Spreiding obligaties ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Spreiding obligaties ?
Dat valt inderdaad wel tegen.
Nog iemand suggesties voor obligaties die wel de 3% netto halen?
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Nog iemand suggesties voor obligaties die wel de 3% netto halen?
Zoveelste kleiner de aankopen zoveelste meer de kosten impact hebben op het rendement natuurlijk.
Die €60 bij Bolero maakt op €200.000 niet zoveel uit maar wel op bv €20.000
De DE0001141802 bv kan ik zonder problemen bij bv Saxo ook aankopen.(natuurlijk nog vele malen duurder dan DeGiro
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
Deze misschien. Te koop bij bolero, elders ook.
De aangeduide rendementen zijn die van half mei.
- XS2322254249, Goldman Sachs, 1%, 2033. Zal ongeveer 4% netto zijn
-XS2327420977, E.ON, 0,6%, 2032, ongeveer 3,3% netto
- DE000A289QR9, Mercedes, 0,75%, 2030, ongeveer 3% netto
- XS2280845145, BMW, 0,2%, 2033, ongeveer 3,2%
huisjetuintjefiets schreef: ↑18 juni 2023, 15:35Ben je dit heel zeker? Wij niet, al meer dan een jaar niet![]()
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik lees hier Degiro, Saxo en Bolero als brokers.
Welke neem ik het beste? Of is dit subjectief?
Ik heb momenteel een account bij Bolero maar is idd wat duurder.
Ik kocht tot nu toe obligaties net onder de 10000€ (30€ 0,3%) kosten.
Mogelijks plan ik de komende weken grotere bedragen aan te kopen.
Welke neem ik het beste? Of is dit subjectief?
Ik heb momenteel een account bij Bolero maar is idd wat duurder.
Ik kocht tot nu toe obligaties net onder de 10000€ (30€ 0,3%) kosten.
Mogelijks plan ik de komende weken grotere bedragen aan te kopen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja. En dan klik je op "bevestigen".karine schreef: ↑18 juni 2023, 15:53huisjetuintjefiets schreef: ↑18 juni 2023, 15:35
Ben je dit heel zeker? Wij niet, al meer dan een jaar niet![]()
En pas dan krijg je de boodschap dat je geen obligaties kunt kopen.
Ik dacht het niet.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 juni 2023, 16:11Ja. En dan klik je op "bevestigen".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Verbannen Gebruiker
Aha. Ik heb op 18 mei geprobeerd, en toen ging het nog niet.karine schreef: ↑18 juni 2023, 16:43Ik dacht het niet.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 juni 2023, 16:11
Ja. En dan klik je op "bevestigen".
Dat verandert de zaak.
Je moet nu morgen geen order van €100.000 plaatsen hé, laat nog wat over voor mij.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 juni 2023, 16:54Aha. Ik heb op 18 mei geprobeerd, en toen ging het nog niet.
Dat verandert de zaak.
-
- Verbannen Gebruiker
Toen het niet lukte op 18 mei heb ik gezegd: foert. Al de rest van mijn cash weg naar DB en Bolero, en daar obligaties gekocht. Cash is dus op.karine schreef: ↑18 juni 2023, 16:58Je moet nu morgen geen order van €100.000 plaatsen hé, laat nog wat over voor mij.huisjetuintjefiets schreef: ↑18 juni 2023, 16:54
Aha. Ik heb op 18 mei geprobeerd, en toen ging het nog niet.
Dat verandert de zaak.![]()
Maar tegen het eind van het jaar lopen de eerste obligaties ten einde bij Bolero en DB. Dus tot dan geen vrees
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Wel nog wat USD bij Keytrade. Daar kun je nu geen obligaties meer kopen. Ik dacht te transfereren naar Bolero. Zal nu Saxo worden.
Da’s wel een pak goedkoper. Voor obligaties met iets langere looptijd maakt het niet echt uit, voor kortlopende wel. Binnenkort misschien toch eens klant worden. Zeer tevreden over Bolero maar het zou toch allemaal wat goedkoper mogen. Bij Keytrade heb ik deze week een transactie gedaan (iwda verkocht) die 13.5 euro kostte. Deze transactie zou bij Bolero 45 euro gekost hebben.
-
- Newbie
- Contacteer:
Deze geeft idd een mooi rendement.
Wat ik mij afvraag: hoe groot is het verschil in risico tussen deze bedrijfsobligatie met rating BBB+ en een (Duitse) staatsobligatie?
Voor een diversificatie binnen staatsobligaties, weg van de westerse landen. Wat zouden jullie dan verkiezen: breed naar groeimarktobligaties of eerder verengen tot enkel aziatische?
Geen bedrijfsobligaties en geen rekening houdende met kosten. Gaat hem enkel om allocatie van staatsobligaties ... geen westerse.
Gracias
Geen bedrijfsobligaties en geen rekening houdende met kosten. Gaat hem enkel om allocatie van staatsobligaties ... geen westerse.
Gracias
Ongeveer 7 klassen.Terminus79 schreef: ↑25 juni 2023, 09:00Deze geeft idd een mooi rendement.
Wat ik mij afvraag: hoe groot is het verschil in risico tussen deze bedrijfsobligatie met rating BBB+ en een (Duitse) staatsobligatie?
BBB zijn de laagste obligaties die nog investment grade beschouwt worden, daaronder zijn het speculatieve/junk bonds
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.