Vermogenstaks 2.0 ontwijken
TIP
Re: Vermogenstaks 2.0 ontwijken
Ik vind dat geen goed idee. ik snap echter niet goed waarom koerswinsten bij verkoop niet belast worden. Dit kan perfect want de broker weet waarvoor je de aandelen kocht en wat je vangt bij verkoop.
Het verschil daartussen zou net als dividend belast moeten worden aan 30%.
Er is geen enkele reden dit niet te doen. Dito voor opties, turbo's, ETF's etc.
Ergo, enkel de winsten belasten zoals ze ook met inkomen doen. Overigens moeten ze dit ook doen op verhuurders van vastgoed, want die betalen ook niks.
Als iedereen zijn deel zou bijdragen dan kunnen alle belastingen omlaag en voor iedereen. Het rare is dat de overheid enkel inkomen uit werk belast, alsook spaargeld en dividend. Al de rest niet.
Hierdoor kunnen lieden rijk worden zonder ooit een cent te betalen, typisch zijn dit politiekers, bankiers, pensioenfondsen en speculanten. Beleggers, spaarders en werknemers zijn steeds de klos.
Het is toch vreemd dat mensen die rijk zijn belastingen ontduiken maar wel verwachten dat er riolering, water, elektra etc is, wat vooral betaald is door de mensen die WEL belasting betalen.
Dat ze eens celstraffen op belasting "optimalisatie" (=oplichting van het volk) zetten, zal rap over zijn.
Vergeet niet, werknemers betalen gemiddeld 45% belastingen en ook nog eens op hun spaarrente als ze een centje opzij zetten, dus ze worden dubbel gepakt.
De speculant? Die betaald niks. Is dat fair? Ik vind van niet. België is enkel een belastingen-paradijs voor mensen die politiekers goed kennen door ze om te kopen en dan wetten voor hun te laten stemmen. Zoals Bracke deed voor Telenet. De postjes parade onder de politiekers is een walgelijk schouwspel waar bedrijven de overheid gewoon omkopen voor subsidies en belastingen-regels (de bekende Tax-rulings).
Corruptie werkt heel goed in dit land, maar enkel als je superrijk bent, politieker, geestelijke of royal.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik neem aan dat jij geen internet hebt? Want Proximus en Telenet betalen ook geen belastingen, die buiten werknemers uit tot en met. Je hebt vast en zeker een andere ISP die wel hun werknemers wel goed betaald?m-peeters schreef: ↑13 juli 2023, 17:16Kritiek geven op multinationals als ABInbev maar zelf beleggen en winsten halen uit de activiteiten van ander, soortgelijke multinationals zoals Montea, Shell en Chevron, Dat is inderdaad hypocriet. Zeker voor een communistische PVDA-propagandist die “strijdt tegen het kapitalisme”.Bassie schreef: ↑13 juli 2023, 16:29
Er is niets hypocriet aan, ik draag netjes 30% af op de dividenden. Hypocriet is dat anderen niet bijdragen aan de samenleving maar wel subsidies ontvangen en hun geld stallen in het buitenland zoals de panama-papers aantonen.
Maar wel hier wonen en dan verwachten dat ze zorg krijgen en dat er bv wegen zijn, maar niets willen bijdragen.
Dat is hypocriet.
Jij rijdt natuurlijk met een Elektrische auto, want dan krijg je subsidies die je buurman mag betalen. Zonnepanelen zal je ook wel hebben. De PVDA strijd niet tegen kapitalisme. Ze strijden tegen uitbuiting en de rekening steeds bij de ander te leggen terwijl je geld zat hebt.
Van de PVDA mag je rijk zijn hoor, is niks mis mee...zolang je belastingen betaald. Ja dat doe ik. Ja ik ben ook tegen uitbuiting van werknemers, ja die moeten beter betaald worden. Ja ik neem genoegen met minder dividend.
Ik ben niet de enige hoor. Helaas kan ik de wereld niet veranderen en de banken geven niks. Ook kunnen veel bedrijven niet werken zonder investeerders.
Geen idee wat je wil, maar ik wil een betere wereld, maar wel op een realistische manier....niet zoals die groenen die dadelijk het licht uit doen en de economie in puin geholpen hebben. Want dan is er niks meer.
Groeten Bas.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb altijd heel duidelijk gezegd dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers.
Jij probeert er een andere discussie van te maken. Jij zegt dat er beleggingen zijn waar je wel hoge taksen en belastingen op betaalt.
Jij sleurt er de inkomstenbelasting bij.
Jij sleurt er de erfenisrechten bij.
Je maakt er met dat laatste zelfs een Vlaamse discussie van. Belgie is slecht. Vlaanderen is ook slecht.
Het is zomer. Geniet van het goede weer.
En voel je niet gefrustreerd dat er hier zoveel zijn die meer dan 1 miljoen euro hebben. Er zijn 100.000 Belgen die meer dan 2,5 miljoen hebben. Er zullen er toch wel 3 of 4 zijn die hier zitten? Het zijn sukkelaars vergeleken met Van Damme en Wittouck met bijna 10 miljard. En dat zijn dat weer sukkelaars in vergelijking met Musk en Arnault met hun meer dan 200 miljard.
De echte sukkelaars die degenen die niet tevreden zijn ondanks het feit dat ze veel hebben. Zoals het spreekwoord zegt: tevredenheid is het hoogste goed, en het is onuitputtelijk.
Lees jij soms de commentaren van anderen? Of reageer je zonder te lezen. Ik vrees het laatste …huisjetuintjefiets schreef: ↑13 juli 2023, 17:44Ik heb altijd heel duidelijk gezegd dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers.
Jij probeert er een andere discussie van te maken. Jij zegt dat er beleggingen zijn waar je wel hoge taksen en belastingen op betaalt.
Jij sleurt er de inkomstenbelasting bij.
Jij sleurt er de erfenisrechten bij.
Je maakt er met dat laatste zelfs een Vlaamse discussie van. Belgie is slecht. Vlaanderen is ook slecht.
Het is zomer. Geniet van het goede weer.
En voel je niet gefrustreerd dat er hier zoveel zijn die meer dan 1 miljoen euro hebben. Het zijn sukkelaars vergeleken met Van Damme en Wittouck met bijna 10 miljard. En dat zijn dat weer sukkelaars in vergelijking met Musk en Arnault met hun meer dan 200 miljard.
Ik zeg enkel dat je het globale fiscale plaatje van België met ALLE taksen en belastingen moet bekijken vooraleer te besluiten of België een paradijs is of niet. Niet meer of niet minder. Voor sparen en beleggen is België misschien geen koploper en bestaan een aantal gunstige regelingen , maar globaal gezien zijn we wel een kampioen inzake het heffen van belastingen, “dankzij” onze hoge inkomstenbelastingen , btw en andere belastingen …
Hier sla je al helemaal de bal mis. Ik maak er nergens een communautair gedoe van. Ik denk zelf niet expliciet Vlaanderen vernoemd te hebben. Ik heb enkel de erfenisrechten vermeld in het rijtje van vele belastingen dat we hier in België moeten betalen, ongeacht welke overheid wat krijgt. Dat jij daar een aantal “rare” conclusies uit trekt, dat is dan voor jou rekening, niet de mijne…Je maakt er met dat laatste zelfs een Vlaamse discussie van. Belgie is slecht. Vlaanderen is ook slecht.
-
- Verbannen Gebruiker
Vlaanderen zegt hoe hoog de erfenisrechten zijn in Vlaanderen. Brussel in Brussel. Wallonie in Wallonië.
En alle drie liggen ze in Belgiëhuisjetuintjefiets schreef: ↑13 juli 2023, 18:06Vlaanderen zegt hoe hoog de erfenisrechten zijn in Vlaanderen. Brussel in Brussel. Wallonie in Wallonië.
-
- Verbannen Gebruiker
Mijn bewering is dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers. Jij zegt dat ik daar een andere discussie moet van maken. Om het met de woorden van Van Aert te zeggen: ik moet just niks.
En ik zeg dat voor sparen en beleggen België misschien een paradijs is, maar dat globaal gezien, rekening houdende met allerlei andere belastingen (personenbelasting, btw …) België dat zeker en vast NIET een paradijs is op het vlak van belastingen.huisjetuintjefiets schreef: ↑13 juli 2023, 18:09Mijn bewering is dat Belgie een paradijs is voor spaarders en beleggers. Jij zegt dat ik daar een andere discussie moet van maken. Om het met de woorden van Van Aert te zeggen: ik moet just niks.
En dat is en blijft mijn standpunt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat is "verlies" dan juist ?
Ik ken de details van Nederland niet, dus ik zeg niet dat het zo moet zijn.
Maar los daarvan zie ik niet in waarom een vermogensbelasting (geen vermogenswinstbelasting dus) ipv. al die "losse" belastingen zo slecht zou zijn.
Uiteindelijk gaat het altijd om hetverdeling van meervermogenden naar mindervermogenden.
Geweldig, zo'n discussie los naast elkaar. Jullie hebben beiden gelijk. Punt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
30% RV op intrest van een doodgewone spaarrekening, vind ik toch ook niet echt een "fiscaal paradijs".
Helemaal mee eens.huisjetuintjefiets schreef: ↑13 juli 2023, 17:44 De echte sukkelaars die degenen die niet tevreden zijn ondanks het feit dat ze veel hebben. Zoals het spreekwoord zegt: tevredenheid is het hoogste goed, en het is onuitputtelijk.
Ik kreeg een vermogen ondanks dat ik er niet om vroeg en het ook niet verwacht had.
Tot die tijd was ik aan het beleggen met 100000 euro en mijn vrouw verdiende meer dan genoeg.
De dividenden zorgde voor leuke extra's.
Ook toen betaalde ik al met veel plezier de 30% taks, maar het stoort me nog steeds dat huisjesmelkers en speculanten niets betalen.
Hoeveel heb je nodig? Ik kom toe met 1000~1500 euro per maand....ik geef veel weg aan de kinderen die hun leven beginnen op te bouwen.
Kom niets te kort. Mensen die denken dat veel geld gelukkig maakt, neen, het maakt het leven gemakkelijker maar dat was het dan. Natuurlijk zie je op TV van die idioten die ineens rijk zijn en dan geld uitgeven als water. Die lui zijn nooit gelukkig!
Mijn vrouw snapt niet eens wat we met het geld moeten....financiële zekerheid is fijn....maar met geld smijten kan ze niet
Groeten Bas.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die echt zelf hebben moeten werken gedurende decennia om hun vermogen(tje) op te bouwen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."