nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Mits een spaarzame levensstijl kan je ook vanaf 60 volledig stoppen. Geen geld uitgeven aan onnodige nieuwe zaken zoals meubels die je voor een prikje tweedehands kan
Kopen.
Kopen.
Waar is de tijd van de cumul, zou mooi zijn om het gat te vullen in de begroting.Charlesvdw schreef: ↑7 juli 2023, 22:28
Het verschil in inkomen tussen voltijds en deeltijds werken is te klein; is het niet logisch dat iemand die 4/5 werkt 80% verdient van iemand die voltijds werkt ? Nu is dat vaak > 90%.
Dan pas ga je reden tot klagen hebben.
Maar ja mensen vergeten heel snel als ze een voordeel ontvangen.
En werk balans hoeft niet meer volgens u.
Trouwens waarom stap je er zelf niet in ?
Onmisbaar ?
Laatst gewijzigd door burgundy op 8 juli 2023, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lol... alsof je zomaar het dubbele krijgt voor een ander jobke.pukkie007 schreef: ↑8 juli 2023, 09:50 Naar jouw voorbeeld hou je elke maand toch 1000€ extra over ? Heel waarschijnlijk moet je zelfs niet harder of meer werken, 'alleen' een ander jobke uitoefenen. Zoveel geld ga je maandelijks nergens kunnen besparen of verdienen op de beurs. Ik zou die job van 5000€ bruto met 2 pollekens aannemen (als ik jonger dan 45 jaar zou zijn ).
Ze mogen eigenlijk nog blij zijn dat ik halftijds wil komen werken. Met hetgeen mij overkomen is zou ik me makkelijk medisch ongeschikt kunnen laten verklaren. Gelet op mijn opgebouwde anciënniteit en mijn leeftijd zou ik al een mooi pensioen krijgen.
Met dan een paar uur per week een flexi jobke aan de kassa van de supermarkt erbij te doen zou ik meer verdienen dan nu.
Eigenlijk zou ik dan toch beter links stemmen dan zou ik dan als inactieve nog meer krijgen
Met dan een paar uur per week een flexi jobke aan de kassa van de supermarkt erbij te doen zou ik meer verdienen dan nu.
Eigenlijk zou ik dan toch beter links stemmen dan zou ik dan als inactieve nog meer krijgen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik verdien liever meer en ik heb een statuut waarbij meer werken = meer verdienen.burgundy schreef: ↑8 juli 2023, 12:16Waar is de tijd van de cumul, zou mooi zijn om het gat te vullen in de begroting.Charlesvdw schreef: ↑7 juli 2023, 22:28
Het verschil in inkomen tussen voltijds en deeltijds werken is te klein; is het niet logisch dat iemand die 4/5 werkt 80% verdient van iemand die voltijds werkt ? Nu is dat vaak > 90%.
Dan pas ga je reden tot klagen hebben.
Maar ja mensen vergeten heel snel als ze een voordeel ontvangen.
En werk balans hoeft niet meer volgens u.
Trouwens waarom stap je er zelf niet in ?
Onmisbaar ?
En een beetje onmisbaar zijn (of tenminste die illusie hebben), dat speelt ook. (en kom nu maar met die dooddoener dat er al veel onmisbaren onder de grond liggen).
Ik verwijt niemand van het systeem gebruik te maken, het is iedereen gegund. Maar het is een beetje té voordelig, het is bijna alsof voltijds werken wordt afgestraft.
Nogmaals, ik ben niet jaloers op degenen die van het systeem gebruik maken, zoals burgundy mij verwijt.
Wellicht zou ik het zelf ook gebruiken in andere omstandigheden.
Maar we mogen niet blind zijn voor het feit dat dat gunstige deeltijds systeem ervoor zorgt dat er te weinig full-time equivalenten op de arbeidsmarkt zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het wordt drummen voor de postjes ...Trivium schreef: ↑7 juli 2023, 20:25 In Olland tonen ze het goede voorbeeld
https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~a30ef059/
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De Tijd: "De Croo gooit pensioenen op tafel bij discussie over fiscale hervorming".
De pensioenen van de parlementsleden zullen ze wel onder tafel regelen.
Als je de PS NIET mee wil krijgen in je plannen tot fiscale hervorming, dan moet je zeker de pensioenen er bij betrekken …Yaris schreef: ↑9 juli 2023, 11:37 De Tijd: "De Croo gooit pensioenen op tafel bij discussie over fiscale hervorming".
https://cartoonistmarec.be/app/uploads/ ... nsioen.jpg
Of het zou moeten zijn dat De Croo de pensioenen wil optrekken …
Een onmiddelijke en met terugwerkende kracht gelijkschakeling van de ambtenaren en prive pensioenen lijkt me logisch. Daar kan niemand tegen zijn.
Waarom geven ze iedereen niet evenveel pensioen? Wanneer je werkt doet iedereen verschillend werk, dus dan is het normaal dat het loon verschillend is. Maar op pensioen doet iedereen hetzelfde: niets. Dus waarom dan het ene pensioen hoger dan het andere?
Waarom niet iedereen hetzelfde loon? Iedereen presteert toch min of meer hetzelfde aantal uren per week, ongeacht of je arbeider, bediende of kaderlid bent …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zou hetzelfde aantal uren hetzelfde loon moeten geven ?
Gewoon iedereen hetzelfde loon, ongeacht wat je doet. Ieder naar eigen mogelijkheden.
De economie gaat direct boomen!
1.500 euro per maand , meer heeft een mens niet nodig.
Is het rechtvaardig dat iemand die in zijn werkend leven al veel poen geschept heeft, nog eens een royaal pensioen krijgt terwijl een arme sukkelaar rond moet komen met een karig wettelijk pensioentje?