Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Van een democratisch verkozen regering mag verwacht worden dat ze het vertrouwen van het merendeel van de bevolking geniet. Vermits Vivaldi nu toch al een tijdje aan het roer zit is dit een goed moment om eens te peilen hoe het ondertussen met dat vertrouwen gesteld is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Net per se, maar goed, ik begrijp wat je bedoelt.
"Een tijdje" ? Wat is het nu ? 3 of 4 jaar ?
Edit: voor de volledigheid had je misschien ook nog een keuze "ik heb geen vertrouwen in eender welke regering" moeten toevoegen
Edit 2: en dan ook "ik heb vertrouwen in eender welke regering"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Ik heb "Nee, ik heb geen vertrouwen in deze regering" gestemd, maar eigenlijk heb ik er wel vertouwen in.
Ik heb er nl. vertrouwen in dat ze ofwel niets meer wezenlijk ten goede gaan veranderen ofwel erin gaan slagen om nog iets ten kwade te veranderen.
Ik heb dus geantwoord "naar de geest" van de vraagstelling.
Ik heb er nl. vertrouwen in dat ze ofwel niets meer wezenlijk ten goede gaan veranderen ofwel erin gaan slagen om nog iets ten kwade te veranderen.
Ik heb dus geantwoord "naar de geest" van de vraagstelling.
Ik heb er vertrouwen in en vooral in de heer professor minister VDB.
Heb jij 4 keer mogen stemmen, Brembos?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Deze regering kan nog geen deuk in een pakje boter slaan.
Als een Vlaamse partij, welke dan ook, een iet of wat verstandig idee heeft, dan zegt Magnette gewoon neen. En er gebeurt niks.
Als een Vlaamse partij, welke dan ook, een iet of wat verstandig idee heeft, dan zegt Magnette gewoon neen. En er gebeurt niks.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het oorspronkelijke plan van Van Peteghem was helemaal niet slecht. En laat ons eerlijk zijn, met zo'n slechte begroting hebben we zo'n plan wel nodig.
En wat zien gebeuren, elke partij stelt zijn veto voor hun heilig huisje, en er zal (misschien !) een sterk afgezwakte versie van het plan doorkomen.
En wat zien gebeuren, elke partij stelt zijn veto voor hun heilig huisje, en er zal (misschien !) een sterk afgezwakte versie van het plan doorkomen.
Het plan van Van Peteghem was een tax shift, met andere woorden (op papier) kosten neutraal. Om dat gat in de begroting te dichten zijn wel wat andere maatregelen nodig dan het verschuiven van taksen.Charlesvdw schreef: ↑8 juli 2023, 07:48 Het oorspronkelijke plan van Van Peteghem was helemaal niet slecht. En laat ons eerlijk zijn, met zo'n slechte begroting hebben we zo'n plan wel nodig.
Deze regering zal niks meer oplossen, nog wat gerommel in de marge, nog wat meer taks koterijen en voor de rest heel veel loze verkiezingsbeloftes en fantastische plannen die het allemaal gaan oplossen als ze na de verkiezingen mogen voort doen.
Zou je deze poll ook organiseren als de Rechtse Partijen deel van deze regering zouden zijn.vortex schreef: ↑7 juli 2023, 19:33 Van een democratisch verkozen regering mag verwacht worden dat ze het vertrouwen van het merendeel van de bevolking geniet. Vermits Vivaldi nu toch al een tijdje aan het roer zit is dit een goed moment om eens te peilen hoe het ondertussen met dat vertrouwen gesteld is.
Als vb het zooitje van de Vlaamse regering.(subsidies toekennen aan wie het niet nodig heeft)
Of mag enkel de elite nog van iets genieten.
Die doen het beter als de federale?
Of is het enkel om uw eigen profijt van de E depo te doen.
Laatst gewijzigd door burgundy op 8 juli 2023, 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Laat horen welk idee.Charlesvdw schreef: ↑7 juli 2023, 22:30 Als een Vlaamse partij, welke dan ook, een iet of wat verstandig idee heeft.
Toen deze verguisde regering cadeautjes aan het uitdelen was, u niet gehoord.
-
- Full Member
- Contacteer:
Op het moment van de verkiezing hadden de partijen die in de regering zitten elk apart een deel van het vertrouwen van de bevolking. Samen kwamen ze aan > 50% van de stemmen. Een eerste vraag is al : hebben ze samen het vertrouwen van het merendeel van de bevolking, het is niet omdat ze meer dan 50 % samen halen dat ze het vertrouwen hebben.
Een tweede punt : gaan we om de zoveel tijd polls organiseren om te kijken of ze ons vertrouwen hebben ? En zo nee, moeten ze dan aftreden ? Moeten we nog verkiezingen houden of gaan we wekelijks online een formuliertje invullen ? Gaan we bij iedere wet die ze uitvaardigen een polletje doen ? Er wordt nu al geregeerd naar de waan van de dag, met polletjes en tussentijdse evaluaties wordt het helemaal onbestuurbaar.
Hé? Ben jij iemand die per definitie je eigen partij vertrouwen geeft en alle partijen wantrouwt waarop je niet gestemd hebt? Dan hoop ik maar dat je daarin een uitzondering bent, anders ziet het er niet zo goed uit voor de regeringspartijen bij volgende verkiezingenAbatoetnie schreef: ↑8 juli 2023, 10:09
Een eerste vraag is al : hebben ze samen het vertrouwen van het merendeel van de bevolking, het is niet omdat ze meer dan 50 % samen halen dat ze het vertrouwen hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230501_94151563burgundy schreef: ↑8 juli 2023, 09:51Laat horen welk idee.Charlesvdw schreef: ↑7 juli 2023, 22:30 Als een Vlaamse partij, welke dan ook, een iet of wat verstandig idee heeft.
Of denk aan het plan van Van Peteghem.
De Vlaamse regering heeft tenminste haar financiën op orde, iets wat je van de federale regering niet kan zeggen (ook niet van de Franstalige regering, Waalse regering en Brusselse regering trouwens). Sterker nog, de federale regering negeert alle waarschuwingen van de EU, IMF … en dreigt 2 miljard euro aan Europese middelen niet te krijgen.burgundy schreef: ↑8 juli 2023, 09:47Zou je deze poll ook organiseren als de Rechtse Partijen deel van deze regering zouden zijn.vortex schreef: ↑7 juli 2023, 19:33 Van een democratisch verkozen regering mag verwacht worden dat ze het vertrouwen van het merendeel van de bevolking geniet. Vermits Vivaldi nu toch al een tijdje aan het roer zit is dit een goed moment om eens te peilen hoe het ondertussen met dat vertrouwen gesteld is.
Als vb het zooitje van de Vlaamse regering.(subsidies toekennen aan wie het niet nodig heeft)
Of mag enkel de elite nog van iets genieten.
Die doen het beter als de federale?
Of is het enkel om uw eigen profijt van de E depo te doen.
PS: waarom rechtse partijen met een hoofdletter
Misschien is dat net het probleem: enkel cadeautjes uitdelen maar nooit een moeilijke beslissing durven of kunnen nemen (over pensioenen, sociale zekerheid, overheidsfinanciën, fiscale hervorming …). Net zoals de PS van Magnette het graag heeft …burgundy schreef: ↑8 juli 2023, 09:51Laat horen welk idee.Charlesvdw schreef: ↑7 juli 2023, 22:30 Als een Vlaamse partij, welke dan ook, een iet of wat verstandig idee heeft.