Bolero
TIP
Bolero
Nu ja bij Kbc blijkbaar het licht gezien.
Aangepaste tarieven voor aankoop Etf.
Zal men eindelijk het zonnetje gezien hebben dat hun huisfondsen passe zijn.
Vandaag lijkt het een happy verhaal, blijft hoelang ze het gaan volhouden.
En met wat ze daarna boven water gaan komen, betalen voor Bolero rekening, bewaarloon.
De tijd dat het duurt kan het een alternatief zijn.
Maar mijn eigen mening.
https://www.bolero.be/uploads/media/648 ... 010723.pdf
Aangepaste tarieven voor aankoop Etf.
Zal men eindelijk het zonnetje gezien hebben dat hun huisfondsen passe zijn.
Vandaag lijkt het een happy verhaal, blijft hoelang ze het gaan volhouden.
En met wat ze daarna boven water gaan komen, betalen voor Bolero rekening, bewaarloon.
De tijd dat het duurt kan het een alternatief zijn.
Maar mijn eigen mening.
https://www.bolero.be/uploads/media/648 ... 010723.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bolero
Ja ze zien ook hoe Bux en Degiro werken.
Speciaal voor de kleine(re) beleggers te lokken.
Terwijl doen ze wel het volgende:
Vanaf 1 juli 2023 worden volgende tarieven toegepast:
Aanpassing van de wisselkoersmarge
De wisselkoersmarge wordt verhoogd met 0,10%. Die wordt altijd verrekend in de koers als u bij Bolero munten omzet. De wisselkoers die u op het scherm ziet, is steeds de wisselkoers inclusief wisselkoersmarge.
Jaarlijkse administratieve kost voor vennootschappen en beleggingsclubs
Door de toegenomen administratie naar aanleiding van verstrengde reglementering wordt er vanaf 2024 een jaarlijkse administratieve bijdrage gevraagd. Voor beleggingsclubs bedraagt die 25 euro per lid, met een minimum van 250 euro. Voor vennootschappen zal de jaarlijkse kost 250 euro bedragen.
Speciaal voor de kleine(re) beleggers te lokken.
Terwijl doen ze wel het volgende:
Vanaf 1 juli 2023 worden volgende tarieven toegepast:
Aanpassing van de wisselkoersmarge
De wisselkoersmarge wordt verhoogd met 0,10%. Die wordt altijd verrekend in de koers als u bij Bolero munten omzet. De wisselkoers die u op het scherm ziet, is steeds de wisselkoers inclusief wisselkoersmarge.
Jaarlijkse administratieve kost voor vennootschappen en beleggingsclubs
Door de toegenomen administratie naar aanleiding van verstrengde reglementering wordt er vanaf 2024 een jaarlijkse administratieve bijdrage gevraagd. Voor beleggingsclubs bedraagt die 25 euro per lid, met een minimum van 250 euro. Voor vennootschappen zal de jaarlijkse kost 250 euro bedragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het werd tijd dat ze eens iets aan die tarieven deden. Dat is niet meer van deze tijd.
Als ze concurrentieel willen blijven moesten ze wel iets doen. Tenzij ze voldoende inkomsten hebben van de grote beleggers en geen verder clienteel meer nodig hebben :p
Als ze concurrentieel willen blijven moesten ze wel iets doen. Tenzij ze voldoende inkomsten hebben van de grote beleggers en geen verder clienteel meer nodig hebben :p
Ik ga alleen de verhoging voelen. Wisselkoersmarge is al zo hoog en nu verhogen ze die nog eens met 20%… Daar maken ze veel winst op hoor.
Ze gaan weer heel wat vissen vangen.
Lees hun inkomsten gaan omhoog wegens lagere instap.
Lees hun inkomsten gaan omhoog wegens lagere instap.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik doe toch wat transacties op een jaar ja. En dividenden die ik omzet. Het kost hen bijna niets om te doen en ze rekenen ons er 0.6% voor aan. Soms heb ik cash in dollar en wil ik een aandeel kopen in euro en vice versa. Ik ga proberen om dat wat beter te managen.
Ik laat de dividenden in de oorspronkelijke munt en ik probeer ook aankopen/verkopen in dollar of pond te houden.Barryke schreef: ↑22 juni 2023, 11:29Ik doe toch wat transacties op een jaar ja. En dividenden die ik omzet. Het kost hen bijna niets om te doen en ze rekenen ons er 0.6% voor aan. Soms heb ik cash in dollar en wil ik een aandeel kopen in euro en vice versa. Ik ga proberen om dat wat beter te managen.
Het gebeurt wel eens dat ik alsnog wat moet omzetten maar ik probeer het zo laag mogelijk te houden.
De impact lijkt me mee te vallen, andere brokers zullen ook een % nemen wanneer je een dollaraandeel in euro's koopt.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Idem, dividenden laat ik in de munt staan.
En meestal zet ik paar keer per jaar een bedrag om naar dollar ofzo, en met dat budget trek ik mijn plan dan om dingen te kopen.
Ik betaal geloof ik 0,05% kosten, dus het valt al bij al wel mee. (maar met minimum van 5 of 6 euro ofzo)
Dus dividenden omzetten naar euro is uit den boze.
En meestal zet ik paar keer per jaar een bedrag om naar dollar ofzo, en met dat budget trek ik mijn plan dan om dingen te kopen.
Ik betaal geloof ik 0,05% kosten, dus het valt al bij al wel mee. (maar met minimum van 5 of 6 euro ofzo)
Dus dividenden omzetten naar euro is uit den boze.
Misschien een domme vraag maar ik zou graag mijn (oude) effectenrekening die nog bij Argenta staat, willen overzetten naar Bolero. Iemand een idee of dit lukt en wat dit zou kosten en word er dan nog beheersloon aangerekend door Argenta?
Kan ik eveneens mijn pensioenspaarfonds overzetten naar Bolero en daar zelf in storten of zijn dit twee verschillende producten?
Kan ik eveneens mijn pensioenspaarfonds overzetten naar Bolero en daar zelf in storten of zijn dit twee verschillende producten?
Uw effecten overzetten gaat centjes kosten.bryanv schreef: ↑29 augustus 2023, 21:30 Misschien een domme vraag maar ik zou graag mijn (oude) effectenrekening die nog bij Argenta staat, willen overzetten naar Bolero. Iemand een idee of dit lukt en wat dit zou kosten en word er dan nog beheersloon aangerekend door Argenta?
Zou wel eens goedkoper kunnen zijn te verkopen en terug aan te kopen.
Wat pensioen spaarfonds waarom van een van de best presterende naar een van de mindere en 3 % gaan betalen I.P.V
0 %.
Storten naar psp rekening bij Argenta kan perfect van externe rekening.
Het overzetten van psp kan ook.
Het laten staan bij Argenta en nieuw starten bij Kbc ook.
Start hiervan pas in januari als al gestort dit jaar bij Argenta.
Lees hier de instructies voor het overzetten van uw effectendossier naar Bolero https://www.bolero.be/nl/lp/transferkos ... sferkosten.bryanv schreef: ↑29 augustus 2023, 21:30 Misschien een domme vraag maar ik zou graag mijn (oude) effectenrekening die nog bij Argenta staat, willen overzetten naar Bolero. Iemand een idee of dit lukt en wat dit zou kosten en word er dan nog beheersloon aangerekend door Argenta?
Uw pensioenspaarfonds staat op een pensioenspaarrekening en kan je niet overzetten. Je kan enkel effectenrekeningen overzetten. Intekenen op Pricos of een ander pensioenfonds kan ook niet via Bolero.
Zoals Madame zei kan je de betaalrekening voor je argenta pensioenspaarfonds aanpassen. Lees in de voorwaarden van het pensioenfonds hoe je dat moet doen. Kan zijn door een nieuwe doorlopendeopdracht aan te maken bij de nieuwe bank en die bij argenta te stoppen of via een aangetekend schrijven naar het pensioenfonds. Dat staat normaal in de documentenbundel die je bij intekening kreeg of op de website van het psp.
Bedankt voor de reacties. Verkopen zou nu met verlies zijn. Het is een bancair fonds dat ik geruime tijd geleden heb aangekocht (en natuurlijk spijt van heb). Ik zou maar 1 lijn moeten overzetten. Dat zou mij 60 euro kosten. Ik zou van Bolero 20 euro makelaarsloon krijgen dat 3 maanden geldig is. Ik zou die graag op een andere broker (Bolero) wensen omdat ik daar al mijn beleggingen heb staan en een beter overzicht wens.
Dan hou ik Argenta als bank enkel bij wegens mijn pensioenspaarfonds dat daar actief is.
Dan hou ik Argenta als bank enkel bij wegens mijn pensioenspaarfonds dat daar actief is.