Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Als NVA nog 5 Demirs kan vinden, dan zijn ze straks kanshebber. Zal krap worden, vrees ik.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Inderdaad.
Daarom dat we dus beter een ordentelijke splitsing organiseren. Al de rest doet er niet meer toe zonder splitsing.
Als ik de koning was, dan zou ik de politiek dat zelfs opdragen voor het belang (en behoud) van het land (uiteraard ook met behoud van het koningshuis).
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoe ga je het land behouden als je oproept tot een "ordentelijke splitsing" ?EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 20:04Inderdaad.
Daarom dat we dus beter een ordentelijke splitsing organiseren. Al de rest doet er niet meer toe zonder splitsing.
Als ik de koning was, dan zou ik de politiek dat zelfs opdragen voor het belang (en behoud) van het land (uiteraard ook met behoud van het koningshuis).
En wat na de splitsing ? Het lijkt me niet dat vlaendren het zoveel beter doet dan het federale.
De extremen komen er sowieso met of zonder splitsing !
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De extremen zijn er al lang.
O.a. mensen die in een normale conversatie "vlaendren" schrijven ipv. "Vlaanderen".
Na de splitsing bepaalt ieder deel hoe ze verder willen gaan. In welke richting dat is, bepaalt de kiezer.Abatoetnie schreef: ↑14 juli 2023, 20:30 En wat na de splitsing ? Het lijkt me niet dat vlaendren het zoveel beter doet dan het federale.
Dat het vlaamse niveau het in jouw ogen niet zoveel beter doet dan het federale niveau, kan ik begrijpen.
Of ik daarover een andere mening heb, doet er voor mij zelfs niet meer toe.
De "splitsing" betekent voor mij dat elk deel volledig eigen beslissingsbevoegdheid heeft.Abatoetnie schreef: ↑14 juli 2023, 20:30 Hoe ga je het land behouden als je oproept tot een "ordentelijke splitsing" ?
Daarbij kunnen alle delen beslissen om iets samen te doen, bv. ons land België incl. koningshuis behouden.
-
- Verbannen Gebruiker
Brussel zal blij zijn. Dan kunnen ze eindelijk beslissen dat het Frans de enige officiële taal isEarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 20:56 De "splitsing" betekent voor mij dat elk deel volledig eigen beslissingsbevoegdheid heeft.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat mogen ze van mij dan ook gerust doen.huisjetuintjefiets schreef: ↑14 juli 2023, 21:07Brussel zal blij zijn. Dan kunnen ze eindelijk beslissen dat het Frans de enige officiële taal isEarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 20:56 De "splitsing" betekent voor mij dat elk deel volledig eigen beslissingsbevoegdheid heeft.
Overigens ben ik voorstander van het invoeren van het Engels als officiële taal in België mochten we per se willen blijven aanmodderen.
Of gewoon terug naar een unitaire staat gaan en al die onnodige regeringen en gewesten afschaffen. Het is niet dat onze Vlaamse regering het zo goed doet. Ik geloof ook niet dat we het opeens beter gaan doen zonder Wallonië en wat ga je trouwens met Brussel doen?EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 20:04
Inderdaad.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nieuw poll voorstel inderdaad: welke regering heb je het minste vertrouwen in?
Vlaanderen voor mijn part
=> ze zijn al 3 keer teruggekomen op hun eigen meerderheids-akkoord (stikstof)
Dat is toch te dwaas om los te lopen?
Niet moeilijk natuurlijk als de rangen gevuld zijn met figuren die:
-"da gade gij nie bepalen" roepen
- de ene na de andere populistische uitspraak uitkraamt, terwijl de materie zelfs vaak haar bevoegdheid niet is
- eruitziet als brilsmurf maar feitelijk klungelsmurf is
=> de rest is nauwelijk beter maar deze 3 bovenstaande zijn dan nog eens toevallig van dezelfde partij.
de slogan mag al lang zijn: "wat vlaanderen zelf doet is trager, duurder, dubbel werk, niet voor bevoegd, de verkeerde richting uit,...."
federaal is maar lichtjes beter, akkoord. Maar opsplitsen maakt het enkel inefficienter.
- de ene na de andere populistische uitspraak uitkraamt, terwijl de materie zelfs vaak haar bevoegdheid niet is
=> de rest is nauwelijk beter maar deze 3 bovenstaande zijn dan nog eens toevallig van dezelfde partij.
de slogan mag al lang zijn: "wat vlaanderen zelf doet is trager, duurder, dubbel werk, niet voor bevoegd, de verkeerde richting uit,...."
federaal is maar lichtjes beter, akkoord. Maar opsplitsen maakt het enkel inefficienter.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik veronderstel dat je toch snapt waarom ik vlaendren schrijf ?EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2023, 20:56De extremen zijn er al lang.
O.a. mensen die in een normale conversatie "vlaendren" schrijven ipv. "Vlaanderen".
Ik doe niet echt mee aan het romantische idee van de vlaemsche gedachte maar dat had je misschien al door, net zomin als ik een belgicist ben. Het idee dat je je moet "gedragen" op een bepaalde manier omdat je toevallig binnen de territoriale grenzen van een bepaald "volk" bent geboren snap ik niet, het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk niet.Abatoetnie schreef: ↑14 juli 2023, 23:51 Ik veronderstel dat je toch snapt waarom ik vlaendren schrijf ?
Is dit de uitleg ?
Mij gaat het niet over romantiek of identiteit, maar gewoon over pragmatisme.Abatoetnie schreef: ↑14 juli 2023, 23:51 Ik doe niet echt mee aan het romantische idee van de vlaemsche gedachte maar dat had je misschien al door, net zomin als ik een belgicist ben. Het idee dat je je moet "gedragen" op een bepaalde manier omdat je toevallig binnen de territoriale grenzen van een bepaald "volk" bent geboren snap ik niet, het zal waarschijnlijk wel aan mij liggen.
-
- Full Member
- Contacteer:
EarthNvstr1 schreef: ↑15 juli 2023, 12:19Eigenlijk niet.Abatoetnie schreef: ↑14 juli 2023, 23:51 Ik veronderstel dat je toch snapt waarom ik vlaendren schrijf ?
In mijn pragmatisme zie ik alvast geen "beter bestuur" in het vlaemsche deel van den belgischen staat hoor.
Misschien best dat het niet over de romantiek en/of identiteit gaat anders mogen buiten de West-Vlamingen, een stukje van Oost-Vlaanderen en Frans-Vlaanderen de rest ophoepelen ... misschien geen slecht idee ... dat de rest maar hun eigen "landje" maakt, de échte vlaemingen begrijpen ze daar toch niet
Laatst gewijzigd door Abatoetnie op 15 juli 2023, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Is federaal echt zoveel beter met Vlaamse partijen die willen hervormen (pensioenen, belastingen, werkloosheid beperken in de tijd …) en Waalse partijen die alles tegenhouden, zodat uiteindelijk niks wezenlijks verandert en de Vlaamse partijen van de federale regering te kakken worden gezet?Lirec schreef: ↑14 juli 2023, 23:44 Nieuw poll voorstel inderdaad: welke regering heb je het minste vertrouwen in?
Ik wel … maar ik reageer daar niet meer op omdat ik weet vanuit welke hoek dergelijke opmerkingen komenEarthNvstr1 schreef: ↑15 juli 2023, 12:19Eigenlijk niet.Abatoetnie schreef: ↑14 juli 2023, 23:51 Ik veronderstel dat je toch snapt waarom ik vlaendren schrijf ?
-
- Verbannen Gebruiker
Er zijn maar 2 rechtse partijen in Vlaanderen als het over economie en financien gaat: NVA en OpenVLD. Die laatste partij heeft zichzelf volledig buiten spel gezet. Samen hebben ze nu 51 van de 124 zetels. Gaan ze samen nog 45 zetels halen als OpenVLD verder verschrompelt?
Vlaams Belang, SPA, PVDA, Groen, CD&V: willen hogere pensioenen, betere ziektevergoedingen, hogere werkloosheidsvergoedingen, betere sociale voorwaarden ... allemaal te betalen door de "rijken" (iedereen die werkt en een bovengemiddeld loon heeft en iedereen die spaart).
Ik hoop dat die hervormingen van de Vlaamse partijen die willen hervormen, er niet snel zullen komen. Die tax shift zal er nooit komen: de belastingen op sparen en beleggen gaan gewoon traagjes omhoog gaan en er zal niets naar beneden gaan.