Klasse justitie in ons land
Re: Klasse justitie in ons land
Inderdaad, mooi geargumenteerd en genuanceerd (al ben ik het inhoudelijk niet 100% eens).
Je kan er zelf misschien ook nog iets van leren …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/22 ... ding-acid/
Voormalig lid Reuzegom stapt dan toch naar rechtbank tegen Acid na zijn YouTubevideo over zaak-Sanda Dia
"morgen" = vandaagAcid zal zich begin september voor de rechtbank in Brugge moeten verantwoorden. Via social media laat hij weten dat hij morgen een nieuwe video zal posten.
Het mag nu wel eens ophouden met die acties van Acid en anderen. Justitie maakt soms fouten maar waar gaat het naartoe wanneer iedereen het recht in eigen handen gaat beginnen nemen? Stel je voor dat je niets gedaan hebt en zo een influencer start onterecht een haatcampagne tegen je waarbij hij je foto en je naam online zet.
Stel je voor dat je een dode op je geweten hebt, en justitie geeft je een werkstraf. Slikken maar!
Het recht in eigen handen nemen kan en mag niet.Yaris schreef: ↑23 juni 2023, 13:30 Het mag nu wel eens ophouden met die acties van Acid en anderen. Justitie maakt soms fouten maar waar gaat het naartoe wanneer iedereen het recht in eigen handen gaat beginnen nemen? Stel je voor dat je niets gedaan hebt en zo een influencer start onterecht een haatcampagne tegen je waarbij hij je foto en je naam online zet.
ik stel voor dat Acid op een gepaste wijze wordt bestraft: een geldboete van 1 euro en een werkstraf van 24u (mag eventueel non-stop op een Youtube-kanaal worden uitgevoerd).
Allemaal grappig totdat je zelf ooit door zo'n idioot op internet geplaatst wordt zonder dat je er iets mee te maken hebt. We gaan nu toch niet beweren dat die Acid dit allemaal uit een oprecht gevoel van onrecht doet? Die is enkel uit op nog wat meer volgers en nog wat meer financieel gewin...
'Zonder er iets mee te maken heeft' is idd de nuance.
Dus een ex-reuzegommers die zelf niet aanwezig was op de doop, heeft er volgens jou wel iets mee te maken? Hoe zou die de feiten ooit hebben kunnen vermijden?
Daarnaast, indien jouw zoon ooit een dode op zijn geweten zou hebben, vind jij het ok dat jij en jouw hele familie mee aan de schandpaal genageld worden? Voor mij hebben die ouders en die familie er niets mee te maken maar bon. Je kunt nog zo je best doen als ouder, je hebt niet altijd in handen wat jouw kind uitspookt. Laat staan dat je hele zaak dan maar moet kapot gemaakt worden.
Daarnaast, indien jouw zoon ooit een dode op zijn geweten zou hebben, vind jij het ok dat jij en jouw hele familie mee aan de schandpaal genageld worden? Voor mij hebben die ouders en die familie er niets mee te maken maar bon. Je kunt nog zo je best doen als ouder, je hebt niet altijd in handen wat jouw kind uitspookt. Laat staan dat je hele zaak dan maar moet kapot gemaakt worden.
Mss had die reuzegommer ooit de kans om die cinema te stoppen?
Mss had die reuzegommer de 'proeven' wel bedacht?
Mss heeft die reuzegommer wel getracht de feiten mee te verstoppen?
...
Indien niet, dan heeft de brave man er niets mee te maken. Maar dat schreef ik dus. Je moet het alleen leren lezen.
Mss had die reuzegommer de 'proeven' wel bedacht?
Mss heeft die reuzegommer wel getracht de feiten mee te verstoppen?
...
Indien niet, dan heeft de brave man er niets mee te maken. Maar dat schreef ik dus. Je moet het alleen leren lezen.
Misschien dit, misschien dat. In ons rechtsysteem ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Zware week gehad, Yaris? Ook te moe om te lezen wat er staat? Of schrijf ik chinees?
Je speculeert maar levert geen bewijzen voor schuld.
Joehoe !
Ik schreef : 'Indien niet, dan heeft de brave man er niets mee te maken.'
Moet ik er een cartoon bijzetten?
Ik schreef : 'Indien niet, dan heeft de brave man er niets mee te maken.'
Moet ik er een cartoon bijzetten?
Awel ja.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ben benieuwd naar die cartoon.
In ieder geval: probeer elkaar toch eens wat meer te begrijpen, zou ik zeggen, niet alles is wat het lijkt
In ieder geval: probeer elkaar toch eens wat meer te begrijpen, zou ik zeggen, niet alles is wat het lijkt