Pensioensuitkering: Ethias vraagt kopie bankkaart. OK?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensuitkering: Ethias vraagt kopie bankkaart. OK?
Hallo,
Mijn vrouw gaat binnenkort vervroegd met pensioen. Dit zal uitgekeerd worden door Ethias. Nu vraagt Ethias een kopie van haar bankkaart, zodat ze zeker kunnen zijn dat de bankrekening van haar is.
Dit lijkt mij een vreemd verzoek van Ethias, temeer daar haar rekeningnummer bekend is bij Ethias.
Is dit een regulier verzoek of moeten wij op onze hoede zijn?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Mijn vrouw gaat binnenkort vervroegd met pensioen. Dit zal uitgekeerd worden door Ethias. Nu vraagt Ethias een kopie van haar bankkaart, zodat ze zeker kunnen zijn dat de bankrekening van haar is.
Dit lijkt mij een vreemd verzoek van Ethias, temeer daar haar rekeningnummer bekend is bij Ethias.
Re: Pensioensuitkering: Ethias vraagt kopie bankkaart. OK?
https://juridischforum.be/viewtopic.php ... 29#p720029
als het opgelost is, dan zeker een klacht neerleggen bij het FMSA
als het opgelost is, dan zeker een klacht neerleggen bij het FMSA
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
toch normaal. Somskopie ID, bankkaart en attest bewijs 'in leven zijn'.
Geachte Heer,
Je kan bij je bank een attest bevestiging identiteit rekeninghouder vragen.
Een RIB-attest of een Attest bankidentiteit is een officieel document dat aantoont dat je eigenaar bent van een rekening.
Zeker geen copie van je bankkaart geven.
Met vriendelijke groeten,
Gaston
Je kan bij je bank een attest bevestiging identiteit rekeninghouder vragen.
Een RIB-attest of een Attest bankidentiteit is een officieel document dat aantoont dat je eigenaar bent van een rekening.
Zeker geen copie van je bankkaart geven.
Met vriendelijke groeten,
Gaston
volgens de link in het juridischforum zouden zij geen kopie ID mogen vragen
Download KopieId in de Play Store kan je foto nemen en watermerk plaatsen.jnn1 schreef: ↑1 juli 2023, 11:48 Hallo,
Met alle waarschuwingen die gegeven worden (door banken, door consumentenverenigingen, enz.) om niet zomaar je bankgegevens te geven aan derden, zou ik dat ook niet vertrouwen.
Er moeten toch andere en veiligere manieren bestaan dan een kopie van een bankkaart op te sturen!
Er moeten toch andere en veiligere manieren bestaan dan een kopie van een bankkaart op te sturen!
Over mijn antwoord gelezen.Nefertari schreef: ↑2 juli 2023, 20:10 Met alle waarschuwingen die gegeven worden (door banken, door consumentenverenigingen, enz.) om niet zomaar je bankgegevens te geven aan derden, zou ik dat ook niet vertrouwen.
Nog simpeler, een vreemde kan er niets mee aanvangen.
ik begrijp de poeha hier ook niet zo.
Met een rekeningnummer en/of bankkaartnummer kan je niks aanvangen.
Voor Ethias is dat gewoon een bewijs dat je aan die rekening aan kan.
Bij twijfel vraag je gewoon een attest op bij de bank, dat zal ook zeker aanvaard worden.
Als je niks wil bezorgen, dan is het simpel, dan zal het op afstand niet mogelijk zijn en mag je naar hun kantoor gaan en daar alles voorleggen. Ze willen jou gewoon deze rit besparen.
Met een rekeningnummer en/of bankkaartnummer kan je niks aanvangen.
Voor Ethias is dat gewoon een bewijs dat je aan die rekening aan kan.
Bij twijfel vraag je gewoon een attest op bij de bank, dat zal ook zeker aanvaard worden.
Als je niks wil bezorgen, dan is het simpel, dan zal het op afstand niet mogelijk zijn en mag je naar hun kantoor gaan en daar alles voorleggen. Ze willen jou gewoon deze rit besparen.
Ik zou zeggen lees nog een de eerste post.Boogje schreef: ↑3 juli 2023, 11:31 Bij twijfel vraag je gewoon een attest op bij de bank, dat zal ook zeker aanvaard worden.
Ethias gaat een pensioen bedrag van zijn vrouw storten op de Ethias rekening van zijn vrouw. Hoe achterlijk kan een bank zijn om in dergelijk geval een kopie van een bankkaart te vragen? Ik zou bij dergelijke vraag ook enige argwaan hebben en niet blindelings een kopie van gelijk wat per mail op sturen.
Beste Vortex, ik denk wel degelijk goed gelezen te hebbenvortex schreef: ↑3 juli 2023, 11:52Ik zou zeggen lees nog een de eerste post.Boogje schreef: ↑3 juli 2023, 11:31 Bij twijfel vraag je gewoon een attest op bij de bank, dat zal ook zeker aanvaard worden.
Ethias gaat een pensioen bedrag van zijn vrouw storten op de Ethias rekening van zijn vrouw. Hoe achterlijk kan een bank zijn om in dergelijk geval een kopie van een bankkaart te vragen? Ik zou bij dergelijke vraag ook enige argwaan hebben en niet blindelings een kopie van gelijk wat per mail op sturen.
Ethais is trouwens geen bank en heeft geen rekeningen. Topicstarter laat weten dat de rekeningnummer bekend is bij Ethias, niet dat de rekening bij Ethias zelf zit. Ze hebben dus gegronde reden om een bewijs van rekening op te vragen.
Een kopie van een bankrekeninguittreksel moet voldoende zijn. Dat is mij gevraagd voor de uitbetaling van TAK 21.
Hallo allemaal,
Dank jullie voor de reacties. Ik stuur liever geen kopie van een bankkaart, ookal kunnen ze er niets mee. Het is alleen de eerste keer sinds jaren dat dit gevraagd wordt. Mijn vrouw Ethias kontakteren om te zien of er geen andere manier te gebruiken is...
Dank jullie voor de reacties. Ik stuur liever geen kopie van een bankkaart, ookal kunnen ze er niets mee. Het is alleen de eerste keer sinds jaren dat dit gevraagd wordt. Mijn vrouw Ethias kontakteren om te zien of er geen andere manier te gebruiken is...
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Stuur een "Attest Identificatie Rekening" (= RIB = Relevé d'Identité Bancaire)jnn1 schreef: ↑3 juli 2023, 14:11 Hallo allemaal,
Het RIB-attest (Relevé d'identité bancaire) of Attest identificatie rekening bevat volgende gegevens:
- uw rekeningnummer en BIC-code
naam, voornaam en adres van de rekeninghouder(s)
de datum van opening van de rekening
de datum van afdruk van het attest
een authenticiteitscode (echtheid van het attest)
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.