Een aktetas van krokodillenleer
Een aktetas van krokodillenleer
Afgelopen week was ik weer op missie in Françafrique. Gelukkig had ik deze keer tijd om een markt te bezoeken. En een galerie artisinat. Prachtig. Vooral het rayon krokodillenleer was goed voorzien; prachtige aktetassen, koffers en handtassen.
Foei, foei...
Toch niet. Zoals zelfs een natuurgids kon uitleggen: krokodillen worden gekweekt in fermes à crocodilles. Dat levert een prima malse steak op én van de huid worden die prachtige voorwerpen gemaakt. Net zoals wij koeien kweken. Alleen die beesten geven geen melk.
Dus de indigènes vonden het niet erg om die dingen te verkopen. Alleen "Vous savez qui ont les plus belles saccoches en France ? " (Heu non) "Euh bien... les femmes des douaniers français"
Bij thuiskomst - helaas te laat dus - besloot ik het toch eens uit te zoeken. Google import krokodillenleer
En jawel...
Dus nog maar een Google
import krokodillenleer site:.be
En zie daar: het Juiste Antwoord.
Ik heb het nog wel even nagekeken bij de Douanes Françaises en die zeggen exact hetzelfde.
Wederom een reden om niet via Schiphol te reizen.
Foei, foei...
Toch niet. Zoals zelfs een natuurgids kon uitleggen: krokodillen worden gekweekt in fermes à crocodilles. Dat levert een prima malse steak op én van de huid worden die prachtige voorwerpen gemaakt. Net zoals wij koeien kweken. Alleen die beesten geven geen melk.
Dus de indigènes vonden het niet erg om die dingen te verkopen. Alleen "Vous savez qui ont les plus belles saccoches en France ? " (Heu non) "Euh bien... les femmes des douaniers français"
Bij thuiskomst - helaas te laat dus - besloot ik het toch eens uit te zoeken. Google import krokodillenleer
En jawel...
Maar wacht... die site eindigt op punt en nel. En van de Nederlandse ambtenaren weten we dat die altijd consequent unbeschrankt uit de neck löllen.Jassen, tassen, riemen en andere modeartikelen
Als ze zijn gemaakt van beschermde dieren, mag u ze niet meenemen. Bijvoorbeeld een riem van slangenleer. Of een tas waarin vel van een tijger is verwerkt. Meer voorbeelden van beschermde dieren: hagedissen, krokodillen, olifanten en beren.
Dus nog maar een Google
import krokodillenleer site:.be
En zie daar: het Juiste Antwoord.
Foert. De volgende keer koop ik dus wel die aktetas en die saccoche.Bepaalde souvenirs mag u meebrengen zonder vergunning op voorwaarde dat de hoeveelheid binnen de aangegeven beperking valt:
(...)
maximaal 4 dode bewerkte specimens van krokodillenleder (Crocodylia spp) zoals bv. tas, riem …, met uitzondering van vlees en jachttrofeeën;
Ik heb het nog wel even nagekeken bij de Douanes Françaises en die zeggen exact hetzelfde.
Wederom een reden om niet via Schiphol te reizen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Een aktetas van krokodillenleer
Voor veel goederen van krokodillen vel is of een cites certificaat nodig of een bevestiging dat de goederen niet onderhevig zijn aan deze regelgeving. Dat is ginder waar het zelfde binnen europa en heeft niks te maken waar je land.
Net zoals je hoort te weten dat je niet door rood mag lopen, behoor je de wetgeving te kennen als je door het poortje "niks aan te geven" loopt op het vliegveld. Sowieso moet deze tas worden aangeven, enkel en alleen om de waarde.
Net zoals je hoort te weten dat je niet door rood mag lopen, behoor je de wetgeving te kennen als je door het poortje "niks aan te geven" loopt op het vliegveld. Sowieso moet deze tas worden aangeven, enkel en alleen om de waarde.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik zweer bij rundsleder, eventueel buffelleder, maar wel van volwassen dieren. Krokodillen-, maar ook kalfsleder, zijn no-go's.
Het leder is best door-en-door gekleurd, en heeft geen extra toplaag. Een onnatuurlijke print is ook een afknapper.
Natuurlijk koop ik zoiets nooit in het buitenland om er vervolgens mee door de douane te laveren.
Tot zover mijn bedenkingen en kennis.
Het leder is best door-en-door gekleurd, en heeft geen extra toplaag. Een onnatuurlijke print is ook een afknapper.
Natuurlijk koop ik zoiets nooit in het buitenland om er vervolgens mee door de douane te laveren.
Tot zover mijn bedenkingen en kennis.
Neen dus.Henkie1984 schreef: ↑20 juni 2023, 13:07 Voor veel goederen van krokodillen vel is of een cites certificaat nodig of een bevestiging dat de goederen niet onderhevig zijn aan deze regelgeving. Dat is ginder waar het zelfde binnen europa en heeft niks te maken waar je land.
Wat er wel van het land afhangt, is dat bovenstaande inderdaad door de Nederlanders uit de neck wordt gelölt.
Terwijl de Europese regelgeving dus heel simpel is: 4 stuks. Toegelaten.
En die tas wordt ook niet aangegeven vanwege de waarde. Leuk geprobeerd, maar 4 maal 25 euro is nog altijd maar 100 euro.