Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
Beste,
De informatie van keytrade is correct.
U kan geen peer to peer transacties doen met de Keytrade visa debit kaart.
Er komt hier geen oplossing voor.
Zoals Keytrade in de mail zegt, kan u wel gebruik maken van alle andere functionaliteiten en zo uw contacten betalen.
Met vriendelijke groeten
Het Support Team
---
Cordialement
L’équipe Support
---
Kind regards
The Support Team
De informatie van keytrade is correct.
U kan geen peer to peer transacties doen met de Keytrade visa debit kaart.
Er komt hier geen oplossing voor.
Zoals Keytrade in de mail zegt, kan u wel gebruik maken van alle andere functionaliteiten en zo uw contacten betalen.
Met vriendelijke groeten
Het Support Team
---
Cordialement
L’équipe Support
---
Kind regards
The Support Team
Helaas kreeg ik vandaag hetzelfde standaard antwoord dat P2P betalingen via QR code niet meer ondersteund worden. Jammer, mijn bakker (bijvoorbeeld) genereert namelijk een QR code via de eigen app, niet via payconiq. Opnieuw zorgen dat ik cash op zak heb dus.SMGGM schreef: ↑9 juni 2023, 13:57Op zich ben ik blij dat ze bij jou aangeven dat dit nog verwacht wordt.Shamankirua schreef: ↑6 juni 2023, 13:24 "Beste,
We hebben uw e-mail ontvangen en bedanken u voor uw interesse in Keytrade Bank.
Dit is een gloednieuwe debet kaart.
Nog maar enkele banken hebben deze en wat langer dan Keytrade Bank.
Vandaar dat dit probleem bij hen al opgelost is.
Onze It mensen en die bij payconiq zijn hieraan aan het werken opdat dit opnieuw mogelijk zal zijn in de toekomst.
[...]
Blijkbaar weten ze het zelf dus ook niet helemaal goed, aangezien ze elkaar tegenspreken...
Welke communicatie we nu wel en niet moeten geloven is de andere vraag. Op mijn laatste mail hebben ze niet meer gereageerd.
Communicatie is Keytrade zijn beste kantje nooit geweest.
Het had wel fijn geweest als Keytrade hierover had gecommuniceerd voor ze de bankkaarten hadden veranderd. Had kunnen voorkomen dat ik een aantal keer met schaamrood op de wangen mocht afdruipen (telkens geprobeerd iets te activeren, opnieuw toevoegen van kaarten etc.)
Ik heb dit weekend Keytrade zijn oplossing gebruikt om dan te betalen via contacten en dat werkte ook al voor geen meter
Ik meen me te herinneren dat melding te krijgen dat er een fout was opgetreden en ik contact moest opnemen met support (dat kwam dan van de payconiq app).
Iemand daar gelijkaardige ervaring mee?
Ik meen me te herinneren dat melding te krijgen dat er een fout was opgetreden en ik contact moest opnemen met support (dat kwam dan van de payconiq app).
Iemand daar gelijkaardige ervaring mee?
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben blijven doorvragen bij Keytrade, maar nu ook bij Payconiq. De antwoorden spreken elkaar tegen.
Antwoord Keytrade (na 20 dagen!!!)
"Zoals mijn collega in zijn mail aanhaalde, wordt er naar een oplossing gezocht voor het probleem van P2P. De mail die u ontving waarin gemeld wordt dat het niet kan, is vooral ook bedoeld om u de alternatieve methode via het aanmaken van een betaalaanvraag in Payconiq (tijdelijk) aan te raden.
Indien u meer inlichtingen wenst, kunt u steeds terecht op nummer +32 2 679 90 00 iedere werkdag tussen 09:00 en 22:00. Na een korte identificatie zal één van onze agenten u graag helpen.
Ik wens u nog een prettige dag verder."
Antwoord Payconiq:
" It's indeed not possible to scan a QR code from a friend with that card, but you can still pay back friends via the contact list and the payment request features (on your home screen, tap on receive or pay). @Fabian: The necessary development is not foreseen yet. We are really sorry."
Ik vermoed dus dat Keytrade zegt dat ze eraan werken, hopende dat dit ons geruststelt, en dat we dit later dan vergeten.
Een korte termijn oplossing met leugens, geen communicatie, en geen oplosgericht denken, zoals vaker en vaker bij Keytrade dat me steeds meer pusht om bij hen weg te gaan.
Waar is de tijd dat het een vooruitstrevende internetbank was... Nu is zelfs de customer service bereiken bijna onmogelijk geworden; en als het kan, is het een onbeleefde NPC aan de lijn...
Antwoord Keytrade (na 20 dagen!!!)
"Zoals mijn collega in zijn mail aanhaalde, wordt er naar een oplossing gezocht voor het probleem van P2P. De mail die u ontving waarin gemeld wordt dat het niet kan, is vooral ook bedoeld om u de alternatieve methode via het aanmaken van een betaalaanvraag in Payconiq (tijdelijk) aan te raden.
Indien u meer inlichtingen wenst, kunt u steeds terecht op nummer +32 2 679 90 00 iedere werkdag tussen 09:00 en 22:00. Na een korte identificatie zal één van onze agenten u graag helpen.
Ik wens u nog een prettige dag verder."
Antwoord Payconiq:
" It's indeed not possible to scan a QR code from a friend with that card, but you can still pay back friends via the contact list and the payment request features (on your home screen, tap on receive or pay). @Fabian: The necessary development is not foreseen yet. We are really sorry."
Ik vermoed dus dat Keytrade zegt dat ze eraan werken, hopende dat dit ons geruststelt, en dat we dit later dan vergeten.
Een korte termijn oplossing met leugens, geen communicatie, en geen oplosgericht denken, zoals vaker en vaker bij Keytrade dat me steeds meer pusht om bij hen weg te gaan.
Waar is de tijd dat het een vooruitstrevende internetbank was... Nu is zelfs de customer service bereiken bijna onmogelijk geworden; en als het kan, is het een onbeleefde NPC aan de lijn...
Lees ik het goed in de tarievenlijst dat een betaling met deze Visa Debit-kaart buiten de Eurozone 2 EUR + 0,40% + 1,40% wisselkoerscommissie kost??
Dus als ik deze kaart gebruik in Londen om pakweg een koffie te betalen, kost me dat dus het equivalent van een koffie extra??
Wat een achteruitgang imo.
Dus als ik deze kaart gebruik in Londen om pakweg een koffie te betalen, kost me dat dus het equivalent van een koffie extra??
Wat een achteruitgang imo.
Die kosten zijn hoog, toch voor kleine betalingen, maar dat was al zo.
Heb hier nog een tarievenlijst liggen uit 2017 met exact hetzelfde tarief.
Heb hier nog een tarievenlijst liggen uit 2017 met exact hetzelfde tarief.
Ik kom net terug uit Wales en stel vast dat voor betalingen in GBP met viis debet er geen aanrekening is van 2 EUR vaste kosten
Voor vreemde valuta is sowieso geen enkele klassieke bank interessant.
Dan kijk je beter naar bijvoorbeeld Revolut of Wise waar je de wissels tegen interbancair tarief krijgt.
Dan kijk je beter naar bijvoorbeeld Revolut of Wise waar je de wissels tegen interbancair tarief krijgt.
Bericht ontvangen dat Argenta stopt met 'Mooi meegenomen'.Mntz schreef: ↑15 april 2023, 19:17 Daartegen heeft Argenta wel hun Mooi Meegenomen.
Laatst per toeval iets bij een handelaar op de lijst gekocht en rond de 15 euro teruggekregen. Dat zijn al 300 transacties bij Keytrade.
Enkele maanden geleden klant geworden bij Keytrade (spaarrekening, kredietkaart). Toch wat teleurgesteld in de mogelijkheden, zoals geen apple pay, instantbetalingen, payconiq via qr code, klantenservice... Zaken die toch standaard zijn geworden bij andere banken.
Keytrade schrijft nu zelf op zijn website: "Tip: betaal peer-to-peer via de lijst van rekeningen/contacten. (Geld overschrijven tussen vrienden via een QR-code is niet mogelijk met uw bankkaart bij Keytrade Bank.)" dus wekken effectief niet de indruk eraan te werken.
Twijfels om er te blijven, al is de rente op spaarrekening al hoger dan die van grootbanken waarbij je ook nog eens moet betalen voor je packs met kredietkaart. Via verschillende media wel vernomen dat Keytrade in zee is gegaan met Infosys om hun digitale platformen te "vernieuwen om te kunnen innoveren". Kunnen we in de (nabije) toekomst dan toch terug degelijke features verwachten?
Keytrade schrijft nu zelf op zijn website: "Tip: betaal peer-to-peer via de lijst van rekeningen/contacten. (Geld overschrijven tussen vrienden via een QR-code is niet mogelijk met uw bankkaart bij Keytrade Bank.)" dus wekken effectief niet de indruk eraan te werken.
Twijfels om er te blijven, al is de rente op spaarrekening al hoger dan die van grootbanken waarbij je ook nog eens moet betalen voor je packs met kredietkaart. Via verschillende media wel vernomen dat Keytrade in zee is gegaan met Infosys om hun digitale platformen te "vernieuwen om te kunnen innoveren". Kunnen we in de (nabije) toekomst dan toch terug degelijke features verwachten?
Ik heb toch voor mij de oplossing gevonden en payconiq werkt.
Dus gewoon bij payconiq de kaart toevoegen alle stappen doorlopen, bij mij liep het mis om met hardkey te bevestigen.
heb het nu gedaan met de softkey, foto van het scherm genomen op mijn iPhone foto in iCloud op mijn iPad geopend en daar dan de code met de Qr code met de softkey geactiveerd en werkt.
hopelijk is dit ook voor andere de oplossing om je nieuwe kaart te activeren op payconiq.
succes
Dus gewoon bij payconiq de kaart toevoegen alle stappen doorlopen, bij mij liep het mis om met hardkey te bevestigen.
heb het nu gedaan met de softkey, foto van het scherm genomen op mijn iPhone foto in iCloud op mijn iPad geopend en daar dan de code met de Qr code met de softkey geactiveerd en werkt.
hopelijk is dit ook voor andere de oplossing om je nieuwe kaart te activeren op payconiq.
succes
Kaart toevoegen lukt me ook. Maar heb je ook al succesvol een betaling kunnen uitvoeren?
-
- Newbie
- Contacteer:
Lees eens het topic deftig door vooraleer verwarrende info te posten a.u.b. Payconiq werkt met de nieuwe visa debit van Keytrade, dat weten we al langer dan vandaag. Geld ontvangen of versturen VIA QR code daarentegen werkt nog STEEDS NIET.DrÈ schreef: ↑22 september 2023, 19:56 Ik heb toch voor mij de oplossing gevonden en payconiq werkt.
succes