Beginnende belegger ETF
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Beginnende belegger ETF
Om een paar etf's op te volgen is de gratis versie van Simple Portfolio wellicht voldoende toereikend, maar daar stopt elke vergelijking ook. Portfolio Performance is een veel krachtigere tool met veel meer mogelijkheden.
Ik ben nu ook aan het denken om de Lyxor Core STOXX Europe 600 etf erbij te nemen om het overwicht van de VS in IWDA (67%) te beperken.Gregsar37 schreef: ↑16 juni 2023, 17:09 Zit er in IWDA ook alles (of bijna alles) van de Euro stoxx 600?
Weet er iemand dit?
Die Euro stoxx 600 spreekt mij wel aan namelijk.
Ook maar 0,07 ter.
https://www.amundietf.co.uk/en/individu ... 0908500753
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Top! Veel succes alvast Yaris.Yaris schreef: ↑28 juni 2023, 19:29Ik ben nu ook aan het denken om de Lyxor Core STOXX Europe 600 etf erbij te nemen om het overwicht van de VS in IWDA (67%) te beperken.Gregsar37 schreef: ↑16 juni 2023, 17:09 Zit er in IWDA ook alles (of bijna alles) van de Euro stoxx 600?
Weet er iemand dit?
Die Euro stoxx 600 spreekt mij wel aan namelijk.
Ook maar 0,07 ter.
https://www.amundietf.co.uk/en/individu ... 0908500753
Die core stoxx 600 spreekt mij echt wel aan.
Rendementen verleden ook niet slecht en fonds voldoende groot en veel bekende bedrijven in en ook wat minder tech. En inderdaad Europa.
IWDA met stukje EMIM en stukje Stoxx600 niet verkeerd denk ik.
Ik heb nog tijd
De Euro STOXX 600 is beter dan een index van de eurozone omdat er ook nog het VK en Zwitserland in zitten.
Bovendien heb ik zin om mijn aandeel in Japan te verhogen via iShares Core MSCI Japan IMI UCITS ETF USD (Acc) IE00B4L5YX21 | SJPA. EMIM ga ik bewust niet nemen omdat dat gedomineerd wordt door China en ik vind dat we zo weinig mogelijk met China te maken moeten hebben. Onze afhankelijkheid van China gaat ons zuur opbreken. In plaats van EMIM heb ik IUSN (small caps).
Bovendien heb ik zin om mijn aandeel in Japan te verhogen via iShares Core MSCI Japan IMI UCITS ETF USD (Acc) IE00B4L5YX21 | SJPA. EMIM ga ik bewust niet nemen omdat dat gedomineerd wordt door China en ik vind dat we zo weinig mogelijk met China te maken moeten hebben. Onze afhankelijkheid van China gaat ons zuur opbreken. In plaats van EMIM heb ik IUSN (small caps).
Als China en Taiwan botsen zal je liever geen EMIM hebben denk ik... Japan zal er dan ook tussen zitten.
Japan zitten ook veel sterke merken en bedrijven.
Denk wel dat meeste bedrijven van de Stoxx 600 ook in IWDA zitten maar minder gewogen. Soms moeilijk om te zien of de stoxx 600 bv echt nog nut heeft om die apart bij te nemen. Misschien overlapt die volledig.
Japan moet je echt apart bijnemen en zeker interessant.
Japan zitten ook veel sterke merken en bedrijven.
Denk wel dat meeste bedrijven van de Stoxx 600 ook in IWDA zitten maar minder gewogen. Soms moeilijk om te zien of de stoxx 600 bv echt nog nut heeft om die apart bij te nemen. Misschien overlapt die volledig.
Japan moet je echt apart bijnemen en zeker interessant.
Zit je dan niet op 1,32% TOB met die Japan ETF?Yaris schreef: ↑28 juni 2023, 20:46 De Euro STOXX 600 is beter dan een index van de eurozone omdat er ook nog het VK en Zwitserland in zitten.
De distributie variant is geregistreerd in België.
Simpel safe dividends is de beste tool op de markt maar kost je een beetje centjes elk jaar .Maneblusser schreef: ↑28 juni 2023, 14:55Om een paar etf's op te volgen is de gratis versie van Simple Portfolio wellicht voldoende toereikend, maar daar stopt elke vergelijking ook. Portfolio Performance is een veel krachtigere tool met veel meer mogelijkheden.
PDT goedkopere optie maar ook minder compleet .
Portfolio Performance moet je zelf bijwerken en er zitten te veel fouten in die je moet aanpassen .
Is goed als je maar een tiental transacties hebt in een jaar maar zit dit jaar al boven de 400 transactie en dividend .
Voldoet simpelweg niet daarvoor en daarbovenop lukt het niet om al mijn data sinds het begin in te voegen .
Staat nog altijd op mijn pc maar dat is ook al .
De meesten hier hebben genoeg met een gratis tool zoals simpel portfolio en er is een groot voordeel je moet maar 1 maal je transactie uploaden en je hebt gedaan bij Portfolio Performance moet je telkens opnieuw dividend invoegen .
Moet tool hebben die automatisch bijwerkt ga geen 1000 keer per jaar dat spel bijwerken .
En data is blijkbaar ook een probleem want al tientallen keer geprobeerd in 1 maal en in stukken en telkens op een bepaald punt slaat het tilt .
Heeft zijn redenen dat het gratis is zeker .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch liever de lage TOB...
Maar voor Japan is er verder niet veel soeps te vinden dan die iShares. Of het is op Xetra en dat is dan ook weer duurder.
Maar voor Japan is er verder niet veel soeps te vinden dan die iShares. Of het is op Xetra en dat is dan ook weer duurder.
Ik heb het al eerder gezegd: ik vind dat jullie te veel focussen op de aankoopkosten. Die zijn eenmalig en hebben minder impact naarmate jullie je belegging langer bijhouden. Maar goed. Jullie voornaamste geluk bestaat erin geen taksen te betalen. Wie ben ik dan om jullie je dat geluk te ontzeggen?
Kan goed zijn, maar 2 x 1,32% op €10k is €264.
Anders maar €24.
Toch al groot verschil...
Ik snap wel wat je bedoelt.
En ja, staat graait al mééér dan genoeg.
Anders maar €24.
Toch al groot verschil...
Ik snap wel wat je bedoelt.
En ja, staat graait al mééér dan genoeg.