Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
Ja, er zal niks veranderen … want dat zijn federale bevoegdheden en geen Vlaamse bevoegdhedenhuisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 17:48Vlaams Belang en NVA samen: dat is ook economisch links en economisch rechts samen in een regering. Durf jij voorspellen wat er gaat gebeuren met belastingen voor sparen en beleggen, of belastingen in het algemeen?
Re: Mocht de Vivaldi regering het vertrouwen vragen aan de bevolking, wat zou je antwoorden?
En het VB is niet economisch links, eerder centrum-rechts …
Volgens een studie van de UA heeft het VB een centrum-rechts economisch programma.
Een ruk van ultraliberaal (zoals VB vroeger op economisch vlak was) naar centrum-rechts is uiteraard een ruk naar links. Maar VB is nog altijd een stuk rechtser dan Groen en Vooruit, en vormt samen met CD&V het centrum (op economisch vlak).
Of zoals SamPol (Samenleving en Politiek) het formuleert: “het misverstand over Vlaams Belang als een linkse partij vloeit voort uit een oppervlakkige lezing van haar programma, maar ook uit de vergelijking met het programma van N-VA.”
Volgens een studie van de UA heeft het VB een centrum-rechts economisch programma.
Een ruk van ultraliberaal (zoals VB vroeger op economisch vlak was) naar centrum-rechts is uiteraard een ruk naar links. Maar VB is nog altijd een stuk rechtser dan Groen en Vooruit, en vormt samen met CD&V het centrum (op economisch vlak).
Of zoals SamPol (Samenleving en Politiek) het formuleert: “het misverstand over Vlaams Belang als een linkse partij vloeit voort uit een oppervlakkige lezing van haar programma, maar ook uit de vergelijking met het programma van N-VA.”
-
- Verbannen Gebruiker
Ik was hier met iemand anders een discussie aan het voeren of een onafhankelijk Vlaanderen beter zou zijn voor spaarders en beleggers.
Wij moeten van jou altijd een andere discussie voeren dan degene die we voeren. Ik moet just niks, om het met de woorden van Van Aert te zeggen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zijn er eigenlijk veel verschillen tussen de partijprogramma's van N-VA, open vld en VB inzake economisch beleid?m-peeters schreef: ↑15 juli 2023, 19:44
-
- Full Member
- Contacteer:
Ah alléé, zeg me eens tot "welke hoek" ik behoor ? Ik weet het zelf niet, misschien kan jij het me vertellen ?
En ik meen het serieus hoor !
Is het niet geloven in de romantische gedachte van een onafhankelijk vlaendrn (wat dat trouwens ook moge wezen, gaan we bv. na die onafhankelijkheid ook Frans-Vlaanderen manu militari innemen ?) al voldoende om in een bepaalde "hoek" geduwd te worden ?
Tot welke groep behoor je als je niet gelooft in "vlaggen", welke kleuren en/of symbolen er ook mogen opstaan ?
Zeg me het mr. Peeters, ik ben echt benieuwd !
Heeft het Vlaamsch Blok een economisch programma dan ?
En die discussie was met Vortex die het volgende schreef:huisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 19:59Ik was hier met iemand anders een discussie aan het voeren of een onafhankelijk Vlaanderen beter zou zijn voor spaarders en beleggers.
Wij moeten van jou altijd een andere discussie voeren dan degene die we voeren. Ik moet just niks, om het met de woorden van Van Aert te zeggen.
Niet zo verschillend van wat ik schrijf … maar op wat Vortex schrijft heb je geen commentaarvortex schreef: ↑15 juli 2023, 18:33Sinds wanneer zijn taksen op sparen en beleggen of belastingen in het algemeen Vlaamse bevoegdheid? Of suggereer je misschien dat NVA en Vlaams Belang samen in een federale regering terecht gaan komen LOLhuisjetuintjefiets schreef: ↑15 juli 2023, 17:48
Vlaams Belang en NVA samen: dat is ook economisch links en economisch rechts samen in een regering. Durf jij voorspellen wat er gaat gebeuren met belastingen voor sparen en beleggen, of belastingen in het algemeen?
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 15 juli 2023, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Intussen blinken de Waalse federale ministers opnieuw uit in een rondje “Vlaanderen pesten” …
Expert vernietigend voor plan om nachtvluchten te verbieden: “Een vicepremier onwaardig”
Wat moeten we denken van het voorstel van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) om alle nachtvluchten op Zaventem vanaf 2024 te schrappen? We vroegen het aan transporteconoom Wouter Dewulf (UAntwerpen) en die is niet mals. “Het is een politieke zet. En dan nog geen slimme.” Dewulf waarschuwt ook: “Zijn voorstel zet niet alleen duizenden jobs op de helling, het zal ook vakantiegangers treffen.”
Op Zaventem mag just niets, in Wallonië (de PS-luchthaven Luik-Bierset) mag alles. Er circuleren ook al langer plannen om op Waals grondgebied (regio Waterloo) een nieuwe luchthaven in de omgeving van Brussel op te richten …
Expert vernietigend voor plan om nachtvluchten te verbieden: “Een vicepremier onwaardig”
Wat moeten we denken van het voorstel van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) om alle nachtvluchten op Zaventem vanaf 2024 te schrappen? We vroegen het aan transporteconoom Wouter Dewulf (UAntwerpen) en die is niet mals. “Het is een politieke zet. En dan nog geen slimme.” Dewulf waarschuwt ook: “Zijn voorstel zet niet alleen duizenden jobs op de helling, het zal ook vakantiegangers treffen.”
Op Zaventem mag just niets, in Wallonië (de PS-luchthaven Luik-Bierset) mag alles. Er circuleren ook al langer plannen om op Waals grondgebied (regio Waterloo) een nieuwe luchthaven in de omgeving van Brussel op te richten …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 16 juli 2023, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mij hoeven nachtvluchten ook niet. Reizen met een vervuilend vliegtuig hoeft ook niet echt. Je kan perfect aangename reizen maken binnen Europa met de fiets.
Nog een luchthaven meer in België, dat is net wat we nodig hebben.
Er is nooit zoveel gevlogen geworden als nu. Tijdens de coronacrisis was de verwachting dat we het vliegen zouden afleren maar we zijn eraan verslaafd, ook voor korte afstanden. Het is ondenkbaar dat we de trein zouden nemen als er ook een vliegtuig naartoe gaat.
Er is nooit zoveel gevlogen geworden als nu. Tijdens de coronacrisis was de verwachting dat we het vliegen zouden afleren maar we zijn eraan verslaafd, ook voor korte afstanden. Het is ondenkbaar dat we de trein zouden nemen als er ook een vliegtuig naartoe gaat.
Als het allemaal prijsconcurrentieel zou zijn wil ik best de trein nemen naar Italie.
Alleen wordt het in de praktijk wel bijna onmogelijk en duur gemaakt om dat te doen.
Alleen wordt het in de praktijk wel bijna onmogelijk en duur gemaakt om dat te doen.
Mensen snappen echt niet dat vluchten ook voor andere dingen worden gebruikt dan voor hun eigen jaarlijke reis...
Ik ga mijn Noorse klanten ook vragen om de volgende keer met de fiets te komen, ze beweren toch duurzaam enzo te zijn..
Ik ga mijn Noorse klanten ook vragen om de volgende keer met de fiets te komen, ze beweren toch duurzaam enzo te zijn..