Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Je hebt ook veel meer vakantiedagen, in sommige gevallen die heerlijke prikklok (een kwartiertje langer werken wordt opgespaard) etc. en nog andere voordelen maar die auto die sommigen in de privé hebben, die heb je bijna nooit. Noteer trouwens dat de lonen in de ambtenarij hoger zijn dan in de privé, maar ik weet niet hoe ze bv. salariswagens daarin verrekenen. Ik gun de ambtenaar alles, zoals ik het destijds ook had! Als hij of zij de economische wetmatigheden aanvaardt: dat je, als er op je dienst volk teveel is, wordt ontslagen, zoals in de privé, ook al doe je je job goed. Of, als hetzelfde werk elders goedkoper kan (mt inbegrip van het buitenland), eruit! Ook al doe je je job goed. Van zodra dat het geval is, is er geen enkele reden waarom er een verschil zou zijn tussen ambtenarij en privé, haha.m-peeters schreef: ↑12 juli 2023, 11:42 Wat houdt je dan tegen om voor de overheid te gaan werken? Je hebt een aantal voordelen (zoals een hoger pensioen) maar ook een aantal nadelen (lager loon, geen volwaardige 13e maand, geen groepsverzekering …). Maar blijkbaar kijk je enkel naar de voordelen. Het gras is altijd groener aan de overkant …
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Jij bent dus een statutaire ambtenaar want contractuele ambtenaren hebben wel een groepsverzekering.m-peeters schreef: ↑12 juli 2023, 11:42 Je leest dingen die er niet staan. Nergens heb ik iets gezegd over de hoogte van de bedragen uit de groepsverzekering,. Ik heb enkel verwezen naar cijfers van SD Worx die zeggen dat 60% van de werknemers uit de private sector een groepsverzekering heeft. De rest verzin je zelf …
Maar blijkbaar is de afgunst naar ambtenarenpensioenen groot: wat houdt je dan tegen om voor de overheid te gaan werken? Je hebt een aantal voordelen (zoals een hoger pensioen) maar ook een aantal nadelen (lager loon, geen volwaardige 13e maand, geen groepsverzekering …). Maar blijkbaar kijk je enkel naar de voordelen. Het gras is altijd groener aan de overkant …
Het gemiddeld loon van een statutaire ambtenaar ligt trouwens een pak hoger dan dat van een contractuele ambtenaar dus ik ga niet akkoord dat statutairen gemiddeld gezien minder loon zouden hebben dan iemand in de privé. Als je kijkt op jobat verdient een statutaire ambtenaar gemiddeld 4600 euro per maand. Er zijn weinig sectoren die beter doen .
Mensen toch, jullie zo druk maken in jullie pensioen, extra pijlers en dito verzekeringen. In het beste geval ligt 2/3, en allicht ook de beste jaren ( goede dagen zullen er hopelijk nog wel zijn), van jullie leven achter de rug. Als je op je 63/67ste nog van het leven moet gaan profiteren met die extra appel voor de dorst ... erg, heel erg.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 12 juli 2023, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zijn de politiekers inbegrepen in die "gemiddelden" misschien ? Dan zou ik het kunnen geloven, in het andere geval : laat me niet lachen ...
Typisch Belgisch, pardon, Vlaams. Altijd jaloers zijn op de voordelen van een ander. De nadelen vergeten we maar even.
De regering vindt dat heel leuk zo'n onderdanen. Verdeel en heers. Het ene jaar pakken ze iets af van een bepaalde groep en de andere groepen verkneukelen zich erover. Tot het het jaar erna aan hun beurt is om iets kwijt te raken.
We krijgen de politici die we verdienen zo simpel is het.
De regering vindt dat heel leuk zo'n onderdanen. Verdeel en heers. Het ene jaar pakken ze iets af van een bepaalde groep en de andere groepen verkneukelen zich erover. Tot het het jaar erna aan hun beurt is om iets kwijt te raken.
Niet akoord!
Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine groepen rekening te willen houden.
Het is ver gekomen dat er lokaal iemand verkozen geraakt die niet kan lezen of schrijven. Minder kwantiteit, meer kwaliteit! Zowel lokaal als federaal. Hoe kan ik nu op NVA stemmen als daar amper 4 bekwame personen zitten? Die moeten honderden functies invullen ... 't ja, wie heeft die functies gecreëerd? Toch niet de kiezer? Voilà!
Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine groepen rekening te willen houden.
Het is ver gekomen dat er lokaal iemand verkozen geraakt die niet kan lezen of schrijven. Minder kwantiteit, meer kwaliteit! Zowel lokaal als federaal. Hoe kan ik nu op NVA stemmen als daar amper 4 bekwame personen zitten? Die moeten honderden functies invullen ... 't ja, wie heeft die functies gecreëerd? Toch niet de kiezer? Voilà!
pukkie007 schreef: ↑12 juli 2023, 14:18 Niet akoord!
Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine grote groepen rekening te willen houden.
Akkoord, mits een kleine correctie
Het probleem is net dat onze politici denken: de getrouwden zijn een grote groep kiezers, dus we maken wetgeving op hun maat, de werklozen zijn met veel (dankzij ons beleid) dus dan maken we meer voordelen voor werklozen.
De kleine groepen kunnen politici gestolen worden anyway, dat brengt toch geen stemmen op
Polici mogen geen angst hebben om een grote groep tegen zich op te zetten (als het maar goed beleid is), maar in hun zoektocht naar stemmen, vermijden ze dat.
Ik weet niet meer wie het zei, maar het is zo: als alle groepen vinden dat je slechte dingen voor hun doet, dan voer je vermoedelijk een goed beleid.
Ik ben het hier wel helemaal mee eens.Trivium schreef: ↑12 juli 2023, 14:00 Typisch Belgisch, pardon, Vlaams. Altijd jaloers zijn op de voordelen van een ander. De nadelen vergeten we maar even.
Door het zo aan te pakken, voorkomt de regering dat er een gigantische massa protesteert.
De werknemers en zelfstandigen zullen niet op straat komen omdat men de ambtenaren hun benoeming of pensioen afneemt en anderzijds liggen de ambtenaren er niet wakker van dat de tweede pijler van werknemers en zelfstandigen extra wordt belast.
Zo voorkomen de politici dat het hele land eens zou plat gelegd worden.
Dezelfde verdeeldheid wordt trouwens gecreëerd tussen Vlaanderen en Wallonië.
Ewel, we kunnen daar tegen opkomen tegen zo'n beleid. Met honderdduizenden de straat op, het hele land platleggen, desnoods voor weken, tot ze plooien. Maar dat zal nooit gebeuren omdat de politici ons allemaal verdeeld hebben groepjes en ze pakken alle groepjes in kleine beetjes afzonderlijk aan. Klagen en zagen op sociale media en hier op het forum, maar echt actie ondernemen oei oei, dat is te lastig.pukkie007 schreef: ↑12 juli 2023, 14:18 Niet akoord!
Euh, we moeten de job van de politici toch zelf niet gaan doen? Wie gaat dan onze job doen?
Ik heb geen pensioen nodig, geen subsidies voor zonnepanelen, geen betaalbaar openbaar vervoer, geen behoud van landbouwgebied, een e-depo-rekeining, geen ... Als ik klaag, dan is dat om te klagen. Niet omdat ik het voor mezelf beter wil.
Ik heb geen pensioen nodig, geen subsidies voor zonnepanelen, geen betaalbaar openbaar vervoer, geen behoud van landbouwgebied, een e-depo-rekeining, geen ... Als ik klaag, dan is dat om te klagen. Niet omdat ik het voor mezelf beter wil.
Hoor ik daar de roep naar een sterke man, type Poetin, Loekasjenko, Erdogan, Xi? Geef mij dan toch maar liever de democratie met zijn gebreken.pukkie007 schreef: ↑12 juli 2023, 14:18 Het politieke landschap is te verdeeld en te groot. We hebben minder politiekers nodig, maar bekwamere. Mensen die zich geroepen voelen om het ambt wel deftig uit te oefenen. Die snel hervormingen doorvoeren, zonder met alle kleine groepen rekening te willen houden.
Dat hebt je slecht gehoord, Yaris. Maar blijkbaar ben jij content met Vivaldi. Zo zijn er hier nog meer dan ik dacht. 11 was het laatste aantal dat is las ...
Waar gaan ze die bekwame politici halen en wie gaat dat willen doen? Iedereen in de politiek die iets doet of zegt wordt op de sociale media onmiddellijk afgekraakt en kapot gemaakt.
-
- Full Member
- Contacteer:
Akkoord nu pakken ze van alle groepjes kleine beetjes af ... daarvoor wil je dus het land platleggen.Trivium schreef: ↑12 juli 2023, 15:45 Ewel, we kunnen daar tegen opkomen tegen zo'n beleid. Met honderdduizenden de straat op, het hele land platleggen, desnoods voor weken, tot ze plooien. Maar dat zal nooit gebeuren omdat de politici ons allemaal verdeeld hebben groepjes en ze pakken alle groepjes in kleine beetjes afzonderlijk aan. Klagen en zagen op sociale media en hier op het forum, maar echt actie ondernemen oei oei, dat is te lastig.
Wat jij wil is dus eigenlijk dat ze van een grote groep grote beten afpakken ... welk land ga je dan platleggen ?
Goed "beleid" zal er toch nooit komen, daarvoor is de politieke versnippering te groot.
Het alternatief waarnaar je waarschijnlijk hint lijkt me nog erger.