AANDELENFLOPPERS 2023
TIP
AANDELENFLOPPERS 2023
Hier ook de tussenstand.
De vastgoedfondsen hebben klappen gekregen ...
1. Atenor : - 45,40 %
2. CP Invest : - 22,72 %
3. DSM Firmenich : - 16,44 %
De vastgoedfondsen hebben klappen gekregen ...
1. Atenor : - 45,40 %
2. CP Invest : - 22,72 %
3. DSM Firmenich : - 16,44 %
Re: AANDELENFLOPPERS 2023
Flopper YTD:
Oxurion, mdx Health en Nyrstar
zeer kleine deeltjes van mijn portefeuille gelukkig
Oxurion, mdx Health en Nyrstar
zeer kleine deeltjes van mijn portefeuille gelukkig
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
AB INBEV.....door een enorm domme reklame te lanceren in de USA.
NBB....politiekers als CEO.
Microsoft....amper dividend.
Meta....geen dividend
Amazon...geen dividend
Alphabet...geen dividend
Bpost....schandalen, maar wel dividend..
Telenet....beursmanipulatie...maar wel dividend, schande dat dit legaal kan!
Allemaal op tijd verkocht op ABEV, Bpost en Telenet na, die komen er wel weer bovenop.
NBB....politiekers als CEO.
Microsoft....amper dividend.
Meta....geen dividend
Amazon...geen dividend
Alphabet...geen dividend
Bpost....schandalen, maar wel dividend..
Telenet....beursmanipulatie...maar wel dividend, schande dat dit legaal kan!
Allemaal op tijd verkocht op ABEV, Bpost en Telenet na, die komen er wel weer bovenop.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Jij bedoelde waarschijnlijk toppers i.p.v. floppers ?
Microsoft....+42%
Meta....+130%
Amazon...+52%
Alphabet...+34%
CP Invest en Home Invest
Aan die koersstijging heeft hij niets, Karine. Hij wil dividenden om genoeg te kunnen opdoen en genoeg belastingen te kunnen betalen, als ik het goed begrepen heb. Daarom zijn het dus zijn floppers.
Zijn lievelingsaandelen zijn dus eerder proximus, telenet en bpost.
Hij volgt het allemaal wel niet zo nauw op. Hij denkt dat Telenet er wel weer bovenop zal komen…
Je snap het niet denk ik, ik ga niet voor koersaandelen, en zeker niet de bubble-aandelen die bij de eerste beste crisis ineenduiken maar nooit iets uitkeren.Barryke schreef: ↑2 juli 2023, 15:53
Aan die koersstijging heeft hij niets, Karine. Hij wil dividenden om genoeg te kunnen opdoen en genoeg belastingen te kunnen betalen, als ik het goed begrepen heb. Daarom zijn het dus zijn floppers.
Zijn lievelingsaandelen zijn dus eerder proximus, telenet en bpost.
Hij volgt het allemaal wel niet zo nauw op. Hij denkt dat Telenet er wel weer bovenop zal komen…
Wacht maar tot de AI-bubbel barst, zoals de spraaktechnologie-bubbel.
Die bedrijven zijn slechts een platform, eens de gebruikers het beu zijn donderen ze naar onder zo hard dat wil je niet weten.
Worldonline vergeten van madam Nina? Of Lernhout? Napster? Yahoo?
Dit zijn allemaal bedrijven met een nieuwe bedrijfsstratigie.....niks betalen aan de aandeelhouders.
Telenet komt er volledig bovenop, want Telenet zit op miljarden cash geld dat Liberty Global wil bemachtigen voor een appel en een ei. De koers manipulatie van dat bedrijf is al vaker gebeurd.
De waarde van Telenet is 50% van wat hoort te zijn. Zou je de boeken nakijken dan wist je dat.
Proximus en bPost zijn staatsbedrijven, die gaan nooit kapot, want de staat verliest dan te veel aan inkomsten.
Ga lekker voor koerswinst, als er weer een crisis komt dan spreken we elkaar nog eens. Ik kwam de bankencrisis overigens zonder kleerscheuren door. Lach me maar uit.
De overheid gaat dadelijk koers-winsten belasten, net zoals spaar-rentes en dus dividend.
Meta en Google smijten overigens duizenden mensen op straat omdat ze amper nog winst kunnen genereren, lees de boeken maar na.
Groeten Bas.
Wel grappig die commentaren, bubble-aandelen.
Jij moet dringend de bedrijfsstrategie van bv een Microsoft eens gaan bekijken.
Steeds meer en meer de betaalrichting uit en steeds meer de cloud in waar bergen geld te verdienen zijn.
Ze bekijken nu al om zelfs Windows in de cloud te gaan draaien. 1 pakket, Windows, office en Onedrive voor een vaste prijs per maand, daar zullen we naar toe gaan en ik merk dat steeds meer en meer mensen bereid zijn om daarvoor te betalen.
Of we over 10 jaar nog over Bpost of Telenet spreken dat is een andere zaak.
Je moet ook eens kijken hoe snel na een crisis(die trouwens normaal is) die koersaandelen terug herstellen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als er nu 1 bedrijf is waar ik nooit geld zou ik steken, is het wel BPost.
Ik heb het 'genoegen' gehad een paar projecten te mogen doorlopen met ex BPost managers. Elke keer ze met 1 of ander idioot idee afkwamen, maakte ik mijn team duidelijk dat ze er geen tijd mochten insteken. Na een tijdje zijn die klungelaars toch weg en laten ze een puinhoop achter.
Wat dan, wanneer de AI-bubbel barst? Dan is “big tech” opeens waardeloos?Bassie schreef: ↑2 juli 2023, 18:03
Je snap het niet denk ik, ik ga niet voor koersaandelen, en zeker niet de bubble-aandelen die bij de eerste beste crisis ineenduiken maar nooit iets uitkeren.
Wacht maar tot de AI-bubbel barst, zoals de spraaktechnologie-bubbel.
Die bedrijven zijn slechts een platform, eens de gebruikers het beu zijn donderen ze naar onder zo hard dat wil je niet weten.
Worldonline vergeten van madam Nina? Of Lernhout? Napster? Yahoo?
Dit zijn allemaal bedrijven met een nieuwe bedrijfsstratigie.....niks betalen aan de aandeelhouders.
Telenet komt er volledig bovenop, want Telenet zit op miljarden cash geld dat Liberty Global wil bemachtigen voor een appel en een ei. De koers manipulatie van dat bedrijf is al vaker gebeurd.
De waarde van Telenet is 50% van wat hoort te zijn. Zou je de boeken nakijken dan wist je dat.
Proximus en bPost zijn staatsbedrijven, die gaan nooit kapot, want de staat verliest dan te veel aan inkomsten.
Ga lekker voor koerswinst, als er weer een crisis komt dan spreken we elkaar nog eens. Ik kwam de bankencrisis overigens zonder kleerscheuren door. Lach me maar uit.
De overheid gaat dadelijk koers-winsten belasten, net zoals spaar-rentes en dus dividend.
Meta en Google smijten overigens duizenden mensen op straat omdat ze amper nog winst kunnen genereren, lees de boeken maar na.
Ok, dus volgens jou gebruikt niemand binnen 5 jaar nog een iPhone, microsoft office, amazon.com of google? Je kan gelijk hebben maar de kans is net ietsje groter dat je geen gelijk hebt.
Ik weet dus niet of je het weet maar er is een bod op Telenet en de kans op slagen is groot. Het wordt dus niet beter dan dit.
Ok, investeer dan maar verder in staatsbedrijven. Spijtig dat je niet in de NMBS kan investeren. Het zou een mooie opportuniteit zijn voor jou.
Ik noteer dat Meta en Google volgens jou nog amper winst kunnen genereren. Meta maar 5.7 miljard en Google 15.1 miljard in het eerste kwartaal.
Mevrouw Emsiekensie , gerespecteerd Bpost kenner , raadt Bpost aandelen ook niet aan.
T'is maandag. Start van de nieuwe week. De beurzen starten in het groen. Proberen we even lief voor elkaar te zijn?
De zoveelste discussie m.b.t. het rendement van dividend aandelen. Er is niets mis met dividend aandelen? Ik denk dat er echt wel volwaardige bedrijven tussen zitten die (ook) gerendeerd hebben?
Als je historisch naar de winsten van bepaalde bedrijven kijkt die ze niet uitkeren, kun je wel vragen stellen. Ik heb vooral de indruk dat dividend aandelen "ineens" aantrekkelijk zijn (volgens media) wanneer we in een dalende trend zitten.
Nu, het is wat dubbel want als je het tegenovergestelde doet, namelijk investeert in bedrijven die ze niet uitkeren, en de markt herstelt zich terug (wat ze historisch altijd deden), haal je hier (veel) meer rendement volgens mij. Verbeter mij indien verkeerd natuurlijk. Het is mijn gevoel bij de laatste correctie.
De zoveelste discussie m.b.t. het rendement van dividend aandelen. Er is niets mis met dividend aandelen? Ik denk dat er echt wel volwaardige bedrijven tussen zitten die (ook) gerendeerd hebben?
Als je historisch naar de winsten van bepaalde bedrijven kijkt die ze niet uitkeren, kun je wel vragen stellen. Ik heb vooral de indruk dat dividend aandelen "ineens" aantrekkelijk zijn (volgens media) wanneer we in een dalende trend zitten.
Nu, het is wat dubbel want als je het tegenovergestelde doet, namelijk investeert in bedrijven die ze niet uitkeren, en de markt herstelt zich terug (wat ze historisch altijd deden), haal je hier (veel) meer rendement volgens mij. Verbeter mij indien verkeerd natuurlijk. Het is mijn gevoel bij de laatste correctie.
Oh maar dat gaat wel: https://live.euronext.com/en/product/eq ... 21481-VPXB
Wel een trouwe groep aandeelhouders die bijna nooit verkopen