Nieuwe stijging intrest bij ING
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nieuwe stijging intrest bij ING
Spaarrekening : De basisrente op de ING Spaarrekening stijgt van 0,35 procent naar 0,45 procent. De getrouwheidspremie stijgt van 0,65 procent naar 1,05 procent. Samen 1.50 procent.
ING Tempo Sparen : de basisrente stijgt van 0,70 procent naar 0,75 procent en de getrouwheidspremie van 0,70 procent naar 1,50 procent. Samen >>> 2,25 procent.
Groen Boekje, Oranje Boekje, Lion Premium Boekje of Lion Deposit : De basisrente stijgt van 0,40 naar 0,55 procent en de getrouwheidspremie van 0,10 naar 0,15 procent, samengeteld dus maar 0,70 procent.
De stijging gaat in op 1 augustus 2023.
Mijn conclusie : al wie nog geld staan heeft op een oud type spaarboekje kan dat beter zo snel mogelijk overschrijven naar een nieuw type spaarrekening.
Nog een conclusie (van mezelf) : alhoewel ik de NL manier van managen al dik beu was en ING op de eerste plaats stond om buiten te vliegen als huisbank van haelewyn doen ze het tegenwoordig totaal niet slecht qua intresten op spaarrekeningen.
Na korte vergelijkingen met mijn andere banken en grootbanken mogen ze zeker nog blijven.
ING Tempo Sparen : de basisrente stijgt van 0,70 procent naar 0,75 procent en de getrouwheidspremie van 0,70 procent naar 1,50 procent. Samen >>> 2,25 procent.
Groen Boekje, Oranje Boekje, Lion Premium Boekje of Lion Deposit : De basisrente stijgt van 0,40 naar 0,55 procent en de getrouwheidspremie van 0,10 naar 0,15 procent, samengeteld dus maar 0,70 procent.
De stijging gaat in op 1 augustus 2023.
Mijn conclusie : al wie nog geld staan heeft op een oud type spaarboekje kan dat beter zo snel mogelijk overschrijven naar een nieuw type spaarrekening.
Nog een conclusie (van mezelf) : alhoewel ik de NL manier van managen al dik beu was en ING op de eerste plaats stond om buiten te vliegen als huisbank van haelewyn doen ze het tegenwoordig totaal niet slecht qua intresten op spaarrekeningen.
Na korte vergelijkingen met mijn andere banken en grootbanken mogen ze zeker nog blijven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Nieuwe stijging intrest bij ING
Hopelijk volgen er nog andere banken dan is er iets meer gezonde concurrentie.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
ING is niet te vergelijken met de vroegere Rabobank.be.we weten hoe het met Rabo en anderen is gelopen
Als spaarbank was ik tevreden over deze laatste maar het was geen volwaardige bank met bankkaarten en zo.
ING is een grootbank en waarschijnlijk voelen die de druk om hun rentes te verhogen net zoals een beetje overal bij de Belgische banken.
Wat een groot verschil ook met de rente die ze aan hun Nederlandse klanten bieden (0,90%-1,10%, afhankelijk van het gekozen product en bedrag).
Is dat zo tegenwoordig? Vroeger was dat altijd andersom bij de Nederlandse banken met filialen in België.
Daar zal geen vaste regel over bestaan.
Zowel in NL als in BE moeten ze ergens een positie innemen.
In BE is het van rond nieuwjaar al duidelijk dat ze met hun spaarrekeningen aan de top willen staan bij de grootbanken en bijgevolg zo veel mogelijk geld willen binnen halen.
In NL nemen ze misschien wat meer de rol van marktleider in, zoals hier het geval is met BNP.
Of ze willen net als BNP geen al te grote aangroei van spaargeld meer realiseren.
Het lijkt me ook dat ING in Belgie moeite doet om als bank een zo groot mogelijk marktaandeel te verwerven.
Met alsmaar minder kantoren, tot in het extreme toe, zal dat moeilijk lukken. Dan moet je wel een andere troef hebben die mensen aanspreekt.
Zowel in NL als in BE moeten ze ergens een positie innemen.
In BE is het van rond nieuwjaar al duidelijk dat ze met hun spaarrekeningen aan de top willen staan bij de grootbanken en bijgevolg zo veel mogelijk geld willen binnen halen.
In NL nemen ze misschien wat meer de rol van marktleider in, zoals hier het geval is met BNP.
Of ze willen net als BNP geen al te grote aangroei van spaargeld meer realiseren.
Het lijkt me ook dat ING in Belgie moeite doet om als bank een zo groot mogelijk marktaandeel te verwerven.
Met alsmaar minder kantoren, tot in het extreme toe, zal dat moeilijk lukken. Dan moet je wel een andere troef hebben die mensen aanspreekt.
De gewone spaarrekening brengt hier tot nu toe ook maar 1% op, tot nu toe dus geen verschil. Best mogelijk dat de rente in .nl de komende maanden ook aangepast wordt, hangt van concurrentie en marktwerking af. Los daarvan is ING.be een op zichzelf staande bank die voornamelijk met Belgisch spaargeld hypotheken, financieringen en andere diensten verstrekt in hoofdzakelijk België, ze moet er dus voor zorgen dat ze voldoende gekapitaliseerd blijft en dat ze iets kan verdienen voor het moederbedrijf.
Die 1,10% in Nederland was bijvoorbeeld wel op een termijnrekening van een jaar. Ik denk dat ING in België toch veel meer biedt op dergelijke termijnrekeningen.vortex schreef: ↑15 juli 2023, 13:15De gewone spaarrekening brengt hier tot nu toe ook maar 1% op, tot nu toe dus geen verschil. Best mogelijk dat de rente in .nl de komende maanden ook aangepast wordt, hangt van concurrentie en marktwerking af. Los daarvan is ING.be een op zichzelf staande bank die voornamelijk met Belgisch spaargeld hypotheken, financieringen en andere diensten verstrekt in hoofdzakelijk België, ze moet er dus voor zorgen dat ze voldoende gekapitaliseerd blijft en dat ze iets kan verdienen voor het moederbedrijf.
Het heeft allicht vooral met marktpositionering te maken. ING heeft in België niet zo'n groot marktaandeel, terwijl het in Nederland de grootste bank is. ABN AMRO biedt op een éénjarige termijnrekening bijvoorbeeld al 2,25%.