Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
TIP
Re: Staatsbon met een verlaagde roerende voorheffing op komst
Nee, kun je niet terugvorderen.
De mensen pikken veel. Ik ben er vrij zeker van dat een eventueel fiscale gunstregime vroeg of laat sneuvelt …evita schreef: ↑8 juli 2023, 10:18Ik denk niet dat ze daarvoor nog eens het lef gaan hebben. Als dat hier nog eens gebeurt zal het kot te klein zijn. Dat pikken de mensen niet meer. Trop is te veel!Yaris schreef: ↑4 juli 2023, 11:44 Dat is goed nieuws maar eerst zien of het er door komt. Ik reken er nog niet te hard op.
Die verlaagde roerende voorheffing doet me denken aan de verlaagde roerende voorheffing van 15% op de volkslening op 10 jaar in 2014. Twee jaar later besliste de volgende regering om het tarief van 15% te schrappen en de volkslening aan 30% te belasten.
Ik verwacht het niet. Redenen:
- de staatsbon loopt maar één jaar
- gedurende de looptijd van die staatsbon (vanaf september) komt er geen nieuwe regering die zich vrij voelt om de beslissingen van de vorige regering ongedaan te maken
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De minister moet zich bezig houden met een structurele fiscale hervorming, niet met prusterijen rond intrest op gereglemeenteerde spaarrekeningen.
Als men de manier waarop onze banken omgaan met die intrest niet goed vindt, dan moet men de reglementering aanpassen ipv allerlei éénmalige ingrepen te doen.
Maar goed... als wat je zou moeten doen niet lukt, dan moet je op een andere manier proberen te scoren zeker ?
Tegen de verkiezingen zullen de discussies gaan over welke partij het meeste heeft bijgedragen aan welk akkefietje.
Als men de manier waarop onze banken omgaan met die intrest niet goed vindt, dan moet men de reglementering aanpassen ipv allerlei éénmalige ingrepen te doen.
Maar goed... als wat je zou moeten doen niet lukt, dan moet je op een andere manier proberen te scoren zeker ?
Tegen de verkiezingen zullen de discussies gaan over welke partij het meeste heeft bijgedragen aan welk akkefietje.
Ik vind niet goed dat de overheid te veel regels oplegt aan de banken en de bedrijven. Zo wordt de vrije markt versmoord en glijden we af naar een staatsgeleide economie. We hebben gezien dat die niet werkt.EarthNvstr1 schreef: ↑9 juli 2023, 14:26 Als men de manier waarop onze banken omgaan met die intrest niet goed vindt, dan moet men de reglementering aanpassen ipv allerlei éénmalige ingrepen te doen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Stel je voor dat de overheid een regel oplegt ...
Edit: een staatsgeleide economie is nog wat anders dan een gereguleerde vrije markt economie hé!
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 9 juli 2023, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie spreekt over een nieuwe regering? De huidige regering met de huidige minister van Financiën kan dat perfect zelf doen …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 9 juli 2023, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zou best wel eens kunnen … maanden of jaren geen akkoord bereiken om uiteindelijk (in 2025? 2026?) toch maar Vivaldi 2 op te starten met Conner Rousseau als premier. Lijkt me een realistisch scenario …EarthNvstr1 schreef: ↑9 juli 2023, 14:57De huidige regering gaat mogelijks nog jaren door in lopende zaken ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ze kunnen er nog wat aanbreien ook hé.CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑9 juli 2023, 20:11 Een minderheidskabinet?
Gaat Vivaldi nog een meerderheid hebben?
Natuurlijk, de Franstalige partijen van Vivaldi doen het - met uitzondering van Ecolo - vrij goed in de peilingen. En ze kunnen nog altijd Les Engages (cdH) erbijhalen …CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑9 juli 2023, 20:11Een minderheidskabinet?
Gaat Vivaldi nog een meerderheid hebben?
-
- Full Member
- Contacteer:
Omdat ze extreem rechts niet peilen langs de Franstalige kant? Chez Nous dat vier zeteltjes wegkaapt, ik sluit dat niet uit.
Eerst zien, dan geloven. Aan Franstalige kant hebben de Vivaldi-partijen trouwens een vrij ruime meerderheid. Er is dus nog wat marge om de klappen van Open VLD en Groen of zetels die naar Chez Nous zouden gaan, op te kunnen vangen. En Les Engages hadden bij de vorige verkiezingen trouwens 4 zetels …CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑9 juli 2023, 23:31Omdat ze extreem rechts niet peilen langs de Franstalige kant? Chez Nous dat vier zeteltjes wegkaapt, ik sluit dat niet uit.