Klasse justitie in ons land
Re: Klasse justitie in ons land
Het is een filmpje geworden. Geen idee of dit alles duidelijker maakt.
https://www.youtube.com/watch?v=VnTNgVn4fLo
https://www.youtube.com/watch?v=VnTNgVn4fLo
Allemaal goed en wel, totdat jouw zoon/dochter om het leven komt en de daders er vanaf komen met een kleine geldboete en een beetje gemeenschapswerk.NS2SN schreef: ↑23 juni 2023, 16:11 Allemaal grappig totdat je zelf ooit door zo'n idioot op internet geplaatst wordt zonder dat je er iets mee te maken hebt. We gaan nu toch niet beweren dat die Acid dit allemaal uit een oprecht gevoel van onrecht doet? Die is enkel uit op nog wat meer volgers en nog wat meer financieel gewin...
Los daarvan, Acid moet inderdaad niet voor rechter spelen … maar rechters zouden dan weer wel wat meer voor rechter moeten spelen en meer rechtvaardig hun job moeten uitoefenen.
Maar hier gaat het over ex-reuzegommers die zelf niet op de doop aanwezig waren. Je kan zo iedereen die ooit 1 van de daders gekend heeft er gaan bijhalen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het volledige plaatje is daarbij van belang. En wat mij betreft hoeft zich dat niet te beperken tot "de daders".
Idd.
Hij mag wel, net zoals iedereenn, zijn mening geven zonder de rechten van anderen te schenden.
En die "oefenen hun job uit" op basis van ... ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben blij dat sommigen hier geen rechters zijn, want je zou als passagier veroordeeld worden omdat de chauffeur een snelheidsovertreding begaan heeft.
Op basis van wat de wetgeving bepaalt als strafmaat …
Voor de kwalificatie van “onopzettelijke doodslag” (want dat is de kwalificatie die de rechter aan de feite heeft gegeven) had h de rechter ook een gevangenisstraf van 2 jaar kunnen geven in plaats van een werkstraf(je).
Je moet geen Reuzegommers veroordelen die er niet bij waren maar anderzijds moet je ook geen Reuzegommers die er wel bij waren en actief deelnamen gaan belonen met een blanco strafregister terwijl ze het ganse onderzoek hebben tegengewerkt (sporen uitwissen, verzwijgen van dingen …).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En waarom dan niet ? Gewoon omdat ze "er niet bij waren" ?
Salah Abdeslam was "er ook niet bij", zie ook: mogelijke-vrijspraak-salah-abdeslam-t32075.html#p584111
Bij mij blijft dit een heksenjacht na een ongeluk.
Er waren vele anderen die dag gedoopt die nog allen leven na dezelfde proeven.
Dikke pech dus. Maar is door niemand verplicht geweest om mee te doen.
Zeer spijtig maar moet daarom iedereens leven die lid is van die stomme studentenvereniging vernietigd worden?
Ik blijf dit een zwaar opgeblazen zaak vinden. Was die Sanda dia blank geweest sprak er al niemand meer over behalve zijn familie zelf. Dan sprak men van een spijtig ongeluk.
Zeer spijtig maar moet daarom iedereens leven die lid is van die stomme studentenvereniging vernietigd worden?
Ik blijf dit een zwaar opgeblazen zaak vinden. Was die Sanda dia blank geweest sprak er al niemand meer over behalve zijn familie zelf. Dan sprak men van een spijtig ongeluk.
Gelukkig gaat Acid niet veroordeelt worden, want volgens hem worden mensen met dure advocaten niet veroordeeld.
En meester Van Steenbrugge is ook niet bepaald een goedkope nobele onbekende
Dus als hij veroordeelt wordt, wordt ook bewezen dat hij ongelijk had. (en zou hij dus blij moeten zijn, want hij vindt dat toch zo schandalig)
Serieus: Enige juiste straf voor Acid is een zware geldboete in de orde van 25.000€ en een lichte voorwaardelijke celstraf .
En meester Van Steenbrugge is ook niet bepaald een goedkope nobele onbekende
Dus als hij veroordeelt wordt, wordt ook bewezen dat hij ongelijk had. (en zou hij dus blij moeten zijn, want hij vindt dat toch zo schandalig)
Serieus: Enige juiste straf voor Acid is een zware geldboete in de orde van 25.000€ en een lichte voorwaardelijke celstraf .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er is toch nog enig verschil tussen beide zaken, denk ik. De medeplichtigheid van Abdeslam zit hem in het (opzettelijk) beramen van aanslagen. De dood van Sanda Dia is niet beraamd. Vandaar de kwalificatie van “onopzettelijke doding” …EarthNvstr1 schreef: ↑23 juni 2023, 21:04En waarom dan niet ? Gewoon omdat ze "er niet bij waren" ?
Salah Abdeslam was "er ook niet bij", zie ook: mogelijke-vrijspraak-salah-abdeslam-t32075.html#p584111
Een ongeluk zou ik het nu ook weer niet noemen. Nogmaals, “onopzettelijke doodslag” is de juridische kwalificatie die de rechter er aan heeft gegeven (en die ik ook volg). Alleen met de strafmaat ben ik het niet eens …kingsfan schreef: ↑23 juni 2023, 21:05 Bij mij blijft dit een heksenjacht na een ongeluk.