GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Vandaag toch een stukje Immobel gekocht. De solden zijn vroeg dit jaar. Als Montea nog wat zakt, wordt die ook interessant.
Performantie van de de Belgische Gereglementeerde vastgoedvennootschappen (editie 2023)
op "Beursgenoteerd vastgoed". Geen koersgrafieken (om van te huilen), maar rendabiliteitsmaatstaven en disconto's (hoofdzakelijk) t.o.v de EPRA NAV.
op "Beursgenoteerd vastgoed". Geen koersgrafieken (om van te huilen), maar rendabiliteitsmaatstaven en disconto's (hoofdzakelijk) t.o.v de EPRA NAV.
Wat hoor ik van collega? Voor naar 15% rv te gaan op dividenden moest cofinimmo minstens voor 60% in zorgvastgoed zitten.Orakel van Brakel schreef: ↑30 mei 2023, 17:38 Ik heb intussen, samen met mijn zoontje, bijna 500 stuks Cofinimmo. Laatste maanden flink bijgekocht. Op lange termijn zie ik dit als een koopmoment. Op korte termijn is het wel effe zweten.
Nu zou regering dit opgetrokken hebben naar 80% hoor ik?
Weet jij meer?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Oud nieuws dus...Orakel van Brakel schreef: ↑21 juni 2023, 13:56 https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 38928.html
Nieuw nieuws bij Aedifica:
Openbare aanbieding in België van maximaal 7.315.402 Nieuwe Aandelen in het kader van een kapitaalverhoging in geld binnen het toegestaan kapitaal met opheffing van het wettelijk voorkeurrecht maar met Onherleidbare Toewijzingsrechten voor een bedrag van maximaal EUR 380.400.904,00
Openbare aanbieding in België van maximaal 7.315.402 Nieuwe Aandelen in het kader van een kapitaalverhoging in geld binnen het toegestaan kapitaal met opheffing van het wettelijk voorkeurrecht maar met Onherleidbare Toewijzingsrechten voor een bedrag van maximaal EUR 380.400.904,00
Cofinimmo op all time low, harde tik gekregen deze week...
Puur door de stijgende rentes?
69€
Puur door de stijgende rentes?
69€
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik snap dat toch niet goed... Er zijn jaren geweest dat de rente veel hoger stond dan vandaag, maar dat de koers van Cofinimmo toch hoger stond...
Macro-economisch: een hoge rente heeft een verschillend effect dan een stijgende rente.LaCucaracha schreef: ↑24 juni 2023, 10:17 Ik snap dat toch niet goed... Er zijn jaren geweest dat de rente veel hoger stond dan vandaag, maar dat de koers van Cofinimmo toch hoger stond...
Een hoge rente (vooral bij een vlakke of inverse rentecurve): de verwachting is dat de rente zal dalen. "Dus zijn we bereid om iets meer te betalen voor vastrentend papier met lange looptijd en a fortiori voor beursgenoteerd vastgoed."
Een stijgende rente: nu ziet het er nog behoorlijk uit, maar bij elk kwart procent meer wordt het minder aantrekkelijk. "Dus zijn we niet bereid om diep in de buidel te tasten voor langlopend papier en beursgenoteerd vastgoed; er komen vast nog betere instapmomenten."
Micro-economisch: Cofinimmo heeft elf en tien jaar geleden het dividend in twee stappen verminderd van €6.50 tot €5.50 bruto. Een onderliggende reden was een lager huurrendement op nieuw zorgvastgoed met lange lease t.o.v kantoorvastgoed met kortere huurcontracten en leegstandrisico. Je moet de couponknip natuurlijk wel 'verkocht krijgen' aan de beleggers. Over het boekjaar 2022 komen we opnieuw al aan €6.20 bruto. Er zijn GVV'n met een betere 'track record' wat het dividend betreft ...
Cofinimmo lijkt wel een vallend mes sinds 2021.
Collega enkele weken geleden all in gegaan op enkel cofinimmo en nu wel wat spijt van.
DCA instappen heeft toch zijn voordelen.
Ik vrees dat COFD nog gaat zakken tot de rente zich stabiliseert.
Ook niks weerstand meer, nog nooit zo laag gestaan.
Collega enkele weken geleden all in gegaan op enkel cofinimmo en nu wel wat spijt van.
DCA instappen heeft toch zijn voordelen.
Ik vrees dat COFD nog gaat zakken tot de rente zich stabiliseert.
Ook niks weerstand meer, nog nooit zo laag gestaan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De meeste "vallende messen" breken niet wanneer ze de grond raken.
"All in gaan" is n.m.i. nooit een goed idee.
Idd.
Bij individuele aandelen komt daar dan ook nog voldoende spreiding over verschillende aandelen bij.
Geen idee, en daar ga ik ook niet over speculeren.
6% er af voor Xior. Wat gaat er fout? Ik vind geen nieuws.
Wel een artikel van mei 2023 dat de schuldgraad veel te groot is. Maar dat is anderhalve maand geleden.
Wel een artikel van mei 2023 dat de schuldgraad veel te groot is. Maar dat is anderhalve maand geleden.
Bedankt. Beleggersbedrog dus!
-
- Verbannen Gebruiker
XIOR had hoge nood aan extra kapitaal. Dat was ongeveer algemeen geweten.
Dit probleem is opgelost door een private plaatsing. Had je dan liever een faillissement gezien?
Je bent waarschijnlijk ook vergeten dat wie aandeelhouder is in XIOR ook weet dat private plaatsingen mogelijk zijn.
Misschien ben je iemand die dacht: er is hoge nood aan studentenkoten. XIOR is actief in studentenkoten. Dus is XIOR een goede belegging.
Zonder je zorgen te maken over de vraag of XIOR een gezond bedrijf is, goed geleid wordt, een stevige balans heeft, een goede kapitaalstructuur, een solide financiering op lange termijn,...
Al die info is publiek beschikbaar.
Spreken over beleggersbedrog zijn zware woorden. Want dat is een strafrechterlijke misdaad. Beter een advocaat nemen om je rechten te verdedigen.