Aedifica
TIP
Re: Aedifica
Intussen staat Aedifica deze week voor het eerst sinds maart 2020 weer boven de € 110.
En hop, de cashdividenden van Aedifica werden verwijderd door een negatieve tegenboeking bij Binck. Blijkbaar is het Saxo virus al overgeslagen op Binck.
Is coffinimo beter?
Correctie. Volgens www.dividendnieuws.be is de nieuwe coupon van 11/06/2021 Bruto 1,4918 Betaaldatum 1 september 2021
Laatst gewijzigd door bertje001 op 16 juni 2021, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou het voorlopig bij de aankondiging op de website van Aedifica zelfbertje001 schreef: ↑16 juni 2021, 21:25Correctie. Volgens www.dividendnieuws.be is de nieuwe coupon van 11/06/2021 Bruto 1,4918 Betaaldatum 1 september 2021
Coupon Periode Onthechting Verwachte betalingsdatum Brutodividend Nettodividend
28 01/01/2021 – 14/06/2021 11/06/2021 vanaf 17/05/2022 1,4918 € 1,2680 €
29 15/06/2021 – 31/12/2021 13/05/2022 vanaf 17/05/2022 1,8082 € 1,5370 €
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Intussen al boven €113 en dit nota bene na een private plaatsing annex onthechting van een interim coupon.
We hebben bij dat soort scenario eerder al revolterende aandeelhouders en een koersdip meegemaakt bij bvb Care Property Invest en WDP. Aedifica heeft geduldige en brave aandeelhouders.
Nieuwe publieke kapitaalverhoging bij Aedifica
Je vindt er ook de Euronext link naar de koers van het recht.
Je kan alles uiteraard ook nalezen op de site van Aedifica, inclusief de verwijzingen naar twee andere persberichten."De kapitaalhonger bij Aedifica blijft aanhouden. Na twee private plaatsingen in evenveel jaar gaat Aedifica nu opnieuw langs bij zijn aandeelhouders voor een publieke uitgifte. Er zullen 7,315,402 nieuwe aandelen uitgegeven worden voor een totaal van € 380,400,904."
Laatst gewijzigd door Zwygymor op 22 juni 2023, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is vandaag nog een link toegevoegd naar een rekenblad waarmee je o.a. de koers van het recht kan vergelijken met zijn 'theoretische waarde' op basis van de koers van het AED aandeel.Zwygymor schreef: ↑22 juni 2023, 00:38 Nieuwe publieke kapitaalverhoging bij Aedifica
Je kan alles uiteraard ook nalezen op de site van Aedifica, inclusief de verwijzingen naar twee andere persberichten."De kapitaalhonger bij Aedifica blijft aanhouden. Na twee private plaatsingen in evenveel jaar gaat Aedifica nu opnieuw langs bij zijn aandeelhouders voor een publieke uitgifte. Er zullen 7,315,402 nieuwe aandelen uitgegeven worden voor een totaal van € 380,400,904."
Ik dacht vandaag me in te schrijven voor de kapitaalsverhoging via Keytrade. Echter nog niet mogelijk via hen, ze beschikten blijkbaar nog niet over de nodige informatie, kreeg ik als toelichting van de helpdesk. Hebben jullie hetzelfde probleem met andere providers ? De inschrijfperiode is wel erg kort, hopelijk komt het tijdig in orde bij Keytrade…
Grts
Gunther
Grts
Gunther
Geen probleem om in te schrijven via Belfius (Rebel).Gunter123 schreef: ↑23 juni 2023, 00:48 Ik dacht vandaag me in te schrijven voor de kapitaalsverhoging via Keytrade. Echter nog niet mogelijk via hen, ze beschikten blijkbaar nog niet over de nodige informatie, kreeg ik als toelichting van de helpdesk. Hebben jullie hetzelfde probleem met andere providers ? De inschrijfperiode is wel erg kort, hopelijk komt het tijdig in orde bij Keytrade…
Grts
Gunther
Via Lynx lukte het gisteren ook nog niet.Gunter123 schreef: ↑23 juni 2023, 00:48 Ik dacht vandaag me in te schrijven voor de kapitaalsverhoging via Keytrade. Echter nog niet mogelijk via hen, ze beschikten blijkbaar nog niet over de nodige informatie, kreeg ik als toelichting van de helpdesk. Hebben jullie hetzelfde probleem met andere providers ? De inschrijfperiode is wel erg kort, hopelijk komt het tijdig in orde bij Keytrade…
Grts
Gunther
Je ziet in vastgoed gerelateerde aandelen vaak kapitaalverhogingen momenteel. Vind dat een groot nadeel als "retail" belegger. Je moet het allemaal maar weten en opvolgen. Ook zie ik dat het soms voorbehouden is aan professionelen. Ik vraag me af in welke mate dat fair is voor een niet-professioneel die momenteel al aandeelhouder is en zo niet de kans krijgt... bij Aedifica krijgen retail beleggers wel de kans, maar onlangs was er een ander bedrijf (naam ontgaat me) waar dit niet zo was.
Volledig mee eens,heb ook wat vastgoed in portefeuille, regelmatig verwatering,pas nog Care Property,Vgp,in september-oktober Atenor, tijdens corona zelfs opgedrongen door Euro Commerciël Properties en dan hebben we het nog niet gehad over de private plaatsingen...Galactic schreef: ↑23 juni 2023, 08:54 Je ziet in vastgoed gerelateerde aandelen vaak kapitaalverhogingen momenteel. Vind dat een groot nadeel als "retail" belegger. Je moet het allemaal maar weten en opvolgen. Ook zie ik dat het soms voorbehouden is aan professionelen. Ik vraag me af in welke mate dat fair is voor een niet-professioneel die momenteel al aandeelhouder is en zo niet de kans krijgt... bij Aedifica krijgen retail beleggers wel de kans, maar onlangs was er een ander bedrijf (naam ontgaat me) waar dit niet zo was.
Als een kapitaalverhoging gebeurt via een private plaatsing van de aandelen dan gaat dit vlugger en is er minder administratie, maar dan worden de kleine aandeelhouders buiten spel gezet.Gg70 schreef: ↑23 juni 2023, 09:09Volledig mee eens,heb ook wat vastgoed in portefeuille, regelmatig verwatering,pas nog Care Property,Vgp,in september-oktober Atenor, tijdens corona zelfs opgedrongen door Euro Commerciël Properties en dan hebben we het nog niet gehad over de private plaatsingen...Galactic schreef: ↑23 juni 2023, 08:54 Je ziet in vastgoed gerelateerde aandelen vaak kapitaalverhogingen momenteel. Vind dat een groot nadeel als "retail" belegger. Je moet het allemaal maar weten en opvolgen. Ook zie ik dat het soms voorbehouden is aan professionelen. Ik vraag me af in welke mate dat fair is voor een niet-professioneel die momenteel al aandeelhouder is en zo niet de kans krijgt... bij Aedifica krijgen retail beleggers wel de kans, maar onlangs was er een ander bedrijf (naam ontgaat me) waar dit niet zo was.