depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Nog maar even op de bladeren blijven zitten dan. Lesje weer geleerd.
Och, al bij al is dit geen slechte belegging geweest, geen enkel alternatief gaf de eerste maanden zoveel intrest als de e-depo, we gaan over 6 maand al 1,82% netto realiseren, als je met de getrouwheidspremies van spaarboekjes vergelijkt die op 1/1/2024 verlopen, is dat zeker niet slecht. Had natuurlijk veel beter geweest mocht die Van Peeteghem er afgebleven zijn.
Zouden eens een algemene petitie via Facebook of dergelijke moeten starten om hem dat eens duidelijk te maken.
Dat vind ik nog eens een positieve kijk op de zaak. Iedereen zeurt maar over wat hij niet gekregen heeft of niet zal krijgen. Wees blij met wat je wel gekregen hebt.
Veel beloven en weinig geven doet de gekken in vreugde leven.
Wie niet tevreden is met wat hij heeft, zal ook niet tevreden zijn met wat hij krijgt.
Degene die met het minst tevreden is, is het rijkst, want tevredenheid is de grootste schat.
(Socrates)
Degene die met het minst tevreden is, is het rijkst, want tevredenheid is de grootste schat.
(Socrates)
Heb het ook ingevuld.
Heb aangegeven dat ik mijn geld zal weghalen achter 1 jaar aangezien ze de voorwaarden tijdens de looptijd veranderen en ze geen betrouwbare partner zijn.
Dat ze er een maximum opzetten, kan ik nog begrijpen maar niet de manier waarop het nu is gelopen. De reeds gedane stortingen voor de aanpassing hadden toch de olo 1 jaar zonder max moeten volgen voor het eerste jaar. De minister trapt nu nog eens na door een staatsbons 1 jaar te koppelen aan de olo 1 jaar.
Heb aangegeven dat ik mijn geld zal weghalen achter 1 jaar aangezien ze de voorwaarden tijdens de looptijd veranderen en ze geen betrouwbare partner zijn.
Dat ze er een maximum opzetten, kan ik nog begrijpen maar niet de manier waarop het nu is gelopen. De reeds gedane stortingen voor de aanpassing hadden toch de olo 1 jaar zonder max moeten volgen voor het eerste jaar. De minister trapt nu nog eens na door een staatsbons 1 jaar te koppelen aan de olo 1 jaar.
Ik heb het ook ingevuld en ben het eens met bovenstaande opmerking, dat de verlaging enkel had mogen zijn voor de nieuwe stortingen na april.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mmh ik vind de enquete niet? Een rechstreekse link?
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is exact wat e-depo wil. Ze gaan dus heel blij zijn.
Daar kunnen zij niets aan doen. Het was een politieke beslissing.aangezien ze de voorwaarden tijdens de looptijd veranderen en ze geen betrouwbare partner zijn.
Hier leg je wel correct de verantwoordelijkheid waar ze ligt.De minister trapt nu nog eens na door een staatsbons 1 jaar te koppelen aan de olo 1 jaar.
Er is een enorm verschil tussen e-depo en OLO. Wie e-depo heeft, en zijn geld terugwil, haalt zijn geld af en de staat moet elders geld zoeken.
Wie OLO heeft en zijn geld terugwil, verkoopt zijn OLO op de secundaire markt, en de staat merkt daar niets van.
Stabiele financiering is voor de staat zoals voor bedrijven, .... heel belangrijk. OLOs en staatsbons zijn dus veel aantrekkelijker voor de staat dan e-depo.
Maar weinigen begrijpen dit, gezien hun onvrede over e-depo. Die dan nog e-depo zaken verwijten die politieke beslissingen zijn.
Ze gaan bij e-depo nogal ogen trekken bij het lezen van de resultaten van de enquête.
Ze gaan hoogstens tot de conclusie komen dat de Belgen weinig financieel inzicht hebben. En vooral dan de spaargidsers
Mijn excuses voor mijn beperkt financieel inzicht maar is e-depo niet de staat en is de staat niet de politiek?
Dus in mijn ogen terecht dat we hen dit weeral kunnen kwalijk nemen? Zoals bijna met alles wat ze in het leven roepen lokken ze mensen om ze nadien in het zak te zetten. Ik verwijt mezelf meer mijn terugkerende naïviteit.
Dus in mijn ogen terecht dat we hen dit weeral kunnen kwalijk nemen? Zoals bijna met alles wat ze in het leven roepen lokken ze mensen om ze nadien in het zak te zetten. Ik verwijt mezelf meer mijn terugkerende naïviteit.
Inderdaad zeg ... de arme e-depo-medewerkers ... zouden die nu echt verwachten dat ze tevreden enquêtes met applaus terugkrijgen als je de investeerders eerst in hun portefeuille zit? Hadden ze woord gehouden of het netjes gedaan (bv. alleen aftoppen voor nieuwe stortingen) dan zouden er ongetwijfeld velen langer in de e-depo blijven. Maar zoals zo dikwijls in ons landje ... altijd kortetermijndenken.