ETF met dezelfde ISIN, op dezelfde beurs, in dezelfde munt maar andere Ticker. Hoe kan dat???
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
ETF met dezelfde ISIN, op dezelfde beurs, in dezelfde munt maar andere Ticker. Hoe kan dat???
Beste ETF kenners,
Ik merk dat sommige ETF's met dezelfde ISIN, op dezelfde beurs (Euronext Amsterdam), in dezelfde munt; een andere Ticker hebben op Investing.com dan op de site van de beurs (XAMS).
Hoe kan dat? Een foutje van Investing.com?
Het gaat ook steeds over accumulating ETF's.
Voorbeelden:
SPDR MSCI World (IE00BFY0GT14) op Investing.com met Ticker: SPPW en op de site van XAMS met Ticker: SWRD
L&G ROBO Global Robotics and Automation (IE00BMW3QX54) op Investing.com met Ticker: ROBE en op de site van XAMS met Ticker: ROBO
iShares Automation & Robotics (IE00BYZK4552) op Investing.com met Ticker: RBOT en op de site van XAMS met Ticker: RBOE
iShares MSCI ACWI (IE00B6R52259) op Investing.com met Ticker: ISACI en op de site van XAMS met Ticker: SSAC
iShares Sustainable MSCI Emerging Markets SRI (IE00BYVJRP78) op Investing.com met Ticker: SUES en op de site van XAMS met Ticker: SUSM
iShares Core S&P 500 (IE00B5BMR087) op Investing.com met Ticker: CSP1 en op de site van XAMS met Ticker: CSPX
Ik merk dat sommige ETF's met dezelfde ISIN, op dezelfde beurs (Euronext Amsterdam), in dezelfde munt; een andere Ticker hebben op Investing.com dan op de site van de beurs (XAMS).
Voorbeelden:
SPDR MSCI World (IE00BFY0GT14) op Investing.com met Ticker: SPPW en op de site van XAMS met Ticker: SWRD
L&G ROBO Global Robotics and Automation (IE00BMW3QX54) op Investing.com met Ticker: ROBE en op de site van XAMS met Ticker: ROBO
iShares Automation & Robotics (IE00BYZK4552) op Investing.com met Ticker: RBOT en op de site van XAMS met Ticker: RBOE
iShares MSCI ACWI (IE00B6R52259) op Investing.com met Ticker: ISACI en op de site van XAMS met Ticker: SSAC
iShares Sustainable MSCI Emerging Markets SRI (IE00BYVJRP78) op Investing.com met Ticker: SUES en op de site van XAMS met Ticker: SUSM
iShares Core S&P 500 (IE00B5BMR087) op Investing.com met Ticker: CSP1 en op de site van XAMS met Ticker: CSPX
Re: ETF met dezelfde ISIN, op dezelfde beurs, in dezelfde munt maar andere Ticker. Hoe kan dat???
Waar zie jij dat het de zelfde munt is
Is niet dezelfde munt !
Sommige ETF 's hebben wel 5 verschillende tickers .
De onderliggende waarden zijn hetzelfde maar niet de munt .
SPDR = USD
SPPW = EURO
enz .

Is niet dezelfde munt !
Sommige ETF 's hebben wel 5 verschillende tickers .
De onderliggende waarden zijn hetzelfde maar niet de munt .
SPDR = USD
SPPW = EURO
enz .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: ETF met dezelfde ISIN, op dezelfde beurs, in dezelfde munt maar andere Ticker. Hoe kan dat???
Kijk de noteringen steeds bij de uitgever na. SPPW en SWDR noteren niet op dezelfde beurs maar zijn wel dezelfde ETF. SPPW noteert in € op Frankturt/Xetra Duitsland en SWDR in € op Euronext Amsterdam. Daarnaast heb je SWDR in originele munt USD op LSE in het VK. Zie https://www.ssga.com/nl/nl/intermediary ... tf-sppw-gyspaarfreakje schreef: ↑22 juni 2023, 02:06 Beste ETF kenners,
Voorbeelden:
Ishares ROBOT, zie beursnoteringen op
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... d-acc-fund de hoofdticker is steeds ROBT is in $ op LSE of in € op Milaan naast RBOE in € op Amsterdam.
Zoek de andere maar zelf op.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sorry, jouw uitleg is te simpel en bovendien onwaar.
De site nl.investing.com denkt precies zoals jij en gebruikt ook FOUTIEF de Ticker SPPW voor de EURO-versie op Amsterdam (hoewel op Milan toch SWRD).
Ik vertrouw alvast de site van de beurs Euronext Amsterdam en daar gebruiken ze de Ticker SWRD voor de EURO-versie op Amsterdam

De EURO-versie op XETRA heeft wel Ticker SPPW, vandaar: het is niet zo simpel of rechtlijnig als jij denkt hoor

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 23 juni 2023, 01:01, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat je zegt klopt volledig met wat ik erover weet maar de site Investing.com gebruikt dus kennelijk de VERKEERDE TICKER:Tycoon schreef: ↑22 juni 2023, 06:41 Kijk de noteringen steeds bij de uitgever na. SPPW en SWDR noteren niet op dezelfde beurs maar zijn wel dezelfde ETF. SPPW noteert in € op Frankturt/Xetra Duitsland en SWDR in € op Euronext Amsterdam. Daarnaast heb je SWDR in originele munt USD op LSE in het VK. Zie https://www.ssga.com/nl/nl/intermediary ... tf-sppw-gy
...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tycoon schreef: ↑22 juni 2023, 06:41 ...
Ishares ROBOT, zie beursnoteringen op
https://www.ishares.com/nl/particuliere ... d-acc-fund de hoofdticker is steeds ROBT is in $ op LSE of in € op Milaan naast RBOE in € op Amsterdam.
Zoek de andere maar zelf op.
Inderdaad niet veel gezocht ook niet interesseert mij niet .spaarfreakje schreef: ↑23 juni 2023, 00:22Sorry, jouw uitleg is te simpel en bovendien onwaar.
De site nl.investing.com denkt precies zoals jij en gebruikt ook FOUTIEF de Ticker SPPW voor de EURO-versie op Amsterdam (hoewel op Milan toch SWRD).
Ik vertrouw alvast de site van de beurs Euronext Amsterdam en daar gebruiken ze de Ticker SWRD voor de EURO-versie op Amsterdam
De EURO-versie op XETRA heeft wel Ticker SPPW, vandaar: het is niet zo simpel of rechtlijnig als jij denkt hoor![]()
En maakt op het einde 0,00 verschil uit welke je ook koopt als je hierin wil beleggen .
Je zal geen cent meer rendement halen of je nu usd neemt of € .
Dus eigenlijk is het heel simpel je hebt maar 1 etf het tussentijds rendement kan verschillen in de lokale valuta van de etf maar in Euro heb je toch altijd hetzelfde rendement.
Dus wat kies je de goedkoopste optie

Je moet het niet moeilijk maken als het zeer simpel is

Tickers van investing.com kloppen inderdaad niet altijd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik volg en beleg in verschillende etf-varianten op verschillende beurzen (steeds in Euro) en constateer dat er wel kleine verschillen zijn, zowel in de waarden op zich als in de rendementspercentages.
Geen spectaculaire verschillen maar toch.
Zo heb ik XAIX op MILAN: slot 84,70 high 85,61 low 84,65 met rendement op 1m: +7,28% en op 6m: +37,95%
en.........XAIX op XETRA: slot 84,75 high 86,38 low 84,56 met rendement op 1m: +7,24% en op 6m: +37,76%
Ik snap ook niet goed waarom maar het is zo.
Dat de prijs op verschillende beurzen voor hetzelfde product kunnen verschillen is een normaal gegeven, prijs wordt per beurs immers bepaalt door wat kopers en verkopers overeenkomen, zo heeft elke beurs zijn eigen orderboek. Op dat prijsverschil wordt door flashtraders trouwens geld verdiend, zij kopen op de goedkoopste beurs en verkopen direct op de duurste. Door deze arbitrage blijven de prijsverschillen normaal gezien heel klein.spaarfreakje schreef: ↑24 juni 2023, 00:20 Ik volg en beleg in verschillende etf-varianten op verschillende beurzen (steeds in Euro) en constateer dat er wel kleine verschillen zijn, zowel in de waarden op zich als in de rendementspercentages.
Geen spectaculaire verschillen maar toch.
Zo heb ik XAIX op MILAN: slot 84,70 high 85,61 low 84,65 met rendement op 1m: +7,28% en op 6m: +37,95%
en.........XAIX op XETRA: slot 84,75 high 86,38 low 84,56 met rendement op 1m: +7,24% en op 6m: +37,76%
Ik snap ook niet goed waarom maar het is zo.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt. Nu begrijp ik waarom de verschillen zo klein zijn (arbitrage door flashtraders).