Banken die contact opnemen bij overschrijvingen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Banken die contact opnemen bij overschrijvingen
Banken moeten zichzelf verzekeren dat het geld dat ze aannemen proper is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Dat is juist.Banken moeten zichzelf verzekeren dat het geld dat ze aannemen proper is
Maar in mijn voorbeeld was dat een taak voor de 1ste bank indien deze iets ongewoons zou vastgesteld hebben in de oorspronkelijke herkomst van het geld.
De 2de bank hoeft geen controle meer te doen, want in het voorbeeld gaat het over een overschrijving tussen 2 rekeningen op dezelfde naam: geld waar al eerder de eventueel nodige controles op gedaan werden.
Een bank moet doen wat zij denkt dat het beste is, en niet zomaar voortgaan op de eerste bank
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het "probleem" is volgens mij dat er geen absolute regels bestaan over hoe die controles moeten gebeuren.PaperbackWriter schreef: ↑1 juli 2023, 11:00Dat is juist.Banken moeten zichzelf verzekeren dat het geld dat ze aannemen proper is
Maar in mijn voorbeeld was dat een taak voor de 1ste bank indien deze iets ongewoons zou vastgesteld hebben in de oorspronkelijke herkomst van het geld.
De 2de bank hoeft geen controle meer te doen, want in het voorbeeld gaat het over een overschrijving tussen 2 rekeningen op dezelfde naam: geld waar al eerder de eventueel nodige controles op gedaan werden.