Klimaathysterie
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Langs deze weg wil ik Oekraïne bedanken om vorig jaar de Nordstreampijpleidingen te saboteren waardoor onze gasprijzen nog een extra push richting recordprijzen kreeg, we zullen maar denken dat ze het deden om de energietransitie een beetje te versnellen.
De energietransitie richting steenkool?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Dit is precies ook nooit een hot topic in het dagelijks nieuws geworden. Dat een zogenaamde bondgenoot onze cruciale infrastructuur saboteert is natuurlijk geen al te beste propagandaAbatoetnie schreef: ↑14 juni 2023, 20:23 Langs deze weg wil ik Oekraïne bedanken om vorig jaar de Nordstreampijpleidingen te saboteren
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik vraag me trouwens af hoe lang ze al weten dat onze vriend een bommetje heeft gelegd onder die pijpleidingen. Over de breuk in de waterdam mag je trouwens ook geen twijfels hebben anders word je verweten een complotdenker te zijn.vortex schreef: ↑15 juni 2023, 18:48Dit is precies ook nooit een hot topic in het dagelijks nieuws geworden. Dat een zogenaamde bondgenoot onze cruciale infrastructuur saboteert is natuurlijk geen al te beste propagandaAbatoetnie schreef: ↑14 juni 2023, 20:23 Langs deze weg wil ik Oekraïne bedanken om vorig jaar de Nordstreampijpleidingen te saboteren
Onze andere bondgenoot van over de plas kende de plannen en modus operandi al op voorhand naar het schijnt. Zij hebben zich dus ruim op tijd kunnen voorbereiden op dure gasleveringen aan die onnozele Europeanen.Abatoetnie schreef: ↑15 juni 2023, 18:50 Ik vraag me trouwens af hoe lang ze al weten dat onze vriend een bommetje heeft gelegd onder die pijpleidingen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik denk zelf dat het bootje en de bommen wel eens geleverd zouden kunnen zijn (ik gebruik de voorwaardelijke wijs ) door onze vrienden van over de plas.vortex schreef: ↑15 juni 2023, 19:01Onze andere bondgenoot van over de plas kende de plannen en modus operandi al op voorhand naar het schijnt. Zij hebben zich dus ruim op tijd kunnen voorbereiden op dure gasleveringen aan die onnozele Europeanen.Abatoetnie schreef: ↑15 juni 2023, 18:50 Ik vraag me trouwens af hoe lang ze al weten dat onze vriend een bommetje heeft gelegd onder die pijpleidingen.
We zouden het eens allemaal moeten weten ... maar intussen gaan we natuurlijk verder gaan met het zwaaien met de blauwgele vlag. Voor alle duidelijkheid ik ben geen fan van Vladimir en zijn dubbelgangers maar van zijn uitstap/misrekening wordt gretig gebruik gemaakt om van alles door te drukken.
Edit : Ook opvallend hoe weinig er hier over dit onderwerp wordt gediscussieerd.
Dat oekraine een even grote schurkenstaat is dan Rusland weten we al lang.
Dat amerika veel geld verdient aan oorlog ook.
Dat we stijgende prijzen hebben voor alle energie ook.
Dat alle groene rakkers ons ook elk jaar opzadelen met meer taksen onder mom van redden van klimaat ook.
Dat wat we in belgie doen en betalen voor klimaat en energietransitie 0,0000001% effect zal hebben op de planeet ook.
Weinig te discussieren denk ik.
Achter de schermen vindt men altijd wel iets om gewone middenklasse meer te laten betalen zodat een minderheid rijker wordt, niets nieuw .
Ofwel voor godsdienstoorlogen, uitputting olievoorraad, teloorgang van planeet, y2k bug, corona, oekraine, terrorisme. Altijd iets om extra kosten bij middenklasse te leggen . Beste effect door zaaien van angst, Perpetuum mobile .
Dat alle groene rakkers ons ook elk jaar opzadelen met meer taksen onder mom van redden van klimaat ook.
Dat wat we in belgie doen en betalen voor klimaat en energietransitie 0,0000001% effect zal hebben op de planeet ook.
Achter de schermen vindt men altijd wel iets om gewone middenklasse meer te laten betalen zodat een minderheid rijker wordt, niets nieuw .
Ofwel voor godsdienstoorlogen, uitputting olievoorraad, teloorgang van planeet, y2k bug, corona, oekraine, terrorisme. Altijd iets om extra kosten bij middenklasse te leggen . Beste effect door zaaien van angst, Perpetuum mobile .
Dat Rusland de de oorlog is begonnen, weten we ook.kingsfan schreef: ↑16 juni 2023, 08:10 Dat oekraine een even grote schurkenstaat is dan Rusland weten we al lang.
Dat Poetin zich lelijk mispakt heeft aan de Oekraïense tegenstand ook.
Dat China en Iran geld verdienen aan de oorlog ook.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan …
-
- Full Member
- Contacteer:
Blijkbaar niet want we laten Oekraïne met een kutlied het Eurovisiesongfestival winnen in 2022, een vluchtelingenstroom uit Oekraïne wordt zonder problemen opgevangen (terecht trouwens maar waarom dan niet zo gemakkelijk voor vluchtelingen uit andere conflictgebieden), we staan te springen om wapens te leveren om het arme Oekraïne te helpen, iedere politicus wil wel even op de foto met Zelenski, we staan te springen om ze in de NAVO op te nemen en waarom ook niet in de Europese Gemeenschap ... ik heb de indruk dat "we" toch niet zo goed weten dat het een "schurkenstaat" is.
Er was een topic, maar dat is gesloten door de moderators , daarmeeAbatoetnie schreef: ↑15 juni 2023, 19:12
Edit : Ook opvallend hoe weinig er hier over dit onderwerp wordt gediscussieerd.
Ik heb ooit een tijdelijke ban gehad omdat ik gezegd had "Oekrainers zijn geen engeltjes".
PS: I still agree with what I said
Geen engeltjes, schurkenstaat … kan allemaal best zijn maar dat geeft Rusland nog niet het recht om Oekraïne binnen te vallen en burgers te vermoorden onder het mom van een zuiveringsoperatie….Aerolla schreef: ↑16 juni 2023, 08:38Er was een topic, maar dat is gesloten door de moderators , daarmeeAbatoetnie schreef: ↑15 juni 2023, 19:12
Ik heb ooit een tijdelijke ban gehad omdat ik gezegd had "Oekrainers zijn geen engeltjes".
PS: I still agree with what I said
Dat gezegd zijnde, sommige sectoren - ook in België - verdienen wel goed aan deze oorlog. Zelf 100% overheidsbedrijven die actief zijn in de wapenindustrie boeren plots goed …
De Luikse wapenproducent FN Herstal boekte vorig jaar een groepswinst van 48 miljoen euro tegenover 40 miljoen in 2020. De omzet steeg van 753 naar 823 miljoen euro. Het belangrijkste deel van die omzet wordt gemaakt in de Verenigde Staten.
Waalse groep Herstal draait recordomzet: voor miljard euro wapens verkocht.
De wapenfabrikant FN Herstal gaat een fabriek bouwen in het Amerikaanse South Carolina. De investering van 33 miljoen dollar (30 miljoen euro) is de grootste sinds de jaren 70 voor het overheidsbedrijf.
Ik heb er ook goed aan verdiend by the way. Net voor de oorlog aandelen van Bae systems gekocht en twee weken geleden verkocht met 82 procent winst.
Idem, ik had een maand ervoor ofzo Northrop-grumman gekocht
En dankzij de sancties ook goed verdiend met Shell en cameco etc.
En dankzij de sancties ook goed verdiend met Shell en cameco etc.
Als "schurkenstaat" een criterium is om lid te mogen zijn van de EU en/of de NAVO, dan ziet het er heel slecht uit voor Turkije (Erdogan) Hongarije (Orban) en zowat elk voormalig Oostblokland.Abatoetnie schreef: ↑16 juni 2023, 08:20Blijkbaar niet want we laten Oekraïne met een kutlied het Eurovisiesongfestival winnen in 2022, een vluchtelingenstroom uit Oekraïne wordt zonder problemen opgevangen (terecht trouwens maar waarom dan niet zo gemakkelijk voor vluchtelingen uit andere conflictgebieden), we staan te springen om wapens te leveren om het arme Oekraïne te helpen, iedere politicus wil wel even op de foto met Zelenski, we staan te springen om ze in de NAVO op te nemen en waarom ook niet in de Europese Gemeenschap ... ik heb de indruk dat "we" toch niet zo goed weten dat het een "schurkenstaat" is.