Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Ja laat gezonde voeding maar duurder worden als uw loonzakje maar aandikt.Charlesvdw schreef: ↑8 juli 2023, 11:40
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230501_94151563
Of denk aan het plan van Van Peteghem.
Lees bovenstaande als zolang ik er maar beter van wordt.
En ondertussen maar cadeautjes aan omschakeling auto park.
Waarom sommigen maar kunnen genieten, normaal ?
Laatst gewijzigd door burgundy op 8 juli 2023, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Over welke linkse voorstellen heb je het dan?
Zijn het niet de Vlaamse partijen van de federale regering, zoals Open VLD, die te links zijn geworden?
Vertellen de linkse partijen dan geen sprookjes. Wat is er met hen al beter geworden?
Als er 1 strekking is die cadeau's uitdelen tot een nationale sport heeft gepromoveerd dan zijn het wel de linkse partijen. Uiteraard pakken ze dan het geld af van de actieven om uit te delen aan de inactieven.
Als er 1 strekking is die cadeau's uitdelen tot een nationale sport heeft gepromoveerd dan zijn het wel de linkse partijen. Uiteraard pakken ze dan het geld af van de actieven om uit te delen aan de inactieven.
Dat is toch nogal de werkelijkheid verkleuren.
Geen fact, wel fiction. Zie hier :
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211108_97500453
Je gelooft dus niet in de fiscale hervorming van Vivaldi minister Van Peteghem? Een van de kernpunten daarin was nochtans minder lasten op arbeid. Vrees dat je gelijk gaat krijgen in plaats van minder lasten op arbeid zal Vivaldi de PS, de rest is maar zetel vulling, wel weer voor de gemakkelijkste melkkoe kiezen, de werkenden, de herinvoering van de crisistaks is al ter sprake gekomen
Wat is elite? Mag de werkende mens ook eens iets krijgen of moet het altijd gaan naar de sociaal zwakkeren waarvan een grote minderheid profiteurs zijn?
Awel stem jij maar op partijen die dit zo willen maar neem het anderen niet kwalijk dat ze het zo beu als iets zijn.
Zelfs uw favorietjes zeggen dat werken moet lonen maar zoals altijd geen budget zonder hun kiesvee te raken.
Weet je wat. Pers de werkende mens nog maar eens uit. Misschien geeft hij nog wel iets.
Awel stem jij maar op partijen die dit zo willen maar neem het anderen niet kwalijk dat ze het zo beu als iets zijn.
Zelfs uw favorietjes zeggen dat werken moet lonen maar zoals altijd geen budget zonder hun kiesvee te raken.
Weet je wat. Pers de werkende mens nog maar eens uit. Misschien geeft hij nog wel iets.
Dus inactieven (zieken) moeten maar verhongeren.
U gooit alles op een hoopje actief inactief.
Welk geld pakt men van de actieven af, precies of inactieven betalen geen belasting, btw enz.
Natuurlijk als de zich verhevene voelende is ieder ander een profiteur.
Waar zeg ik dat zieken moeten verhongeren? Ik heb zelf een zeldzame ziekte (minder dan 1 procent van de bevolking lijdt eraan). Zonder medicatie kan ik niet functioneren en er is zelfs een significante kans op overlijden. Zoals ik in een ander draadje heb gezegd kan ik mij perfect medisch laten pensioneren. Toch ga ik werken, de helft van het jaar halftijds en de andere helft voltijds.
Ik ken er heel heel veel die niets mankeren, toch inactief zijn, en geld krijgen om te luieren. Ze hebben zelfs geen zin om te werken, waarom zouden ze ook als je geld krijgt om te luieren.
Mensen die echt ziek zijn moeten ondersteund worden maar alle luiwamessen zorgen ervoor dat dat niet gebeurt.
Denk je dat je linkse partijen daar iets aan gaan veranderen? No way, veel beloven ja.
Ik ken er heel heel veel die niets mankeren, toch inactief zijn, en geld krijgen om te luieren. Ze hebben zelfs geen zin om te werken, waarom zouden ze ook als je geld krijgt om te luieren.
Mensen die echt ziek zijn moeten ondersteund worden maar alle luiwamessen zorgen ervoor dat dat niet gebeurt.
Denk je dat je linkse partijen daar iets aan gaan veranderen? No way, veel beloven ja.
Een fiscale hervorming waar op elke manier dezelfde lasten worden geheven waarom niet.vortex schreef: ↑8 juli 2023, 12:31
Je gelooft dus niet in de fiscale hervorming van Vivaldi minister Van Peteghem? Een van de kernpunten daarin was nochtans minder lasten op arbeid. Vrees dat je gelijk gaat krijgen in plaats van minder lasten op arbeid zal Vivaldi de PS, de rest is maar zetel vulling, wel weer voor de gemakkelijkste melkkoe kiezen, de werkenden, de herinvoering van de crisistaks is al ter sprake gekomen
Bijv een meerwaarde belasting.
Waarom moet een loontrekkende belasting betalen.
En wie leeft van beleggingen waarom moeten die geen 40 % belastingen betalen. (die % van heden is een lachtertje)
Huur inkomsten belasten in hoeveel woningen kan men wonen, volgens mij maar 1.
Men zou ook de verhuurders kunnen verplichten hun 2 3 4 op de S.V.K markt te plaatsen of anders huur belast
En zo heeft eenieder zijn eigen prioriteiten van hoe een hervorming er uit zou kunnen zien.
Heden ten dage zijn er die cashen, en anderzijds zijn er die moeten krabbelen.
Het fabeltje ik betaal veel is stilaan afgezaagd was ten tijde van cumul nog een pak meer.
En ook toen waren er zieken, doppers.
Met maatregelen als langer werken krijgt men alleen maar een verschuiving van budgetten van werkloosheid naar ziekte.
Mensen die beslissen om minder te werken is men dan weer jaloers op omdat die niet veel minder verdienen.
Hervormingen op papier en in de praktijk is maar een klein verschil volgens NVA of die ooit in regenweer gewerkt hebben.
Vanachter een bureau is het toch zo makkelijk praten.
Dan zijn er nog die fiscale voordelen genieten en daar is het ook nooit genoeg.
Als die dan nog aan zelfbediening kunnen doen Nva ( Onze vriend Bracke bijv)
Ja, dit is men al vergeten na een paar weken.
Kritiek is toch zo makkelijk.
Hoe zouden tekorten toch ontstaan. Mijn premie voor mijn lucht warmte pomp is binnen wie zou dat mogen betalen.
Hoefde voor mij echt niet maar zo zot om niet aan te vragen ook weer niet hoor.
Raar he begrotingstekorten.
Een bepaalde groep als zondebok aan duiden toch zo simpel.
Sommigen zouden zich beter afvragen of ze willen ruilen.
En zo laat men zich vangen aan goedkope propaganda van bepaalde partijen, partijen die zich inzetten voor de rijken iets meer te laten betalen, dat is paria.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je rekening houdt met de blanco en ongeldige stemmen en de niet-stemmers, dan komt je echt niet met een stevig mandaat voor Vivaldi. Ze zijn met Kir ook al een verkozene kwijt.
En als je rekening houdt met hoe ze peilen, dan wordt het nog triester.
Benieuwd of al die ontevreden stemmers als het niet verplicht is nog gaan opdagen.CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑8 juli 2023, 14:48 Als je rekening houdt met de blanco en ongeldige stemmen en de niet-stemmers, dan komt je echt niet met een stevig mandaat voor Vivaldi. Ze zijn met Kir ook al een verkozene kwijt.
Daar al aan gedacht.