LU0274211480 Xtrackers DAX UCITS ETF
TIP
LU0274211480 Xtrackers DAX UCITS ETF
Dag,
Ik ben eens aan het rondkijken om een ETF op de DAX index te kopen. Grafisch is de DAX quasi op "een piek" (dus had beter veeeeel eerder gekocht) maar de K/W en het dividendrendement lijkt me wel redelijk.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij de "LU0274211480 Xtrackers DAX UCITS ETF".
Kosten lijken me laag, de ETF lijkt me voldoende groot zodat er geen te grote spread is, fysiek, kapitalisatie, ... maar wel met registratie in LUX. Dacht nochtans dat het voor Belgen fiscaal gunstiger was om een ETF met registratie in Ierland te kopen. Voor één of andere reden blijf ik voor trackers op de DAX terechtkomen op ETF's met registratie in LUX en DE...
Iemand een beter alternatief voor ETF's op de DAX of een mening over de fiscaliteit door de registratie in LUX?
Alvast bedankt voor de tips!
Grts,
Gunther
Ik ben eens aan het rondkijken om een ETF op de DAX index te kopen. Grafisch is de DAX quasi op "een piek" (dus had beter veeeeel eerder gekocht) maar de K/W en het dividendrendement lijkt me wel redelijk.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij de "LU0274211480 Xtrackers DAX UCITS ETF".
Kosten lijken me laag, de ETF lijkt me voldoende groot zodat er geen te grote spread is, fysiek, kapitalisatie, ... maar wel met registratie in LUX. Dacht nochtans dat het voor Belgen fiscaal gunstiger was om een ETF met registratie in Ierland te kopen. Voor één of andere reden blijf ik voor trackers op de DAX terechtkomen op ETF's met registratie in LUX en DE...
Iemand een beter alternatief voor ETF's op de DAX of een mening over de fiscaliteit door de registratie in LUX?
Alvast bedankt voor de tips!
Grts,
Gunther
Re: LU0274211480 Xtrackers DAX UCITS ETF
Voor Belgen is er fiscaal geen verschil tussen een ETF gedomicilieerd in Ierland of Luxemburg. Wel hebben beide landen andere dubbelbelastingsverdragen, daardoor is blijkbaar een Ierlandse ETF optimaler voor Amerikaanse aandelen, misschien is een Luxemburgse ETF optimaler voor Duitse aandelen?
Persoonlijk zou ik nooit een DAX ETF kopen...
Persoonlijk zou ik nooit een DAX ETF kopen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vroeger was Duitsland de economische motor van Europa maar nu zijn zijn structurele zwakheden aan het licht gekomen. Duitsland is van iedereen afhankelijk: van Rusland voor de import van energie, van China voor de export en van de Verenigde Staten voor zijn veiligheid. Bovendien veroudert de bevolking snel, waardoor de tekorten op de arbeidsmarkt vergroten.
Volgens mij staat deze etf geregistreerd in België (referte: 01142-0017); dus hogere Taks op Beursverrichtingen°, bovendien is de Duitse beurs Xtra duur.
Beter is: Amundi ETF DAX UCITS ETF DR (FR0010655712) aan te kopen op Parijs en niet geregistreerd in België (dus lagere TOB). Het volume is veel lager, maar dit is een etf dus liquiditeit speelt in dit verband een kleinere rol; de onderliggende aandelen zijn dezelfde: SAP, Siemens, Allianz, Deutsche Telecom,...