Wat is jouw nettovermogen?
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Wat is jouw nettovermogen?
Gudrun, je hoeft je niet te verontschuldigen. Een kritische noot plaatsen bij een poll is niet “de boel verpesten”.
Nogal een overdreven reactie van huisjetuintjefiets …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik begrijp niet waarom daarover zoveel schroom bestaat, ik zit als alleenstaande aan ongeveer 800 k.
Ik zit momenteel in de 'laagste' categorie (<100.000). Maar ik hoop, dat we dankzij beleggen, op het eind van onze actieve beroepscarrières, een paar treden hoger staan
Je erfgenamen en vadertje staat zeggen je nu al dankjewel. Tenzij je enkel het vruchtgebruik hebt over het merendeel van dat vermogen.
A propos, mag er eigenlijk nog gepost worden? Of is het de bedoeling van enkel de poll in te vullen en elke discussie te mijden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind het wel interessant om weten. Als iemand wiens vermogen een veelvoud van het mijne is vertelt over hoe hij zo ver geraakt is, dan spits ik mijn oortjes.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met Estate Guru.Orakel van Brakel schreef: ↑14 juli 2023, 21:19 Ik vind het wel interessant om weten. Als iemand wiens vermogen een veelvoud van het mijne is vertelt over hoe hij zo ver geraakt is, dan spits ik mijn oortjes.
Mag ik hier even op inpikken? Ik zit vrijwel in dezelfde situatie.
Alleenstaand, eind de 40, eigen woning die afbetaald is, goed gespaard (met de bedoeling om later ook nog goed te kunnen leven) echter..... geen directe erfgenamen.
Ik besef dat dit naar successie toe the holy grail is voor de belgische staat, ik zou ook de eerste zijn om iets te 'arrangeren' zodanig dat ze er naast grijpen. Echter ik weet niet goed wat er te arrangeren valt.
Het enige dat ik kan bedenken is dat ik alles nalaat aan de dochter van een goede vriendin van mij, dat meisje heb ik mee opgevoed zonder dat ik daar eigenlijk een bloedband mee heb. Het grote probleem is dat als dat zo in mijn testament laat schrijven dat zij daar een pak successie op betaald.
Het alternatief is dat ik nu reeds schenk, maar dat zie ik ook niet zitten. Hiervoor ben ik nog te jong. Als ik nu reeds schenk ben ik het geld zelf kwijt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je weet ook niet wat de toekomst brengt. Wat als je ambras krijgt met die vriendin? Wat als zij nog een 2e kind krijgt? Wat als jij nog iemand tegenkomt?
Missch wat meer van het leven genieten? Zorgen dat er wat minder overblijft.
Missch wat meer van het leven genieten? Zorgen dat er wat minder overblijft.
Je zou een stichting kunnen oprichten waarbij je erfenis voor 1 of meerdere doelen wordt gebruikt. Bijvoorbeeld het betalen van de studiekosten van de dochter van die goede vriendin. Je moet daarvoor wel bij de notaris zijn, maar het beperkt de successierechten. Je kan je stichting ook pas laten ontstaan na je overlijden, zodat je nu nog al je geld ter beschikking blijft hebben.
Ik heb hier nog maar van weinigen gehoord hoe hun vermogen tot stand is gekomen? Via erfenissen, goede beleggingen …Orakel van Brakel schreef: ↑14 juli 2023, 21:19 Ik vind het wel interessant om weten. Als iemand wiens vermogen een veelvoud van het mijne is vertelt over hoe hij zo ver geraakt is, dan spits ik mijn oortjes.
Het mijne door een huis te bouwen wanneer het nog betaalbaar was en het goed te onderhouden waardoor het door de meerwaarde nu meer dan verdubbeld is in waarde. Voor de rest, je geld niet uitgeven aan nutteloze zaken en te sparen waardoor ik nu als beginnend vijftiger een comfortabel leven kan leiden en het rustiger aan kan doen.
Erfenissen komen er komen nog aan maar daar zit ik niet op te wachten, ik heb liever mijn geliefden nog een hele tijd bij me.
Erfenissen komen er komen nog aan maar daar zit ik niet op te wachten, ik heb liever mijn geliefden nog een hele tijd bij me.
200 tot 500k samen met vrouw enkel via werken, niks meegekregen.
Nieuwbouw gekocht op ons 24 en nu 37... huis nu ongeveer 400k waard nu en nog 127k op 9j afbetalen. Mooi bedrag op spaarrekenening, geen andere leningen, 2 auto's van 1j oud ongeveer nu.
Net gestart met beleggen.
Nieuwbouw gekocht op ons 24 en nu 37... huis nu ongeveer 400k waard nu en nog 127k op 9j afbetalen. Mooi bedrag op spaarrekenening, geen andere leningen, 2 auto's van 1j oud ongeveer nu.
Net gestart met beleggen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je zoals wij 50 bent en alle twee een vrij beroep hebt, dan kan je al wat vermogen opgebouwd hebben, zelfs al heb je niets meegekregen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.