer en heb een bedrijfswagen , deze renting loopt binnenkort af.
Nu kan ik deze wagen aan een voordelige prijs overnemen die 4 jaar geleden is afgesproken.
Doordat ik een nieuwe bedrijfswagen zou krijgen wil ik mijn oude wagen meteen verkopen , deze verkoopprijs is aanzienlijk hoger door de hogere 2dehands prijzen van de wagens tegenwoordig.
Moet ik op deze meerwaarde belastingen betalen en aan welk tarief ?
Groetjes
Ik werk als werknemer en heb een bedrijfswagen , deze renting loopt binnenkort af.
Nu kan ik deze wagen aan een voordelige prijs overnemen die 4 jaar geleden is afgesproken.
Doordat ik een nieuwe bedrijfswagen zou krijgen wil ik mijn oude wagen meteen verkopen , deze verkoopprijs is aanzienlijk hoger door de hogere 2dehands prijzen van de wagens tegenwoordig.
Moet ik op deze meerwaarde belastingen betalen en aan welk tarief ?
Groetjes
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Renting wagen overnemen
Ik zou denken dat je als werknemer hier niet op belast zou worden.
Maar ik hoor graag wat de andere forummees ervan denken.
Maar ik hoor graag wat de andere forummees ervan denken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Belastbaar volgens mij.
De wagen is afgeschreven geweest dus de winst gaat belastbaar zijn.
De wagen is afgeschreven geweest dus de winst gaat belastbaar zijn.
Hij heeft de wagen toch eerst privé en dan pas verkoop? De prijs die initieel werd vastgelegd zal toen wel marktconform geweest zijn?
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
In principe niet belast.