Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
OLO noteert op secundaire markt. Kun je dus altijd verkopen, bijkopen.
Hoe denk je dat wij dat doen met obligaties, zonder dat we een euro roerende voorheffing moeten betalen Blijkbaar zijn er nog een aantal die het niet weten, aangezien ze zich druk maken over 15% roerende voorheffing. Maar die dan wel weer met plezier 30% rv betaalden op e-depo en op nieuwe staatsbons. Soms snap ik de spaarders niet
Gaat dat een eenmalige uitgifte worden of een driemaandelijkse?
Obligaties die dividend uitkeren, daar betaal je ook RV op. Dus je ontsnapt er toch niet aan.huisjetuintjefiets schreef: ↑4 juli 2023, 20:22
Hoe denk je dat wij dat doen met obligaties, zonder dat we een euro roerende voorheffing moeten betalen Blijkbaar zijn er nog een aantal die het niet weten, aangezien ze zich druk maken over 15% roerende voorheffing. Maar die dan wel weer met plezier 30% rv betaalden op e-depo en op nieuwe staatsbons. Soms snap ik de spaarders niet
Obligaties werken met coupons, geen dividenden.Kevva schreef: ↑4 juli 2023, 22:24Obligaties die dividend uitkeren, daar betaal je ook RV op. Dus je ontsnapt er toch niet aan.huisjetuintjefiets schreef: ↑4 juli 2023, 20:22
-
- Hero Member
- Contacteer:
D
Door het grote verschil in netto rente: 2,71% staatsbon met verlaagde RV >< 1,75% e-DEPO; zou het rendabel kunnen worden om de dossiers bij e-DEPO vanaf mei 23 (1ste md met 2,5% max) weg te halen en in de staatsbon te stoppen...ward schreef: ↑4 juli 2023, 12:11Bron: https://twitter.com/StijnEl/status/1676164852044144641Waarom enerzijds een staatsbon van 1 jaar uitgeven met verlaagde roerende voorheffing en anderzijds de rente op de e-depo rekening gaat limiteren tot een maximum van 2,5% zonder verlaagde RV ? De logica ontsnapt me…
@vincent_v_p
Dat staaft mijn vermoeden dat de verruiming van e-DEPO als depositorek een miskleun van onze oh zo bekwame leiders was
Maar: kunnen we ze nog vertrouwen? Die verlaagde RV zal wel bindend moeten zijn zeh
-
- Hero Member
- Contacteer:
De RV op de e-DEPO verlagen zou idd consistenter zijn.
Of de rente op e-depo koppelen aan de OLO 1 jaar?
Eerst maar eens zien of er in september werkelijk een staatsbon op 1 jaar wordt uitgegeven en of het werkelijk aan 15% RV zal zijn en of die 15% niet beperkt zal zijn tot een eerste schijf van x euro. Het zou niet de eerste loze belofte zijn van deze regering. Het is in elk geval wel weer een extra koterij, ipv gewoon een staatsbon of OLO op één jaar uit te geven aan 30% RV zonder die 0.5 procentpunt commissie. Met de huidige rente komen de kosten op 28,5%, maar net iets minder dan de 30% RV, bij een iets lagere rente zal de commissie er voor zorgen dat het duurder wordt dan de 30% RV. Met andere woorden zo als het nu voorgesteld is, zal het enkel maar bij huidige of nog hogere rente interessant zijn, kortom een eendagsvlieg.
veel geblaat als je ziet wat ze hebben gedaan met de e-depo.
Wegens te veel succes hebben ze rente beperkt.
Ze moeten weten wat ze willen.
Banken willen alles voor zichzelf en de staat zal hen niet tegenhouden.
Teveel eigenbelang. Te hoge wedden om niks te doen. Dat moet van ergens komen.
Wegens te veel succes hebben ze rente beperkt.
Ze moeten weten wat ze willen.
Banken willen alles voor zichzelf en de staat zal hen niet tegenhouden.
Teveel eigenbelang. Te hoge wedden om niks te doen. Dat moet van ergens komen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Verbannen Gebruiker
Juist. En nu 1 sekonde nadenken, en je weet waarom ik en zoveel andere geen euro rv betalenKevva schreef: ↑ Obligaties die dividend uitkeren, daar betaal je ook RV op.
.
Laatst gewijzigd door Yaris op 5 juli 2023, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dienst van de Grootboeken ken ik niet. Yaris kan u daarover meer duiding geven a.u.b.?