Mogelijke vrijspraak Salah Abdeslam
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Mogelijke vrijspraak Salah Abdeslam
Moet je mensen daarvoor haten ?!?Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2023, 22:56Ik haat mensen ie zich bezighouden met het zoeken naar dt-fouten ...CarpeNoctem schreef: ↑21 juni 2023, 22:52
Er zat hier vroeger een poster die zich zou doodgeërgerd hebben ...
In een lange tekst en in volle actie kan dat al eens gebeuren, liever een dt-fout dan enkel maar antwoorden in oneliners.
Natuurlijk kan dat al eens gebeuren, maar mogelijks is het gewoon onkunde/onwetendheid. Wat is er mis met iemand te wijzen op een fout ? Stel je voor dat de persoon die een fout maakte (en daarop gewezen wordt) zich zou kunnen verbeteren ...
We zitten nu in een situatie dat zowat alle traditionele en progressieve partijen samen in de Vivaldi-regering zitten en in de opposite enkel nog extreme (rechtse en linkse) partijen zitten. Dus proteststemmen tegen de huidige regering komen automatisch bij een extreme partij …Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2023, 22:37Het ongenoegen is er al altijd geweest, in al die jaren dat ik rondloop op deze planeet heb ik nog nooit, nooit dus, geweten dat er iets positief werd gezegd over politici, nog nooit !m-peeters schreef: ↑21 juni 2023, 21:29 Nog nooit is het ongenoegen over politici zo groot geweest als nu. Omdat de mensen zich niet begrepen voelen door de politiek, in het bijzonder diegenen die aan de macht zijn. Dat zal volgend jaar bij de verkiezingen duidelijk worden: ik voorspel grote winst voor extreem-links en voor extreem-rechts. En je weet: de kiezer heeft altijd gelijk …
Mensen hebben zich nog nooit begrepen gevoeld door politici en uiteraard zijn het altijd diegenen die op dat moment aan de macht zijn die "het gedaan hebben". Bij iedere verkiezing (op een paar uitzonderingen na) zakken de partijen die aan de macht zijn en stijgen de partijen uit de oppositie (die hebben het gemakkelijk want het enige dat ze moeten doen is diegenen aan de macht tegenspreken). Tot ergens eind jaren '80 was het dus een komen en gaan van de politieke partijen die aan de macht waren, het was een aflossingswedstrijd. En toen kwam het blok, met oneliners als eigen volk eerst en andere al of niet racistische leuzen waren zij de ideale partij voor de malcontenten van deze wereld. Het blok groeide en het cordon kwam er, voor het blok een zegen want ze konden cashen zonder iets te moeten doen, af en toe een al of niet racistische uitspraak en ze konden weer weg voor een tijdje. Het cordon heeft een tijdje gewerkt want het blok kromp mede door het succes van "de kracht van verandering" van de nva, de net iets minder extreme rechtste partij, de proteststemmers vierden hun overwinning en zaten vol blijdschap te wachten op die verandering ... die er uiteraard niet kwam want je weet eenmaal aan de macht enzovoorts. Het ongenoegen groeide, nva kromp weer een beetje, het blok groeide weer ... en nu zijn we hier belandt.
Ik voorspel je inderdaad een overwinning voor de extremen (zowel links als rechts) en dan komen we in de buurt van de onbestuurbaarheid. Laat ons nu eens aannemen dat de nva toch tot een akkoord komt met het blok en dat ze samen een meerderheid vormen in Vlaanderen ... denk je dan werkelijk dat er ook maar iets zal veranderen. Nee, ik voorspel je bij de daaropvolgende verkiezingen een implosie van het blok (kijk maar wat er gebeurt in Nederland*). Men zal zien dat ook dit tot niks leidt en weer zal het ongenoegen groot zijn. Wat zal er dan gebeuren ? Gaan we dan op extreem links stemmen of terug de overstap maken naar de traditionele partijen ?
* Nederland is een perfect voorbeeld van wat er kan (en zal) gebeuren. Partijen als die van Pim Fortuyn, Forum voor democratie en nu de Boeren Burger Beweging komen vanuit het niks, worden de grootste partij en imploderen daarna (omdat blijkt dat ze - zoals te verwachten is/was - niet kunnen brengen wat ze beloven).
Dat het niet beter zal zijn met VB weet ik ook wel. Maar het “cordon sanitaire” - los van het feit dat het niet democratisch is om 25% van de kiezers te negeren - heeft enerzijds ervoor gezorgd dat het VB niet aan de macht komt, maar anderzijds dat ze zich rijk kunnen rekenen vanuit de oppositie.
Dat er tussen VB en N-VA kiezers heen en weer gaan, klopt slechts deels. Samen hebben ze nu ongeveer 45% van de Vlaamse kiezers achter zich. Dat was pakweg 20 jaar geleden niet het geval. Die zijn dus afkomstig van andere partijen, met name de traditionele partijen zoals CD&V en Open VLD, ooit de grootste Vlaamse partijen en nu amper nog goed voor elk 10% van de stemmen.
-
- Full Member
- Contacteer:
@Earth : neem niet eens alles letterlijk, het is een insider. Ik dacht dat ik het duidelijk had gemaakt met :
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gelukkig haat ik geen mensen die denken iets duidelijk te maken met :Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2023, 23:05 @Earth : neem niet eens alles letterlijk, het is een insider. Ik dacht dat ik het duidelijk had gemaakt met :
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik had het vooral bij de "opkomst" van nva, toen waren een groot deel van hun publiek overstappers van het blok ... nu is het inderdaad zo dat de leegloop bij de centrumpartijen naar (vooral) (extreem)rechts (blok, nva) gaat en ook een deeltje naar (extreem)links (pvda, en ook een beetje naar de "populaire" Conner, maar dat zal ook maar zijn tijd duren, zie de TeleTubbies begin jaren '00)m-peeters schreef: ↑21 juni 2023, 23:04 Dat er tussen VB en N-VA kiezers heen en weer gaan, klopt slechts deels. Samen hebben ze nu ongeveer 45% van de Vlaamse kiezers achter zich. Dat was pakweg 20 jaar geleden niet het geval. Die zijn dus afkomstig van andere partijen, met name de traditionele partijen zoals CD&V en Open VLD, ooit de grootste Vlaamse partijen en nu amper nog goed voor elk 10% van de stemmen.
Ik vrees dat we naar een tijd gaan waarin de ene extreme partij de andere zal aflossen aan de macht. Onvrede over de ene extreme partij zal leiden tot de (plotse) opkomst van een andere extreme partij, meestal one-issue-partijen (vb. Boeren Burger), enzovoorts ... als dat ons naar een betere wereld zal leiden betwijfel ik ten zeerste.
Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet hoor aan wie ik mijn stem zal geven, één van de opties is gewoon thuis blijven (en ook daar zal er commentaar op komen) maar de extreem rechtse optie zal alvast nooit gekleurd worden met mijn rode crayon.
-
- Full Member
- Contacteer:
Eventjes "inside joke emoji" aan google gevraagd, ik krijg deze :EarthNvstr1 schreef: ↑21 juni 2023, 23:12Gelukkig haat ik geen mensen die denken iets duidelijk te maken met :Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2023, 23:05 @Earth : neem niet eens alles letterlijk, het is een insider. Ik dacht dat ik het duidelijk had gemaakt met :
Beter zo ?
Misschien moeten die centrumpartijen zich eens afvragen waarom hun kiesvee verandert van wei?Abatoetnie schreef: ↑21 juni 2023, 23:15Ik had het vooral bij de "opkomst" van nva, toen waren een groot deel van hun publiek overstappers van het blok ... nu is het inderdaad zo dat de leegloop bij de centrumpartijen naar (vooral) (extreem)rechts (blok, nva) gaat en ook een deeltje naar (extreem)links (pvda, en ook een beetje naar de "populaire" Conner, maar dat zal ook maar zijn tijd duren, zie de TeleTubbies begin jaren '00)m-peeters schreef: ↑21 juni 2023, 23:04 Dat er tussen VB en N-VA kiezers heen en weer gaan, klopt slechts deels. Samen hebben ze nu ongeveer 45% van de Vlaamse kiezers achter zich. Dat was pakweg 20 jaar geleden niet het geval. Die zijn dus afkomstig van andere partijen, met name de traditionele partijen zoals CD&V en Open VLD, ooit de grootste Vlaamse partijen en nu amper nog goed voor elk 10% van de stemmen.
Ik vrees dat we naar een tijd gaan waarin de ene extreme partij de andere zal aflossen aan de macht. Onvrede over de ene extreme partij zal leiden tot de (plotse) opkomst van een andere extreme partij, meestal one-issue-partijen (vb. Boeren Burger), enzovoorts ... als dat ons naar een betere wereld zal leiden betwijfel ik ten zeerste.
Om eerlijk te zijn weet ik het ook niet hoor aan wie ik mijn stem zal geven, één van de opties is gewoon thuis blijven (en ook daar zal er commentaar op komen) maar de extreem rechtse optie zal alvast nooit gekleurd worden met mijn rode crayon.
Op het Vlaamsch Blok zal ik nooit stemmen wegens totaal onbekwaam (zie mevrouw Emsiekensie) en racistisch.
Jij niet, dat zou me ook sterk verbazen.
Maar de gemiddelde Vlaamse kiezer kiest meer en meer voor het VB. Men kan ook niet anders als men ontevreden is en zowat alle traditionele en progressieve partijen in de regering zitten …
Ik ben er ook van overtuigd dat het VB onbekwaam is om te regeren … maar ze kunnen de schijn ophouden omdat ze altijd in de oppositie zitten. Los daarvan vind ik Emsiekensie verkeerd uitspreken minder erg dan geen beslissingen nemen en niet de noodzakelijke hervormingen (pensioenen, werkloosheid, tekort/schuld …) uitvoeren. Of lakei zijn voor een “schurkenstaat”.
Ze moeten het sanitair cordon laten varen en het Vlaams Belang laten meeregeren. Dan zullen de mensen zien dat het een partij is als een ander en zal het gedaan zijn met altijd te groeien.
-
- Full Member
- Contacteer:
Liegen is erger, laat dat duidelijk zijn maar dat verkeerd uitspreken ... sorry maar dat was geen verkeerd uitspreken, dat was gewoon een tekst voorlezen die voorgekauwd en voorbereid was door anderen en afgelezen werd door iemand die totaal niet wist wat EmsieKensie is. Wat zegt dat over de bekwaamheid van vb-verkozenen ? En die moeten dan na de volgende verkiezingen het nieuwe beleid voeren.
Dat zou het begin van het einde zijn voor het VB … nu worden ze al slapende rijk vanop de oppositiebanken.
Hetzelfde geldt trouwens voor de PVDA …
Er zitten meer onbekwamen in het parlement dan je denkt en heus niet alleen bij het VB.Abatoetnie schreef: ↑22 juni 2023, 08:17Liegen is erger, laat dat duidelijk zijn maar dat verkeerd uitspreken ... sorry maar dat was geen verkeerd uitspreken, dat was gewoon een tekst voorlezen die voorgekauwd en voorbereid was door anderen en afgelezen werd door iemand die totaal niet wist wat EmsieKensie is. Wat zegt dat over de bekwaamheid van vb-verkozenen ? En die moeten dan na de volgende verkiezingen het nieuwe beleid voeren.
Niet de kiezer is trouwens verantwoordelijk voor de opmars van het VB maar de huidige politici die er een zootje van maken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je hoeft me niet te overtuigen van de vele onbekwamen, er zijn er zelfs die minister(-president) zijn.
De kiezer zal na pikzwarte (en gedeeltelijke pikrode) zondag wel heel vlug kunnen vaststellen dat het zootje er niet beter zal op worden.