Paypal
Paypal
Ik merk dat er nogal wat mensen zijn die vragen hebben ivm Paypal. Jullie kunnen de vragen hier stellen en de antwoorden volgen. Zo staan alle vragen en antwoorden netjes in 1 topic.
Paypal is een systeem waarbij geld vliegensvlug op een veilige manier wordt getransfereerd via internet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een emailadres waaraan je een credit card koppelt of via overschrijving geld overmaakt van en naar je paypalaccount.
Het grote voordeel is dat wanneer je betaalt je credit card gegevens niet uitgewisseld worden met de verkoper. Zo wordt fraude voorkomen.
Paypal is een systeem waarbij geld vliegensvlug op een veilige manier wordt getransfereerd via internet. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een emailadres waaraan je een credit card koppelt of via overschrijving geld overmaakt van en naar je paypalaccount.
Het grote voordeel is dat wanneer je betaalt je credit card gegevens niet uitgewisseld worden met de verkoper. Zo wordt fraude voorkomen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Paypal
Een vraag van centjessparen:
Let wel op voor eventuele kosten:
Geld kan overgemaakt worden naar een bankrekening (slechts sinds enkele weken mogelijk). Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee hoe dit precies werkt, maar als ik het goed begrijp moet je wel eerst een storting doen van je bankrekening naar je paypal rekening. Zo wordt deze bankrekening aan je paypal account gekoppeld. Daarna kan je transfereren zoals je wilt.centjessparen schreef: Stel dat er 1000€ op je paypal account staat hoe geraakt die dan op je rekening?
Let wel op voor eventuele kosten:
Als uw opnamebedrag groter is dan 99 EUR, dan worden er geen kosten in rekening gebracht om geld op te nemen ten gunste van uw bankrekening.
Als uw opnamebedrag kleiner of gelijk is aan 99 EUR, dan worden er minimale kosten in rekening gebracht om geld op te nemen ten gunste van uw bankrekening.
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 7 december 2008, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Eerst een storting doen van je eigen bankrekening naar je paypal rekening is niet nodig. Ik heb een paar dagen geleden 133€ van mijn Paypal rekening overgeschreven naar mijn bankrekening. Er werd toen gevraagd om een bankrekening nummer op te geven en dat was voldoende.Vaganzza schreef:Geld kan overgemaakt worden naar een bankrekening (slechts sinds enkele weken mogelijk). Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee hoe dit precies werkt, maar als ik het goed begrijp moet je wel eerst een storting doen van je bankrekening naar je paypal rekening.centjessparen schreef: Stel dat er 1000€ op je paypal account staat hoe geraakt die dan op je rekening?
Ik zie het geld momenteel nog niet op mijn bankrekening staan, als ik het goed begrepen heb, zou dit volgens Paypal 5 tot 9 dagen kunnen duren.
Gentoo
Ahzo dan heb ik dat verkeerd opgemaakt uit de uitleg van de site. Dus m.a.w. je kan nu altijd geld transfereren van paypal naar een bankrekening.
Volgens wat ik begrepen heb, dient het een bankrekening op eigen naam te zijn. Want ik kreeg meerdere malen de melding dat als de naam niet over een kwam het geld terug naar paypal zou gestort worden en er 3€ kosten aangerekend zouden worden.Vaganzza schreef: Ahzo dan heb ik dat verkeerd opgemaakt uit de uitleg van de site. Dus m.a.w. je kan nu altijd geld transfereren van paypal naar een bankrekening.
Gentoo
Nu welTux schreef: Ik zie het geld momenteel nog niet op mijn bankrekening staan,
Reken afschrift:
08/12/2008 Overschrijving uit het buitenland
--
Valutadatum: 08/12/2008 133,10 EUR
Gentoo
Heb jij een handelaarsaccount? Of enkel een kopersaccount?
Rekeningtype: PrivéVaganzza schreef: Heb jij een handelaarsaccount? Of enkel een kopersaccount?
Gentoo
Dat was eigenlijk al langer zo, ik heb geloof ik sinds 2004 een PP verkopersaccount en je kon altijd al je rekeningstand of een deel daarvan naar een bankrekening van keuze laten overschrijven, al gaat daar wel een dikke week over en moet je een kost betalen voor bedragen kleiner dan 100 EUR over te zetten.Vaganzza schreef: Ahzo dan heb ik dat verkeerd opgemaakt uit de uitleg van de site. Dus m.a.w. je kan nu altijd geld transfereren van paypal naar een bankrekening.
Paypal was bij mij eigenlijk de reden dat ik een credit card ben gaan zoeken, omdat dat blijkbaar de enige manier was om te betalen. Toen had ik eens geld overgeschreven van mijn bankrekening naar Paypal en het saldo kwam fijntjes op mijn PP-rekening, alleen kon ik het niet gebruiken als bron van betaling omdat er geen kredietkaart aan mijn account gekoppeld was (weet niet of dit nu nog steeds zo werkt).
Er staat op mijn paypal rekening nog 8,41 euro. Niet zoveel, maar goed. Ik kan dit overschrijven naar mijn eigen bankrekening, maar hoeveel kosten moet ik hiervoor betalen. Ik vind geen antwoord op de site!
Normaal bedraagt de kost 1 EUR voor bedragen <100EUR over te zetten naar je bankrekening, bedragen vanaf 100 EUR kan je gratis laten transfereren.dcm78 schreef: Er staat op mijn paypal rekening nog 8,41 euro. Niet zoveel, maar goed. Ik kan dit overschrijven naar mijn eigen bankrekening, maar hoeveel kosten moet ik hiervoor betalen. Ik vind geen antwoord op de site!
Paypal past vanaf 21 januari 2010 een aantal voorwaarden aan:
HIER KLIKKEN
Het belangrijkste dat verandert voor mij: geld overschrijven van een paypal account naar een bankrekening is gratis!
HIER KLIKKEN
Het belangrijkste dat verandert voor mij: geld overschrijven van een paypal account naar een bankrekening is gratis!
Ik heb gisteren de voorwaarden een beetje zitten lezen. Hoe meer je probeert de uitleg van Paypal te begrijpen hoe dommer je wordt.
Ik heb een paar vragen:
- Overschrijving van je PayPal saldo naar je bankrekening is nu zonder kosten. Is dit vanaf januari of is dit al in voege ?
- Mag een verkoper op Ebay die PayPal aanvaardt extra kosten rekenen als je via PayPal langs kredietkaart betaalt ?
- Mag een verkoper op Ebay die PayPal aanvaardt eisen dat indien je via PayPal langs je kredietkaart de koper de PayPal kosten op zich moet nemen ?
- Is PayPal nu een bank met banklicentie of bieden ze enkel elektronische valuta aan ?
Ik heb een paar vragen:
- Overschrijving van je PayPal saldo naar je bankrekening is nu zonder kosten. Is dit vanaf januari of is dit al in voege ?
- Mag een verkoper op Ebay die PayPal aanvaardt extra kosten rekenen als je via PayPal langs kredietkaart betaalt ?
- Mag een verkoper op Ebay die PayPal aanvaardt eisen dat indien je via PayPal langs je kredietkaart de koper de PayPal kosten op zich moet nemen ?
- Is PayPal nu een bank met banklicentie of bieden ze enkel elektronische valuta aan ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Zo lang als ik me kan herinneren, mocht je als verkoper die een betaling ontvangt nooit de PayPal-kosten doorrekenen aan je koper. Vermits ik hier niets over zie staan in de wijzigingen ga ik er vanuit dat dit nog steeds het geval is.Stier schreef: - Mag een verkoper op Ebay die PayPal aanvaardt extra kosten rekenen als je via PayPal langs kredietkaart betaalt ?
Dat kan je nu ook al, alleen is dit pas gratis vanaf 100€. Vanaf 22/01/2010 zal dit voor alle bedragen gratis zijn.Stier schreef: - Overschrijving van je PayPal saldo naar je bankrekening is nu zonder kosten. Is dit vanaf januari of is dit al in voege ?