Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
De Vlaamse overheid wil meer bossen. Ze wil daarbij particulieren overhalen met ... subsidies.
25k euro per hectare om je huidige situatie om te vormen tot bosgebied. De kans dat dit offer op veel bijval kan rekenen, lijkt me klein. Al 50 jaar is ruimtelijk ordening een zootje, en nu gaat men bedelen dat particulieren hen terug op de goede weg willen helpen. Ondertussen lopen hier nog enkele ruilverkavelingsplannen waarbij je niets aan je huidige situatie mag wijzigen ... Goe bezig Vlaanderen !
25k euro per hectare om je huidige situatie om te vormen tot bosgebied. De kans dat dit offer op veel bijval kan rekenen, lijkt me klein. Al 50 jaar is ruimtelijk ordening een zootje, en nu gaat men bedelen dat particulieren hen terug op de goede weg willen helpen. Ondertussen lopen hier nog enkele ruilverkavelingsplannen waarbij je niets aan je huidige situatie mag wijzigen ... Goe bezig Vlaanderen !
Ik heb nergens gezegd dat een GSM straling opwekt. Ik heb enkel gezegd dat het veld (elektromagnetisch) hoger is dan van alle masten.
En ja, de GSM kan cellen verwarmen net als een Microgolf dat doet en ja dat is aangetoond.
Maar of dat schadelijk is, dat is niet aangetoond.
Dan moet je wel die GSM tegen je lichaam aanhouden en rond die plek zal het optreden.
Dat ze elektromagnetische golven ooit straling genoemd hebben is omdat de antennes net als een zaklamp die golven afstralen, maar dit is geen straling. Gewoon een verkeerd gebruik van een term.
Net als de ether, zo noemen ze nog steeds de 'ruimte' waar radiogolven door heengaan, maar het is reeds lang aangetoond dat de 'ether' helemaal niet bestaat. De term is dan ook betekenisloos en toch weet iedereen wat er bedoeld wordt
De GSM straalt dan ook niet. Het zend elektromagnetische golven uit. Net als een microgolf of een stroomleiding.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Wie belt er nog met zijn telefoon tegen zijn oor?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Wie belt er nog?
Ah, jullie zijn die plezanterikken die hun speaker opzetten als ze bellen op trein, tram en bus.
Als iedereen nu eens zijn verhard voortuintje tot bos laat herverkavelen, dan heeft Vlaanderen direct zijn extra hectaren bos en meteen ook een stuk ontharding, als dat geen win win win situatie is
Dat verhard voortuintje doet vaak dienst als parkeerplaats. Eigenlijk moet de auto in de garage staan, die is er meestal ook. Maar die plek staat boordevol rommel ... Gluur maar eens binnen in een openstaande garage.
De bomen langs provincie- en gewestwegen worden ook vaak verwenst. Gevaarlijk om te pletter tegen te rijden, nemen het zicht weg, vallende bladeren, ...
Ook een reden waarom particulieren niet graag bomen op hun eigendom hebben: ze zijn 'vui' en kosten tijd ( van je dure vrije tijd).
't Ja, hoe geraken we dan ooit aan die o zo nodige bossen?
De bomen langs provincie- en gewestwegen worden ook vaak verwenst. Gevaarlijk om te pletter tegen te rijden, nemen het zicht weg, vallende bladeren, ...
Ook een reden waarom particulieren niet graag bomen op hun eigendom hebben: ze zijn 'vui' en kosten tijd ( van je dure vrije tijd).
't Ja, hoe geraken we dan ooit aan die o zo nodige bossen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Een paar bomen langs een autoweg en een boom in een tuin vormen geen bos.
Ik vrees dat je boom in je tuin niet voldoet aan de definitie van een bos (volgens Wikipedia dan toch) :
Een bos is een begroeiing (aanplant of vegetatie/formatie) met bomen in een dominante boomlaag, of meerdere boomlagen.
Afhankelijk van de overheersende groeivormen en afmetingen van de plantengroei zijn wel vegetatielagen te onderscheiden: de moslaag, kruidlaag, struiklaag en de altijd aanwezige boomlaag (of boomlagen). Niet alle lagen zijn altijd aanwezig in de begroeiing, of even sterk aanwezig. Er kan daarbij een ondergroei zijn van mossen, kruiden en/of struiken, en de bodem kan rijk zijn aan schimmels. Ook kunnen de stammen, takken en bladeren als substraat dienen voor epifytische planten, korstmossen en andere schimmels.
Er bestaan vele definities van wat een bos is, omdat er in de wereld vele bostypen bestaan, en omdat de mens uitdrukking wil geven aan tal van verschillende gebruiksmogelijkheden van het bos. Elementen uit de definities zijn abundantie, boomhoogte, minimumoppervlak (bijv. 0,5 ha) en de bedekking van de lucht door de boomkruinen (in verschillende definities uiteenlopend van minimaal 10% tot minimaal 60%).
Dit komt toch al aardig in de buurt van een bos, sommigen kiezen voor een gazon dat elke zomer rost staat en dat elk voorjaar ontmost moet worden, anderen kiezen voor bomen die schaduw en verkoeling geven. Diegene zonder bomen leggen vervolgens zonnepanelen om het stroomverbruik van de airco's te compenseren en klagen dan dat de boom van de buren schaduw op hun panelen geeft. Mensen met een rost gazon en panelen zijn goed voor het klimaat, mensen met bomen en een koel huis niet want die maken geen groene stroomAbatoetnie schreef: ↑7 juli 2023, 15:47 Een paar bomen langs een autoweg en een boom in een tuin vormen geen bos.
-
- Full Member
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid, ik ben de enige met TWEE bomen in onze wijk (zeer tegen de zin van mijn achterbuur met zijn zwembad ), al de rest zijn gazonnetjes met afgemeten gras ... mijn gras is euh ... geen gras maar puur natuur ... en ik heb ook geen zonnepanelen ... nagenoeg als enige in de wijk ... in de zomer zit ik in de schaduw van mijn twee bomen, de buur zit in zijn zwembadvortex schreef: ↑7 juli 2023, 16:16anderen kiezen voor bomen die schaduw en verkoeling geven.Abatoetnie schreef: ↑7 juli 2023, 15:47 Een paar bomen langs een autoweg en een boom in een tuin vormen geen bos.
... maar mijn twee bomen vormen geen bos.
In de jaren 60 en 70 van vorige eeuw waren akkers en weilanden afgezoomd met grachten en bomen (vnl wilgen, dit zijn waterzuigers).
Om reden van de vele verkavelingen welke voor sommigen veel geld in het laatje brachten is hiervan bijna 98% verdwenen. Ten andere, het waren in de meeste gevallen de gemeentebesturen welke het laatste woord hadden en om reden van de centen zich lieten bepraten door de bouwpromotoren. Alles voor het geld!
Dit terug een weinig in orde brengen zal ettelijke jaren duren, meer jaren of het vernietigen er van. En, ondertussen maar zagen en klagen als er toevallig veel water valt bij een onweersbui. Zoals in veel gevallen is de mens er zelf de oorzaak van, maar die weet - zoals gewoonlijk - van niks.
Om reden van de vele verkavelingen welke voor sommigen veel geld in het laatje brachten is hiervan bijna 98% verdwenen. Ten andere, het waren in de meeste gevallen de gemeentebesturen welke het laatste woord hadden en om reden van de centen zich lieten bepraten door de bouwpromotoren. Alles voor het geld!
Dit terug een weinig in orde brengen zal ettelijke jaren duren, meer jaren of het vernietigen er van. En, ondertussen maar zagen en klagen als er toevallig veel water valt bij een onweersbui. Zoals in veel gevallen is de mens er zelf de oorzaak van, maar die weet - zoals gewoonlijk - van niks.
Onze gemeente ziet dat enigszins anders. Om de doelstellingen te halen, wordt elke nieuw-aangeplante boom getelt. En dat sinds januari 2021. Ze hebben een pagina aangemaakt waar elke inwoner zijn boom/bomen kan aanmelden. Geen idee hoeveel bomen bij hen een bos vormt ...Abatoetnie schreef: ↑7 juli 2023, 15:47Een paar bomen langs een autoweg en een boom in een tuin vormen geen bos.
Ik vrees dat je boom in je tuin niet voldoet aan de definitie van een bos (volgens Wikipedia dan toch) :
Ik plant jaarlijks bomen, maar geef dit niet door. Kwestie dat de 'anderen' ook eens wat moeite mogen doen.
Klopt Etienne, sinds de jaren '70 zijn hier volledige dreven, kilometers hagen, duizenden bomen en bijna alle grachten verdwenen opdat de landbouwers, met hun grotere machines, sneller 'hun job' kunnen doen.
En dan hebben die grote landbouwbedrijven nu de rode vod uithangen omdat er restricties komen ... Mensdom!
En dan hebben die grote landbouwbedrijven nu de rode vod uithangen omdat er restricties komen ... Mensdom!
Beetje hetzelfde als in mijn situatie. Ik heb 4 bomen en ben ook de enige in de wijk zonder zonnepanelen maar wel diegene die het minste verbruikt.Abatoetnie schreef: ↑7 juli 2023, 17:22Voor alle duidelijkheid, ik ben de enige met TWEE bomen in onze wijk (zeer tegen de zin van mijn achterbuur met zijn zwembad ), al de rest zijn gazonnetjes met afgemeten gras ... mijn gras is euh ... geen gras maar puur natuur ... en ik heb ook geen zonnepanelen ... nagenoeg als enige in de wijk ... in de zomer zit ik in de schaduw van mijn twee bomen, de buur zit in zijn zwembad
... maar mijn twee bomen vormen geen bos.
Mijn tuin is groen van kleur maar daar stopt ook de vergelijking met gras. Ik zie alle soorten vogels in mijn tuin van spechten over vinken en mezen, een occasionele Vlaamse gaai, een koppel heggemussen en twee eenden die elke avond in mijn tuin landen en om eten komen vragen. Als ik niet snel genoeg naar buiten loop komen ze (echt waar) op de ruit tikken met hun snavel. Zalig is dat.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zoveel jaren geleden was er eens een "wedstrijd" waar een wijk moest proberen om x % minder stroom te verbruiken.
Het vergelijkingspunt was de vorige eindfactuur, alle huizen zijn "gelijkaardig" qua volume, qua aantal inwoners, dus in principe zou iedereen plus minus in dezelfde lijn liggen qua verbruik. De buurman met de grootste besparing was uiteraard die met het hoogste Kwh het vorige jaar, hij was de "grote winnaar" maar intussen lag zijn verbruik na zijn besparing nog altijd de helft hoger dan het onze ... en wij waren dan diegenen die het minst bespaard hadden.